Hej Robbie,
Tyvärr får vi nog leva med "långt till banorna", helt enkelt för att vi varit lite för få deltagare i de arrangemang som hitintills körts på Mittsverigebanan för att det ska gå ihop ekonomiskt på ett bra sätt. Och...
CSS måste vara i princip fulltecknat för att gå ihop. Tyvärr innebär det att de måste arrangeras på de för flertalet attraktivaste banorna. Kinnekulle är dock värd de extra milen, ragga upp en reskompis på vägen dit så hittar Du en väldigt trevlig bana utan att det kostar allt för mycket.
Järpen är ett alternativ, jag vet inte om Du kört någon kurs där ännu? Det arrangemanget går av stapeln 17-19 juni.
Mittsverige - normalt sett finns det platser över för alla som vill åka när väl Bumsarna bokat sitt.
Kemora - Långt? - Javisst. För alla. Samåkning är att rekommendera och det kommer med all sannolikhet att komma fler från norra landsdelarna som åker dit. En färdväg över Haparanda vore nog bäst för Din del.
Fällfors - OM ägarna väl får asfalten på plats skulle vi förmodligen hänga på låset för att köra en kurs där...
I övrigt kommer ett antal gocartbanekurser att köras under 2011, plats och datum för dessa brukar annonseras under kv 1.
Sedan finns väl en dröm om att köra kurs på Mo i Rana någon gång också...
Håll utkik i de länsforum Du är intresserad av så hittar Du förhoppningsvis några intressanta arrangemang under 2011.
Ville bara säga att när CSS går så långt söderut så blir det i stort sett omöjligt att delta om man är från norrbotten/Västerbotten. Det är 110 mil för mig till Gelleråsen...görbart men ändå kostsamt. Kinnekulle...de CSS dagarna blir väldigt dyra. De kostar nog mycket som det är.
...enda kursdagarna på mittsverige är BMW-klubben. Kan man dyka upp även om man inte kör BMW?! Det är den närmaste banan för mig (och andra i norr- Västerbotten), ca 45 mil enkel väg...