Har inte sett den här tråden förrän nu. Men det där i början på tråden om varför glidare vill bullra fattar inte jag heller. Det låter varken vackert eller vasst och alla låter likadant, som fiskebåtar utan ljuddämpare.
Det är speciellt jobbigt på mc-träffar på söndagsmorgon om man vill sova en stund när den ena fiskebåten efter den andra startas upp och varvas. "Lyssna på den här då puttputtputtputtputt, och den här då puttputtputtputtputt" osv. av vars ägare som tror att det låter vasst, vackert eller nåt, men som i verkligheten bara tjoffar, puttputtar och mest låter som en gammal bil med trasig ljuddämpare, i bästa fall
Förvisso tror jag på devisen "loud pipes save lifes" eftersom jag själv har märkt att det verkar funka. Men varför köper man en hoj men slö motor för att sedan sätta på effektsystem, trimma, bänka och fixa. Vill man ha lite klös är det väl då bättre att köpa något som har pulver från början, t.ex. en PowerCruiser typ V-Max, Valkyrie, Rocket III, BossHoss eller liknande.
Här kommer föresten det sökta svaret på varför det kallas "paddelhoj". Sitter man i gynstols-position och en tung gaffel långt fram som vill falla så paddlas det ofta en del vid start och stopp. Sen att dessa hojar har blivit jättepoppis bland gamla gubbar som har köpt rebellkit på gamla dar och fick hojkortet på köpet någon gång i tidernas begynnelse och egentligen inte kan köra gör det inte mindre komiskt att se starten och stoppen
Numera paddlar jag tyvärr lite själv istället för att sätta ner högern som jag brukar, men det beror på helt andra anledningar
Föresten på tal om de kompletta rebellkiten som brukar vara av ett visst märke... De som någon gång har varit på Holger Dansketräffen kanske har sett vad som står väl synligt längst bort på campingen. Det står "H" "D" men stora bokstäver - vilket betyder - s**th*s!