måla backspeglar

zuzzuki

New member
nu ska jag måla backspeglarna och undrar va jag ska köpa för färg ....sprayburk??? tips?

:confused:
 

Mimmi

New member
nu ska jag måla backspeglarna och undrar va jag ska köpa för färg ....sprayburk??? tips?

:confused:

Hej!

Är det en plastyta Du skall lacka? Det framgår tyvärr inte av Din fråga...
Om det är det, så är det viktiga att Du först grundlackar plasten med en speciell plastprimer. Det finns en alldeles utmärkt sådan som heter HAGMANS Plastprimer.
Sedan kan Du lacka med valfri färg som Du tycker är snygg. Naturligtvis är det spray som gäller.

Jag har utan att få några som helst problem med blåsor, flagning och liknande lackerat plastdetaljer, även av typen "fet" halvhård plast. De första delarna jag lackerade som jag fortfarande har koll på var fyra å rsedan, och de är lika fina ännu.
 

zuzzuki

New member
Tack Mimmi..ja de har lackat de innan ,förra ägaren med dåligt resultat,ngn slags tjock färg........som flagnat....jag har sandpapprat o tänkte bara spruta på direkt men kanske måste prima de först då......botten är vit i konstigt material........nästan som hård gips?vad typ av sprayfärg? var köper man på mack eller måste man på färghandeln ?
 

SvenneC

New member
Tack Mimmi..ja de har lackat de innan ,förra ägaren med dåligt resultat,ngn slags tjock färg........som flagnat....jag har sandpapprat o tänkte bara spruta på direkt men kanske måste prima de först då......botten är vit i konstigt material........nästan som hård gips?vad typ av sprayfärg? var köper man på mack eller måste man på färghandeln ?

Jag gissar att en välsorterad bilvårdsbutik är bästa tipset, typ Mekonomen eller AD Bildelar. Det låter ju rimligt att en färghandel skulle kunna ha någon lämplig primer, men dom har oftare fokus på produkter till hus och hem än till fordon. Det är ju inte så ofta man behöver en juste plastprimer någonstans på villan... ;)
 
Top