Kursen 2013 med STORT K som i Kemora!!

#46

New member
SMC-kursen 2013 med STORT K som i Kemora
Finns ett antal platser kvar för dig som är intresserad!!

Gå in här för att anmäla dig eller ta del av informationen!! : https://www2.svmc.se/school/anmalan/415

BKK Kemora Finland 4 dagars kurs 15-18 juli 2013, ENDAST 5300 kr inkl frukost, lunch, fika och boende från söndag till torsdag.

Vi kör 4 dagar med 1 steg per dag! Det står dig fritt att välja bort en dag bara det är den första eller sista dagen, priset är dock det samma.

Nytt för i år ett att ett körpass per dag är Steg 6, det är ren RR träning och kräver att du har en godkänd licens.

Körkort, försäkring och personlig skyddsutrustning Motorcykelkörkort för den motorcykel du kör är självklart ett krav. Dessutom ska du ha kläder, ryggskydd, stövlar och handskar avsedda för Motorcykelkörning. Bröstplatta och heltäckande hjälm rekommenderas starkt men är inget krav.

Motorcykeln
Skall vara registrerad, besiktigad, i trafik och försäkrad. Dock är det tillåtet att köra med "kraschkåpor" under förutsättning att registreringsskylt finns synligt monterad. Har du halvslitna däck rekommenderar vi att du byter före kursen eftersom fyra dagar på bana sliter en del på däcken.


Upplägg
Upplägget är att vi är tillsammans under fyra hela dagar. Tack vare detta så lär instruktörer och deltagare känna varandra väl vilket gör att nivån på den personliga feedbacken blir mycket hög. Hela kursen blir som en normal steg 4 dag där du som deltagare får mängder av personliga tips för din körning.

Mera information: http://www.svmc.se/school/Samlingspl...emora_4_dagar/

Vi har som förra året tillgång till hotellboende för deltagare på Hotell Foxmanni under Kemora kursen. Vi har 17 dubbelrum och det kostar 600:-/person för alla fyra dagarna.
Vänligen meddela Jukka, epost: jukka@svmc.se, tel 0243-66975, ifall du är intresserad och vem du vill dela rum med.

Avbokning
Avbokningsavgift på 200 kronor tas ut vid avbokning mer än 30 dagar före kursens genomförande. Vid avbokning 15-30 dagar före genomförandet av kursen återbetalas halva kursavgiften. Vid avbokning 0-15 dagar före genomförandet görs ingen återbetalning. Avbeställningsskydd kan också tecknas till en kostnad av 100 kronor.

Mvh TL Per
 

C.Castor

New member
Är väldigt, väldigt sugen!
Men det är en bra bit att köra från Gbg.. Ingen som har plats för gubbe och hoj, och vill sänka reskostnad?
 

Syster-Tysk

New member
SMC-kursen 2013 med STORT K som i Kemora

Vi kör 4 dagar med 1 steg per dag! Det står dig fritt att välja bort en dag bara det är den första eller sista dagen, priset är dock det samma.

Nytt för i år ett att ett körpass per dag är Steg 6, det är ren RR träning och kräver att du har en godkänd licens.

Upplägg
//kilpp//
Hela kursen blir som en normal steg 4 dag där du som deltagare får mängder av personliga tips för din körning.

//klipp//
Mvh TL Per

Eftersom jag är lite korkad så behöver jag få lite förklarat..
Kan man välja bort en dag? "Om det är första eller sista dagen.." Behöver man inte gå steg ett?

Kör Steg 6 endast ett körpass, dvs 20 minuter per dag?

Finns det Steg 5 på Kemora?

Hela kursen blir som en normal steg 4? Kommer vi inte köra ett steg per dag?

Lite funderingar under småtimmarna.. :-D
 

#46

New member
Nu äntligen är det klart!!!
Vi kommer att köra Steg-5 (licenskurs) på Kemora!!
Kursen startar kl 17.00 på söndag eftermiddag och är klar vid lunch på måndagen!
Därefter löser man sin licens direkt på plats på banan och kör sedan med övriga steg-6 :D
Länk: https://www2.svmc.se/school/anmalan/415

På onsdag kväll har vi SMC Sports första klubbmästerskap!!!!
Beroende på antal anmälda så blir det troligen 2 klasser, en 600cc och en 1000cc klass!
Rejsen körs i 12 varv dvs ca 20 minuter.

Under tiden mellan 18 - 20.00 så kommer vi att bjuda alla på kursen på grillmiddag på banan :D

Bjud gärna in era vänner så vi får ihop detta nu! ca 30 platser finns fortfarande lediga!!

Mvh TL Per Gjers
 

#46

New member
Jadu Syster!!

Detta är kopierat från anmälningssidan :p

Jo man måste ha gått Steg-1 tidigare om man ska kunna ta bort första dagen då alla utom Steg 5 och 6 kör just Steg 1!!

Steg 6 kör ett körpass per timme!! Dvs 6 pass per dag!!!!!!! ;)

Jaaaaa det är klart med Steg 5 nu :D

Mvh TL Per
 

#46

New member
Tillägg!

Ska tilläggas att kostnaden för att lösa licens är ca 1200:-
Har du redan en annan licens hos Svemo är tillägget endast ca 300:-
SMC tecknar en försäkring till just denna kurs som gör att din Svemolicens gäller på kursen fast vi är utomlands!!

