Krystall-Rally – 40 års jubileum

Hans

New member
Se filmen från Krystall-Rally 2011

Se filmen från Krystall-Rally 2011 och 40 års jubileum, om inte annat för att skåda en tokig spanjor som färdats hela vägen från Spanien på en 200 kubiks vespa :)

Filmen: http://www.youtube.com/user/mctouringse

Som sagt Krystall ger mersmak och imorgon bär det av till Härjedalen för att blidka abstinensen lite :) // HansR

Hampe

Skriver massor!
Mysig film!
jag lade upp en länk med din film som instruktion till mina vänner från UK respektive Schweiz som vände var för sig mellan Oslo och Gol för att dom var för dåligt förberedda och utrustade...

Men - bättre att inse sina begränsningar och kunna komma igen nästa år, än att, ja - du vet...

Hampe

HPNilsson

New member
Ja det var kallt vid Oset där vi bodde, men när vi kört en bit på hemvägen o kom ner i dalgångarna vid Dokka där gick kylan rakt genom kläderna. Inte långt från -40 tippar jag på.Det var skönt när det bar av uppåt igen o det bara var -25 ca. Bra kläder är ett måste vid vinterkörning,många lager o en neoprenmask och snöskoterglasögon+förstor crosshjälm så man kan ha nåt varmt på skallen o 2nr förstort på fötterna så det fårplats lite luft kör jag med.Värmehandtag o styrmuffar på hojen vill jag inte vara utan,svårt o köra med klumpiga handskar.

Snart ska man åka i det j__a dammet ;)