Krystall-Rally – 40 års jubileum

HPNilsson

New member
krystall

Hej Mats !!!

Jag ska dit,åker 10:e tidigt. Åker hem 12:e. Åker med en kille från Filipstad som ska bo med Lars från Forshaga,som du känner.Vi kanske kunde göra sällskap ?

hebymats

New member
Kul jag åker också ihop med Lars.
Jag startar från Heby den ons 9/2 åker hem den sön 13/2.
Övernattar i Forshaga.
Hemresan funderar jag på att åka över Dalarna.

HPNilsson

New member
Kul jag åker också ihop med Lars.
Jag startar från Heby den ons 9/2 åker hem den sön 13/2.
Övernattar i Forshaga.
Hemresan funderar jag på att åka över Dalarna.

Då kan vi nog sällskapa på ditvägen jag åker hem på Lör,Har du rumskamrat ?
Ska du till Insjön nästa helg ?

mvh Rikard

hebymats

New member
Då kan vi nog sällskapa på ditvägen jag åker hem på Lör,Har du rumskamrat ?
Ska du till Insjön nästa helg ?

mvh Rikard

Jag har beställt enkelrum,men det går nog att ändra på när vi kommer fram.
Jag åker till Dammskog på fredagen och stannar förmodligen till söndagen

HPNilsson

New member
Det var en trevlig helg i Dammskog.
Nu är det bara att ladda för krystall

Hej Mats !!!

Vilket skitväder vi har just nu,Hp2 kanske får åka folkabuss en bit! Träligt i kubik men dubbdäck kostar. Hoppas verkligen att kylan kommer åter,finns is på vägarna nu men ett par dar till med + gr vete fn om det går att åka från Rämmen med dubbarna i behåll.

Vi hörs Rikard.

hebymats

New member
Vi får hoppas att det blir någon minus och lite snö för dina däck.
Jag har inte så långa dubb så det går bra att köra asfalt,
snö och is får man sätta ner skidorna.

Hampe

Skriver massor!
Kul med förnyat intresse för vinterträffar.
Medelåldern är hög, och stigande.
Det behövs ett generationsskifte där unga krafter visar vad dom går för, och visar att dom kan ta över innan di gamle gaggar ner sig alldeles.

Primustreff firar 40 år nästa år, för dom som tycker att det verkar lite knapsu med pensionat...

Den som vill känna på det innan dess skall veta att årets Primus hålls 25-27 / 2, alltså sista helgen i Februari, som alltid.

Hampe

Edit:

Äsch, det där med "knapsu" kan missuppfattas som en gradering - det var alls inte min mening.
Krystall var knallhårt i år; jag har två vänner - den ena från England och den andra från Schweiz som körde var för sig hela vägen upp till Oslo, men gav upp innan dom kommit riktigt fram till Gol.
Bra val, med tanke på deras utrustning och erfarenhet.

Det jag for efter är att det är en särskild dimension att sätta tält i snön och etablera en camp efter en dag i sadeln. "Kose sig" som Norrmännen säger.

H

Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Härliga bilder!

Vad är det för cykel som slitit klackarna av sig? HP2?
MT 21 är ett ganska tåligt däck, var det verkligen dubbat med långdubb som stod just ovanpå första kordlagret, eller var det dubbat med kortare dubb som gav en brottanvisning i klacken?

Hampe

hebymats

New member
Härliga bilder!

MT 21 är ett ganska tåligt däck, var det verkligen dubbat med långdubb som stod just ovanpå första kordlagret, eller var det dubbat med kortare dubb som gav en brottanvisning i klacken?

Hampe

Däcket satt på en HP2
jag tror det var långdubb i klacken.
Han kom hem med dom däcken i alla fall.

HPNilsson

New member
Härliga bilder!

Hampe

Hej !!!

Kompisens däck det där,det var för långt utstick 9mm om jag minns rätt. Han bad om mindre när han beställde, det blev nån miss.Men klackarna började flyga runt skallen på mig redan när vi var halvägs på Krystall. Luktar lite kvalitetsproblem tycker jag.Mitt Cheng bakdäck höll längre Cheng framdäck är riktigt bra. Jag har 7mm utstick bak, skulle va ännu kortare på mitten av däcket på en HP2. Däck kostnaderna är högre än snösprutet just nu;)Däcken på bilderna har gått 100mil ca.

Last edited: