Kylarvätska Suzuki Marauder

jos76

New member
Hej. Jag har en Suzuki vz800 marauder 2000, som jag har en fundering över. I manualen står att den är vätskekyld men var sitter behållaren för glykolen. Har precis köpt hojen och känner mig ganska korkad just nu:)
Är det någon som kan hjälpa mig.
Tack på förhand
 

Hampe

Skriver massor!
...å välkommen till forumet med detta ditt första inlägg. *solskensleende*


Hampe
 

jos76

New member
Hmm.. Har kollat tidigare i manualer på nätet men inte lyckats begripa var behållare sitter.
Tack i alla fall för att du tog dig tid att försöka hjälpa:lemon:

Tack för välkomnandet!:lemon:
 

Marie

Banned
Ja men det fanns på bild i den länkade manualen??????

Den sitter bakom styrhuvudet enligt bilderna där....

Sidorna 143 och 147 i pdf-manualen...
 
Last edited:

jos76

New member
Lyckades hitta en annan sida som jag fick fram en bild men grafiken är inte den bästa.
Det verkar inte som att man behöver bara lossa en skruv för att kontrollera nivån eller fylla på ny glykol!

Är det någon som vet var man kan få tag i riktiga manualer som förmodligen har bättre grafik?

Tack för hjälpen!:)
 

Kawasaki

New member
Du verkar ha hittat den nu, sitter bakom en 3 kantig täck kåpa brevid styrhuvudet som man måste skruva bort först innan man ser expansions kärlet och påfyllningen. att bara kolla nivån borde gå att komma åt att se från något håll utan demontering.
 

gundj

New member
Manualen jag länkade till öppnar lite segt, man får ha is i magen och vänta lite.
I den visas precis var och hur.
Alternativet är att åka till en verkstad och be dom kolla, och samtidigt kika över axeln på meken.
 

stegeborgarn

New member
Hej! Inga frågor är dumma när man inte vet!! På höger sida över nyckeln sitter ett svart skydd som hålls fast med 2 insexskruvar och ett klämfäste skruva bort skruvarna och lirka försiktigt bort plastkåpan så sitter påfyllning och tank innanför där! Öppna inte när motorn är varm då kan du bränna dig rejält. Micke
 
Top