Mvh TL Per

Nu äntligen är det klart!!!
Vi kommer att köra Steg-5 (licenskurs) på Kemora!!
Kursen startar kl 17.00 på söndag eftermiddag och är klar vid lunch på måndagen!
Därefter löser man sin licens direkt på plats på banan och kör sedan med övriga steg-6 :D
Länk: https://www2.svmc.se/school/anmalan/415

På onsdag kväll har vi SMC Sports första klubbmästerskap!!!!
Beroende på antal anmälda så blir det troligen 2 klasser, en 600cc och en 1000cc klass!
Rejsen körs i 12 varv dvs ca 20 minuter.

Under tiden mellan 18 - 20.00 så kommer vi att bjuda alla på kursen på grillmiddag på banan :D

Bjud gärna in era vänner så vi får ihop detta nu! ca 30 platser finns fortfarande lediga!!

Mvh TL Per Gjers
 
Någon från Stockholmstrakten som har plats för en gubbe och en hoj?
Självklart delar vi på kostnaderna!

Mvh,
Ingvar
 
Last edited:

roffe_s

Active member
Tusen tack allihopa för en fantastiskt trevlig kurs uppe i den finska utposten, trots att det blev något hög luftfuktighet under de första två dagarna :)

Ett alldeles speciellt varmt tack till de som stöttade lugn grupps representant i klubbmästerskapet på onsdagskvällen, beklagar att jag inte lyckades uppfylla de mest optimistiska förhoppningarna om en topp fem-placering. Men det generösa publikstödet tillsammans med den gigantiska banderollen värmde det gamla tigerhjärtat så till den milda grad att det fick bli lite fight kring placeringen! Själv är jag sjukt nöjd, hoppas Ni andra också haft bra dagar.

Kör snyggt så ses vi någonstans kring en asfaltslinga igen :)
 

ARG

New member
Tack för en trevlig vecka och en mycket givande kurs!
Ett extra tack till Karin, Jocke, Magnus och Göran som förgyllde veckan extra mycket som goda instruktörer.
Lite tråkigt att avsluta fjärde dagen med ett besök i sandfållan vid depåkurvan. Men jag har ju bara "vält" har jag lärt mig. Jag fungerar och hojen tog mig hem till Stockholm!
Kändes som en liten bonus att den första som tittade in genom visiret, när jag låg i sanden, var Karin.....

Tar nya tag och ser till att hojen hamnar hos en verkstad, läker mitt ömma revben och brända röv....

Om jag tar hojen på bana igen så lovar jag att den ska vara pillad på och i "sweet spot", Squad och SAGad och allt vad det heter.
Tror nog att jag kan få hjälp av Roffe??!!

Än en gång stort tack för fyra fantastiskt roliga dagar.

Anders Regner (i OBS klassen):victorious:
 

Pigge

New member
OBS-klassfröken ser ALLT! ;)

Tack själv för fantastiskt roliga dagar :) Måste nog erkänna att jag gillade mina OBS-elever riktigt mycket :)

Det är alltid otäckt att ligga precis bakom någon som går omkull, man vet ju aldrig vad man möts av... Men när jag kom fram efter att mer eller mindre duckat för två handskar som kom farandes i luften och såg hur arg du var så insåg jag att det nog inte var så farligt och funderade en stund på om jag bara skulle stänga visiret igen och låte det mullra klart där på insidan ;)
Skönt att det gick förhållandevis bra med både dig och hojen :)

Lovar att hålla dig under OBS-ervation nästa gång vi ses på någon bana, t ex Gelleråsen om 1,5 veckor ;)

Krya på dig å kör snyggt!

MVH
"OBS-fröken" Karin
 

roffe_s

Active member
Men Anders, glömde jag berätta att jag redan rattat allt i botten medan Du stod och gafflade med Din instruktör? ;)

Nej, men se till att fixa revben och hoj så ska vi nog sagga till pärlan både på längden och tvären om så erfordras! Snyggt kört och tack själv för alla glada tillrop :)

...Lite tråkigt att avsluta fjärde dagen med ett besök i sandfållan vid depåkurvan. Men jag har ju bara "vält" har jag lärt mig. Jag fungerar och hojen tog mig hem till Stockholm!...

...Om jag tar hojen på bana igen så lovar jag att den ska vara pillad på och i "sweet spot", Squad och SAGad och allt vad det heter.
Tror nog att jag kan få hjälp av Roffe??!!

Än en gång stort tack för fyra fantastiskt roliga dagar.

Anders Regner (i OBS klassen):victorious:
 

norator

New member
Stort tack från mig också till alla instruktörer, depåfolk, och deltagare på Kemora! SMC school har ännu en gång levererat! :) Det blir lite dyrt för mig bara om jag ska hålla på och bli så inspirerad att jag köper ny hoj sista kursdagen, åkte till Finland med en gammal Honda CBR och hem med R6! Glöm inte att boka in Molanda nästa år i juni.
Vad skönt Anders att du klarade dig så bra!
Hälsningar Anna
 

Varvad

New member
Man tackar och bockar för årets trevligaste smc-dagar på kemora som trots regnet var en succé ett speciellt tack till Karin, Jocke, Magnus och stefan som lyckades att få lite fart på "Köttbullen" trots paniken i regn.
Hemresan kändes ju betydligt tryggare och mer avslappnad än resan till Kemora !!!

Vi ses nästa år på Kemora // Fredrik i obs klassen
 

ARG

New member
Liten snabb uppdatering:
Jag har idag hämtat en "flong" ny Kawa hos Beviks i Linköping.
Jag är så nöjd med Bilsport och Mc, deras sätt att hantera detta. Snabbt och smidigt!
Men vad ni än gör om och när ni "välter" omkull med hoj.
Knäck inga revben!! Det är ren tortyr! Har aldrig varit med om nåt liknande.
Knprar Ipren i mängder!!!

Men som sagt, nu är man på banan igen!
Känns toppen
Kör försiktigt
 
Top