Kursutbud Storbana

Ricken

Member
Och för dom som kan vara intresserade av att åka på Molanda i Juni, på torsdagen innan åker vi till Åre och kör downhill.
Vem skulle inte vilja vara med på det?
 

Peter1980

New member
Passar på att fråga..

Ser att Arlanda TT inte finns med, blir det inget där? Eller räknas den bara inte som storbana och får en egen kalender?

I början på Augusti 2010 så kördes det en 2-dagas "steglös" utbildning på Gelleråsen som var bland det bästa jag kört med SMC, kommer det något liknande 2011? och isåfall, vilka datum är det i kalendern?
 

lime

Skriver inte
58 kurser varav 2 tvådagars, en tredagars och en fyradagars om jag räknat rätt.

Och det UTAN att ATT är klart och kommunicerat. Imponerande. Nu är frågan bara hur man lur... eh... övertalar chefen till att få en sådär 20-30 dagar extra semester. :D
 

lime

Skriver inte
...

I början på Augusti 2010 så kördes det en 2-dagas "steglös" utbildning på Gelleråsen som var bland det bästa jag kört med SMC, kommer det något liknande 2011? och isåfall, vilka datum är det i kalendern?

Egentligen Ezzos sak att svara på, men eftersom jag vet...

4-5 augusti (torsdag/fredag) är det PRELIMINÄRT en tvådagarskurs med liknande upplägg.
(Vi tänkte ta till oss av den feedback vi fick i år och göra det lite bättre).

Allt är inte 100%-planerat och mer info kommer när kurserna släpps för anmälan men intentionen är att få ihop en sådan kurs dessa dagar.
 

micke.r

New member
Ska du köra motorlöst?:eek::eek:

Jag är på:D;)

Loggade 84 blås på GPS på den gamla goda tiden, då gamla kälkbanan fanns kvar !! :eek:

I serpentinen var hjulen mer i luften än på marken..

Plocka ut mig till kursen ska jag visa lite "annorlunda" spår :D

/ Micke
 

Jukka

New member
Arlanda 2011

Passar på att fråga..

Ser att Arlanda TT inte finns med, blir det inget där? Eller räknas den bara inte som storbana och får en egen kalender?

I början på Augusti 2010 så kördes det en 2-dagas "steglös" utbildning på Gelleråsen som var bland det bästa jag kört med SMC, kommer det något liknande 2011? och isåfall, vilka datum är det i kalendern?

hej, hälsningar från Patrik att han jobbar för fullt med Arlanda och återkommer så fort han har besked.
Jukka 0243 - 669 75
 

#46

New member
Loggade 84 blås på GPS på den gamla goda tiden, då gamla kälkbanan fanns kvar !! :eek:

I serpentinen var hjulen mer i luften än på marken..

Plocka ut mig till kursen ska jag visa lite "annorlunda" spår :D

/ Micke

Å fy faan!:eek:
Då får du bli min mentor på barmarken i skidbacken!!:)
Vill inte hälsa på Östersunds akuten igen:eek:
 

Cawwa

New member
Är det rätt ställe att ställa sådan här frågor här? Moderator får gärna flytta inlägget till lämpligare ställe annars.

Ett par frågor angående storbanekurs.

Förkortningar?
AK = Avancerad kurs?
BKK = Broms Kurv Kurs?
SHK = Stora Has Kursen , konsten att ramla rätt? ... :D
CSS = Counter Strike Special , konsten att träffa rätt med HS? ... :D

Allmänna frågor.
Jag har gått på en BKK på gokartbana och tyckte detta var fantastiskt roligt och nyttigt. Denna säsong skulle jag vilja prova på storbana. Är det lämpligt med så pass liten erfarenhet av bankörning?
Min mc är en FJR1300 som jag tycker är mycket kompetent även om det inte är en ren sporthoj (och tung dessutom), passar den bra till bankörning på den här nivån?
 

superhawk

New member
Hej
Nu har dagarna förhoppningsvis satt sig och vi kan börja få ut en kalender för körningar på storbana 2011.

Förhoppningsvis kommer vi att kunna fylla på kalendern med ytterligare dagar.

Information om dagar hittar ni få: http://svmc.se/upload/School/Dokument/Avancerade kurser på Storbana 2011.pdf

Tack för denna underbara kalender som nu sitter ansagen på kylskåpet över ugarnas tråkiga julkalender:D Så här i juletid kanske man kan få önska att kalendern fylls på med med tillfällen på lördagar och söndagar i september
 

Svampe

New member
Allmänna frågor.
Jag har gått på en BKK på gokartbana och tyckte detta var fantastiskt roligt och nyttigt. Denna säsong skulle jag vilja prova på storbana. Är det lämpligt med så pass liten erfarenhet av bankörning?
Min mc är en FJR1300 som jag tycker är mycket kompetent även om det inte är en ren sporthoj (och tung dessutom), passar den bra till bankörning på den här nivån?

Den funkar utmärkt. För det är väl den du kör på vägen med?
Alla kurser ( utom steg 5 & 6 ) riktar sig till gatåkare.
Det är "samma sak" fast på en större bana.

Ska du sikta på ren bankörning så finns det bättre alternativ.
 

Carnivore

New member
Är det rätt ställe att ställa sådan här frågor här? Moderator får gärna flytta inlägget till lämpligare ställe annars.

Ett par frågor angående storbanekurs.

Förkortningar?
AK = Avancerad kurs?
BKK = Broms Kurv Kurs?
SHK = Stora Has Kursen , konsten att ramla rätt? ... :D
CSS = Counter Strike Special , konsten att träffa rätt med HS? ... :D

Allmänna frågor.
Jag har gått på en BKK på gokartbana och tyckte detta var fantastiskt roligt och nyttigt. Denna säsong skulle jag vilja prova på storbana. Är det lämpligt med så pass liten erfarenhet av bankörning?
Min mc är en FJR1300 som jag tycker är mycket kompetent även om det inte är en ren sporthoj (och tung dessutom), passar den bra till bankörning på den här nivån?

AK = Avancerad Kurs
BKK = Broms Kurv Kurs
SHK = SportHojsKurs (Som BKK fast med inriktning på Sporthojsåkare)
CSS = California Superbike School
 

anders r

Member
Allmänna frågor.
Jag har gått på en BKK på gokartbana och tyckte detta var fantastiskt roligt och nyttigt. Denna säsong skulle jag vilja prova på storbana. Är det lämpligt med så pass liten erfarenhet av bankörning?
Min mc är en FJR1300 som jag tycker är mycket kompetent även om det inte är en ren sporthoj (och tung dessutom), passar den bra till bankörning på den här nivån?


Den BKK du gått på gokartbana är det man numera kallar för KNIX-kurs så just nu skulle jag rekommendera AK(storbana) BKK för din del. FJR'n är inte långt ifrån den bandit1200 jag haft tidigare och den duger utmärkt till storbana BKK.
 

Peter1980

New member
Egentligen Ezzos sak att svara på, men eftersom jag vet...

4-5 augusti (torsdag/fredag) är det PRELIMINÄRT en tvådagarskurs med liknande upplägg.
(Vi tänkte ta till oss av den feedback vi fick i år och göra det lite bättre).

Allt är inte 100%-planerat och mer info kommer när kurserna släpps för anmälan men intentionen är att få ihop en sådan kurs dessa dagar.

Strålande!
Det ser jag fram emot.
 
Top