Mörk dag på Slingerbulten

Pricken

New member
Två illavarslande olyckor inträffade idag på LV257, den s.k. slingerbulten i Stockholm.

En trike kommer över i mötande körfält i en kurva och frontalkrockar med en mötande sporthoj. Ögonvittnen jag pratade med sa att sporthojen formligen exploderade till småbitar av kollisionen. Föraren av triken hade förutom hjälm knappt någon annan skyddsutrustning på sig, det "såg inte roligt ut" för att citera vittnen.

När trafiken släpps på igen finner man att en bit bort mot Tungelsta står räddningstjänsten på nytt och gör hjärtkompressioner på en kille liggandes i diket.

Vet inte hur det gick för någon av dem men tre personer fick sina liv förstörda idag...

Sånt här berör mig, det blev en tung dag den annars trevliga fika-stämning på Nickes & Tudde uteblev idag. Många ledsna miner......
:(
 

Hojkul!

New member
Otroligt tråkigt att läsa dessa nyheter.
Jag råder er som tänkt att köra en tur på denna roliga väg att tänka om. Vid de tillfällen (4 ggr) som jag har kört där har det VARJE gång varit något (eller flera) "rötägg" som framfört sina (?) 2- och 4-hjulingar på ett sätt som skrämt mig rejält. TOTALT avsaknad av tankeverksamhet innanför hjälmen... Det har körts vänstertrafik i kurvorna, läskigt höga hastigheter och helt galna omkörningar.
 

Pricken

New member
Ja det är oerhört tragiskt och illa. Kör själv där ibland även om jag helst undviker. Tycker att 65-70 på sagda väg är en ganska lagom hastighet men då får titta mer i backspegeln än framåt för att kunna hålla undan i tid.

Vid frontalkrock-olyckan tycks det inte dock ha varit hastigheten som inverkat utan enbart det faktumet att det ena fordonet inkräktat på mötandes körbana....

Själv har jag mött en Porsche på bredsladd i en kurva en gång. Hade jag inte kört så långsamt jag gjorde hade jag sanorlikt blivit ännu en i statistiken. Nu kunde jag väja undan men det kostade ett par nya kallingar..
Så det är inte bara hojåkare som syndar....
 
Top