Kursen med stort K Kemora 2011!

#46

New member
SMC-kursen med stort K Kemora 2011!


SMC`s succèkurs körs för 4è året igen!

Nu är det dags att börja planera för sommaren 2011!!
Vi släpper bokningen av platser för kurserna den 15 Januari 2011 klicka på School. https://www2.svmc.se/school

Så det kan kanske vara läge att önska sig kursen med stort K i julklapp av tomten!?

Kemorakursen körs i Finland vecka 29 måndagen den 18 tom. torsdagen den 21 Juli.
Alla deltagare går steg 1 första dagen steg 2 andra dagen steg 3 tredje agen och avslutar dag 4 med steg 4.
Lite film om SMC`s kursupplägg, samt hur det ser ut på Kemora http://www.svmc.se/upload/School/Vid...ka_640x320.mov

I kursen ingår förutom körning på den underbara banan Kemora Rata, teoripass varvade med körningen samt morgon och kvällspass med inriktning på SMC och vårt trafiksäkerhetsarbete, första hjälpen, fjädring och däck mm.
Boendet ingår söndag kväll till torsdag liksom frukost, fika/snacks och lunch måndag till torsdag.
Och givetvis Sveriges trevligaste instruktörer i 4 hela dagar!!
Vi kommer att fila ytterligare lite på tidigare års succè upplägg. Där den största nyheten är att vi tyvärr minskar antalet platser, då vi upptäckte 2010 att vi nått taket för vad anläggningen klarar av.

Så i år kommer det att endast bli 85 deltagarplatser samt att vi minskar på antalet personer runtomkring = mer plats på banan åt er som får plats.
Tyvärr medför detta en liten höjning av priset för kursen på ca 200:-

Vi fortsätter med 4 olika hastighetsgrupper och 6 körpass a 20 min per dag x 4 dagar

Förra årets nyhet att man kan lägga till ca 600:- för boende i dubbelrum på Hotellet kommer att upprepas.

Maten jobbar vi vidare på då den har fått viss kritik Men hoppas att det ska lösa sig bättre då vi är ca 30 personer färre på plats.

Tyvärr blir det ingen steg 5 & 6 detta år, men förhoppningsvis till nästa år!

Så varmt välkomna att anmäla er till kursen den 15/1 2011!

Som tidigare år så kommer önskemål om boendet stugbyn/hotellet/anexxet att ske i den ordning man anmält sig. Dvs först att anmäla sig får välja först!!!

Mvh eder TL Per

God Jul och Gott Nytt År
 
Last edited:

Hotspur

New member
Det här har man ju hört talas om så länge man varit medlem i SMC. Hängde därför på låset och anmälde mig bums och ser verkligen fram mot 18 juli...

85 deltagare... Man kan ana att det blir ganska gott om hojar på färjan till Åbo på lördag kväll. Vore det inte smart om SMC bokade upp ett lämpligt antal standardiserade platser på färjan - kanske rent av med en fördelaktig mängdrabatt?

Vidare undrar jag var man kan hitta ytterligare info; hur många i varje stuga? Sängkläder? Var kan man äta middag? Måste man bunkra på färjan om man vill ha en god kvällsöl? m.m.
 

Niklasinorr

New member
Det här har man ju hört talas om så länge man varit medlem i SMC. Hängde därför på låset och anmälde mig bums och ser verkligen fram mot 18 juli...

85 deltagare... Man kan ana att det blir ganska gott om hojar på färjan till Åbo på lördag kväll. Vore det inte smart om SMC bokade upp ett lämpligt antal standardiserade platser på färjan - kanske rent av med en fördelaktig mängdrabatt?

Vidare undrar jag var man kan hitta ytterligare info; hur många i varje stuga? Sängkläder? Var kan man äta middag? Måste man bunkra på färjan om man vill ha en god kvällsöl? m.m.

Per som är träningsledare kommer att skicka ut ett infoblad i god tid, där står allt:)

Åh, glömde ju. Det är ett riktigt mastigt jobb att bara få kursen att gå runt, boka bana, käk, boende, göra scheman, sköta om instruktörer och vad de skall göra, flaggvakter, klockor, chips, kvällsaktivitetr... plus en miljon andra saker. Att då även lägga på bokning av färja skulle nog knäcka Per totalt:) Dessutom åker inte alla 85 med samma färja eller ens samma väg...
 
Last edited:

#46

New member
Det här har man ju hört talas om så länge man varit medlem i SMC. Hängde därför på låset och anmälde mig bums och ser verkligen fram mot 18 juli...

85 deltagare... Man kan ana att det blir ganska gott om hojar på färjan till Åbo på lördag kväll. Vore det inte smart om SMC bokade upp ett lämpligt antal standardiserade platser på färjan - kanske rent av med en fördelaktig mängdrabatt?

Vidare undrar jag var man kan hitta ytterligare info; hur många i varje stuga? Sängkläder? Var kan man äta middag? Måste man bunkra på färjan om man vill ha en god kvällsöl? m.m.

Hej och välkommen!

Jo det är som Niklas skriver så att folk åker lite olika vägar till Finland. Norrlänningarna kör runt! Folk runt Umeå åker färjan där till Wasa, sedan har vi färjor till både Helsingfors och Åbo (Åbo blir närmast Kemora) och då 2 olika färjebola Tallink Silja och Viking line. Sen kan man även åka över Åland!
Som SMC medlem har man 10% rabatt på Tallink Silja Line (åtminstone förra året enligt SMC-boken)

Det kommer att komma fler info brev till de som anmält sig lite senare i vår med mer detaljer om kursen och resor mm.

Mvh TL Per
 

#46

New member
Än finns chansen!!!

Det är fortfarande 8 platser kvar idag söndag!!:):)

Blir det sedan fullt så brukar det löna sig att stå kvar i reservkön, då det alltid blir någon som måste hoppa av tyvärr!

TL Per
 

Hotspur

New member
Per som är träningsledare kommer att skicka ut ett infoblad i god tid, där står allt:)

Åh, glömde ju. Det är ett riktigt mastigt jobb att bara få kursen att gå runt, boka bana, käk, boende, göra scheman, sköta om instruktörer och vad de skall göra, flaggvakter, klockor, chips, kvällsaktivitetr... plus en miljon andra saker. Att då även lägga på bokning av färja skulle nog knäcka Per totalt:) Dessutom åker inte alla 85 med samma färja eller ens samma väg...

Jag har full förståelse för problemet och inser lätt att det inte är speciellt smart att belasta en ensam ansvarig ytterligare. Men vi är väl fler som kan dela bördan; jag skulle gärna bidra med att ta ansvar för en viss funktion, även om sambokning av färja inte är prioriterat. Säkerligen finns det fler än jag som gärna ställer upp.
 

kimelliz

New member
Det är fortfarande 8 platser kvar idag söndag!!:):)

Blir det sedan fullt så brukar det löna sig att stå kvar i reservkön, då det alltid blir någon som måste hoppa av tyvärr!

TL Per

8 platser kvar, ja jösses så snabbt dessa platser går…
Vet du i dagsläget vilka instruktörer och resurser som kommer att vara på plats och jobba?
 

Mathias

Active member
Hade varit kul, men det får bli ett annat år. Kan säga att man blev bra sugen när man ser Per i "Köra, inte åka" filmen (tror den heter det).
 
Top