varför ska det vara så svårt
Vi är EN organisation
För mig personligen som jobbar en massa timmar ideelt per år för våra medlemmar,
så känns det tametusan pinsamt att denna "egotripp" pågår inom SMC
Vad säger alla andra distrikt?
Gör eran röst hörd, annars så finns ni ju inte !!
Hur kom ni överhuvudtaget i den sitsen, tog ni er vatten över huvudet eller..
Kan inte alla sluta tänka 150:-/deltagare och säg istället vilken summa som är rimlig istället för att köra huvet i väggen!
Lek med tanken att "avgiften" är 10:-/deltagare, skulle inte folktäta Stockholm kunna fixa det??
10:-/deltagare kanske inte räcker långt, men det är en jäkligt bra början !!
Själv så är jag för att man tar ut en viss procent av deltagaravgiften,
säg typ 10% av deltagaravgiften på "körgårdsutbildningar" och 5% vid utbildningar på banor.
(skillnaden i procent är pga stora skillnader i anmälningsavgifterna)
- Det går bra att ta betalt, vi i Stockholm tar mycket betalt, dyrast i landet... osv osv
Sätt dig i Norrland med samma koncept och avgifter så ska vi se hur bra det funkar...
Vi är EN organisation
För mig personligen som jobbar en massa timmar ideelt per år för våra medlemmar,
så känns det tametusan pinsamt att denna "egotripp" pågår inom SMC
Vad säger alla andra distrikt?
Gör eran röst hörd, annars så finns ni ju inte !!
Du kan ju inte bara säga A utan att säga B...Visste du att SMC Stockholm vid den här tiden förra året såg ut att gå nära 200.000kr back? Om vi då dessutom hade beskattats med 150kr per deltagare på våra kurser på Gelleråsen så hade det inneburit en extra belastning på ca 40.000kr.
Vi lyckades till slut, efter en stenhård bantningskur av hela verksamheten och massor av tjat på bidragsgivare, med konststycket att rädda ekonomin. Så även om man är klassad som "rik" betyder det inte nödvändigtvis att det finns några pengar att ta utan att verksamheten blir lidande.
Hur kom ni överhuvudtaget i den sitsen, tog ni er vatten över huvudet eller..
Affe, du har helt rätt i att distrikt med som du säger "mindre bra ekonomi" behöver ha hjälp, men att brandskatta oss med stor budget tycker jag verkligen inte är konstruktivt. Det finns helt enkelt inga vinster att dela, för vi gör ingen vinst trots att vi är det distrikt som tar ut de högsta priserna per kursplats.
Jag ser det inte som att eran budget som kan bidra till att hjälpa andra distrikt, utan erat deltagarantal.Det MÅSTE helt enkelt finnas bättre sätt att finansiera utbildningen till distrikt med liten budget än att ta pengar från oss med stor budget.
/Chip!
Kan inte alla sluta tänka 150:-/deltagare och säg istället vilken summa som är rimlig istället för att köra huvet i väggen!
Lek med tanken att "avgiften" är 10:-/deltagare, skulle inte folktäta Stockholm kunna fixa det??
10:-/deltagare kanske inte räcker långt, men det är en jäkligt bra början !!
Själv så är jag för att man tar ut en viss procent av deltagaravgiften,
säg typ 10% av deltagaravgiften på "körgårdsutbildningar" och 5% vid utbildningar på banor.
(skillnaden i procent är pga stora skillnader i anmälningsavgifterna)
Sen jag blev invald som MCT för två år sedan så har jag hört dig säga:Tillägg ==> Svar på frågan var man får pengar ifrån: Ta betalt för kurserna!
Vi tar mellan 300kr och 400kr för en Grundkurs, då bjuder vi på lunchen och begränsar deltagarantalet så att deltagaren garanteras hög kvalitet och en trevlig dag.
- Det går bra att ta betalt, vi i Stockholm tar mycket betalt, dyrast i landet... osv osv
Sätt dig i Norrland med samma koncept och avgifter så ska vi se hur bra det funkar...
Last edited: