Kursutbud Storbana

advman

New member
Helvete vad mkt ledighet man kommer få lägga in om under 2011.
Längtar som en tok efter kursdagarna, en ny S1000RR står i garaget.
 

Maru

New member
4 dagar med SMC väst på Gotland

Hej,

kommer man kunna boka dagarna separat eller är det en 4-dagars kurs?
 

powerglide

New member
passar den [FJR1300] bra till bankörning på den här nivån?

Jag har kört ett antal bandagar i blå med min FJR. Det går alldeles utmärkt att ta sig runt med en sådan också.
Du får vara beredd på lite pinnskrap ibland bara.

Jag tyckte själv att jag fått mest ut av körningen när jag kört KNIX med den :tummenupp
 

janric

New member
Nej, som sagt, ...

.. och FJR:en duger alldeles utmarkt. Efter sluthögern på Kinnekulle vrir´ du på fullt (med FJR:en asså) och får rekommandendationen att köra lite lugnare så att instruktören hinner passera. En liten gó RVF400 blir mao alldels utmärkt till sommaren för syftet. Nån som sett sommarn än?:(
 

Thundercat

New member
.. och FJR:en duger alldeles utmarkt. Efter sluthögern på Kinnekulle vrir´ du på fullt (med FJR:en asså) och får rekommandendationen att köra lite lugnare så att instruktören hinner passera. En liten gó RVF400 blir mao alldels utmärkt till sommaren för syftet. Nån som sett sommarn än?:(

Det är ju det jag anser, du skall skaffa dig en lite smidigare cykel med de körkunskaper du nu besitter. :)
Men jag har under året sett två olika förare behandla sin FJRér på ett helt sanslöst sätt:). Det går att ladda ordentligt om man hänger av rejält. Ett jädra krut i den motorn och en stabil hoj.
Syns imorgon!
 

daytona

New member
Jag hade velat gå steg5 men det var inte så många kurser med det steget...
Ingenting mellan 15e maj och 23e aug, trist att de flesta har semester i juli...
Finns det nån chans att det kommer fler tillfällen att köra steg 5-6?
 

Robbie

New member
Css

Ville bara säga att när CSS går så långt söderut så blir det i stort sett omöjligt att delta om man är från norrbotten/Västerbotten. Det är 110 mil för mig till Gelleråsen...görbart men ändå kostsamt. Kinnekulle...de CSS dagarna blir väldigt dyra. De kostar nog mycket som det är.

Hade tänkt delta men inte om det innebär 300 mil med släp.

En annan kommentar på samma tema: Jag tycker det är synd att enda kursdagarna på mittsverige är BMW-klubben. Kan man dyka upp även om man inte kör BMW?! Det är den närmaste banan för mig (och andra i norr- Västerbotten), ca 45 mil enkel väg. Vore kul med lite bättre möjligheter att delta utan att behöva köra så långt.

/Robert
 

roffe_s

Active member
Hej Robbie,

Tyvärr får vi nog leva med "långt till banorna", helt enkelt för att vi varit lite för få deltagare i de arrangemang som hitintills körts på Mittsverigebanan för att det ska gå ihop ekonomiskt på ett bra sätt. Och...

CSS måste vara i princip fulltecknat för att gå ihop. Tyvärr innebär det att de måste arrangeras på de för flertalet attraktivaste banorna. Kinnekulle är dock värd de extra milen, ragga upp en reskompis på vägen dit så hittar Du en väldigt trevlig bana utan att det kostar allt för mycket.

Järpen är ett alternativ, jag vet inte om Du kört någon kurs där ännu? Det arrangemanget går av stapeln 17-19 juni.

Mittsverige - normalt sett finns det platser över för alla som vill åka när väl Bumsarna bokat sitt.

Kemora - Långt? - Javisst. För alla. Samåkning är att rekommendera och det kommer med all sannolikhet att komma fler från norra landsdelarna som åker dit. En färdväg över Haparanda vore nog bäst för Din del.

Fällfors - OM ägarna väl får asfalten på plats skulle vi förmodligen hänga på låset för att köra en kurs där...

I övrigt kommer ett antal gocartbanekurser att köras under 2011, plats och datum för dessa brukar annonseras under kv 1.

Sedan finns väl en dröm om att köra kurs på Mo i Rana någon gång också...

Håll utkik i de länsforum Du är intresserad av så hittar Du förhoppningsvis några intressanta arrangemang under 2011.

Ville bara säga att när CSS går så långt söderut så blir det i stort sett omöjligt att delta om man är från norrbotten/Västerbotten. Det är 110 mil för mig till Gelleråsen...görbart men ändå kostsamt. Kinnekulle...de CSS dagarna blir väldigt dyra. De kostar nog mycket som det är.

...enda kursdagarna på mittsverige är BMW-klubben. Kan man dyka upp även om man inte kör BMW?! Det är den närmaste banan för mig (och andra i norr- Västerbotten), ca 45 mil enkel väg...
 
Last edited:

#46

New member
Ville bara säga att när CSS går så långt söderut så blir det i stort sett omöjligt att delta om man är från norrbotten/Västerbotten. Det är 110 mil för mig till Gelleråsen...görbart men ändå kostsamt. Kinnekulle...de CSS dagarna blir väldigt dyra. De kostar nog mycket som det är.

Hade tänkt delta men inte om det innebär 300 mil med släp.

En annan kommentar på samma tema: Jag tycker det är synd att enda kursdagarna på mittsverige är BMW-klubben. Kan man dyka upp även om man inte kör BMW?! Det är den närmaste banan för mig (och andra i norr- Västerbotten), ca 45 mil enkel väg. Vore kul med lite bättre möjligheter att delta utan att behöva köra så långt.

/Robert


Hej Robert!

Du kommer att vara välkommen till de 2 dagar vi kör kurs på Mittsverigebanan 2011!
BMW-klubben har ett antal platser vikta för deras medlemmar, övriga platser läggs ut till övriga hojåkare.
Med tanke på att vi nästan haft fullt på lördag/söndag de 2 sista åren, så skall man nog inte vänta för länge med att anmäla sig till kursdagarna. Speciellt 2011 då BMW bokat ett gäng platser.

TL Per
 

Pandan

New member
Häftigt jag har precis blivit medlem i BMW klubben. jag tror jag jag är den första medlemmen som kör en Guldvinge, rätta mig om jag har fel. Hojen har i alla fall boxermotor. Gott nytt år på er alla, så ses vi lite längre framöver.
 
M

magne

Guest
Häftigt jag har precis blivit medlem i BMW klubben. jag tror jag jag är den första medlemmen som kör en Guldvinge, rätta mig om jag har fel. Hojen har i alla fall boxermotor. Gott nytt år på er alla, så ses vi lite längre framöver.

Välkommen som medlem i BMW-klubben! BMW-klubben har inte krav på att en ska köra BMW för att vara medlem i klubben.

Kolla gärna in hemsida http://www.bmwklubben.se, vi har några roliga aktiviteter på gång. Titta även in i vår monter på MC-mässan. :D

Hälsar
Magne Hansen,
Distriktsombud D7 BMW-klubben
Grundinstruktör SMC
 

swischmc

New member
Yihaaa!! Det blir kurser på Arlanda TT. :D:D:D


Jag är redan bokad på en kurs, funderar på hur många fler ekonomin klarar av... Någon mer måste det bli i år. Rekommenderar bana för alla som tyckt att vanliga storbanor är läskiga, har alldeles för många raksträckor eller bara är till för sporthojar. Arlanda är till för alla hojar och alla hojar gör sig bra på den banan. Underbart kurvig. :D
 
Top