Magnetfält och mc

DearHunter

New member
Jaaa...kära forumister. :p

Som de flesta nog känner till så har fenomen som elallergi samt koppling mellan elektromagnetiska fält och olika cancerformer diskuterats av både lekmän, spåmän, kristallhealare och vetenskapsmän.

Vetenkapsmännen kan också i sin tur indelas i självutnämnda handpåläggare (Dr. titel köpt i Schweiz eller Fermenta-science :D), billiga X-jobbare (Sverige, där alla är jämställda och lika kunniga och duktiga), industriforskare (tjänar stålar och skriver hur bra företagets produkter är, tex Volvos antikrocksystem eller cigaretter) och slutligen - disputerade forskare på universitet och högskolor (allt från Bröderna Marx
130-055_The-Marx-Brothers-Posters.jpg
till seriösa personer :D).

Alla dessa forskare har en sak gemensamt, nämligen en åsikt. Till exempel i detta:

http://www.motorcyclecancer.com/

Nu till frågan: Kommer författaren eller vi att få spader när vi övergår till elmotorer i bilar och mc .... jag tor jag vet, men det är en annan historia ha, ha..:D ;)

Detta bör funderas på.... ;)
 
Last edited:

Pisken

New member
Bäst att linda in hjälmen i folie åxå så att all strålning från sateliter och UFO'n inte ger oss störande hjärnvågor när vi susar fram , blyplatta inbyggd i byxorna har jag för att hindra magnetismen från tändspolen går rakt in i mina genitalier .... fast hans skyddade sadel kanske är bekvämare , ska maila och kolla om dom finns till XT660.....

Kanske är bäst att sluta åka MC helt och hållet det verkar ju farligt med all strålning och grejer man utsätts för
 

Tyrannosaurus

New member
Hahaha! Morsan har en bekant som har elallergi. När hon inte hör kallar vi henne "elektriska tanten" ;)

Åka bil var inte att tänka på, varför? Jo p.g.a. värmestolarna, så morsan bad mig att koppla ur dom.
- Men dom är ju avstängda.
- Hjälper inte, dom måste kopplas ur.
- Jag kan ta ur säkringen.
- Nej dom måste kopplas ur, dra ur sladden.
- Säg att jag har gjort det då.
Mycket riktigt, plötsligt gick det alldeles utmärkt att åka bil.
Jag: Ska jag berätta för henne att det finns ett tändsystem i bilen som producerar ca. 20.000 volt i form av pulser? ;)
Morsan: Nej för helskutta, gör inte det! :eek:

Det vändes på kontakter hemma, jordades, fixades och donades. Sen flyttade hon.
- Åh ska hon börja om nu?
Konstigt nog gick det alldeles utmärkt trots att det varken var jordat, fixat eller donat. Vad var förklaringen? Jo hon hade börjat käka psykofarmaka :rolleyes:
Det kanske alla "elallergiker" skulle behöva.

Att man kan bli lite trött i skallen och få röda ögon av att sitta och stirra i en dataskärm en hel dag är nog däremot inte så konstigt utan rätt normalt, speciellt med gamla tjockskärmar som ju faktiskt blir ganska statiska.
Det är den berömda strålningen - Statisk elektricitet. Var inne i en affär en gång som hade någon konstig heltäckningsmatta och jävlar vad elektrisk man blev. Det knäppte och slog gnistor så fort man tog i en hylla. Undrar vad "elallergiker" hade tyckt om det? Dom hade väl tvärdött ;)
 
Top