God morgon, mrsavage!
Och nu kommer den vanliga - tråkiga - kommentaren. Är du beredd?
Det är naturligt att du funderar på att köpa en trehjulig mc som kan/får köras på B-kort. Det hade jag nog kunnat göra också, om jag inte redan hade skaffat A-kort. Och som Alexander76 skriver så presterar en MP3 bra inom sitt segment. Håller också med om hans kommentar kring 500 vs. 300/350.
Fast så var det detta med utbildning... Kan du köra hoj? (typ cross, enduro utan A-kort?)
Även om det är lagligt så kan det vara lite tveksamt att sätta sig helt utan kunskaper på ett fordon som kanske toppar bortåt 150 km/t och som har potential att ta livet av dig om du har otur. Eller inte kan hantera den. Så om jag får lägga mig i - vilket jag ju redan har gjort

- så försök köpa någon form av grundläggande utbildning av en trafikskola. (Vet inte om körskolorna kan tänka sig detta? De kanske har någon form av bransch-kodex, typ "lägsta godtagbara utbildningsnivå?")
Eller gå en kurs hos SMC, förstås!
Så, då var det "tråkiga" rådet avklarat. God jakt efter en fin trehjuling. Och risken/chansen är god att du precis som Alexander76 går in i sommaren 2019 med ett färskt A-kort och planer på andra/flera hojar. (Asså, det är inget fel på MP3, men det blir ofta så att när man väl börjat man vill ha mer av allt, och fler av allt.)