Krav på fortbildning för Folksams SMC försäkring?

duckie

New member
Fråga arrangören direkt istället då, så får du rätt svar på en gång.

Eller också struntar du i kursen tills du byter hoj eftersom det enbart är för den evetuella rabatten du ska gå den. Då kostar det ju gratis just nu ;)

Arrangören är väl SMC?

Jag vill byta hoj och få rabatten direkct! Och så vill jag gå BKK för att bli en bättre förare.

Jåke

New member
Arrangören är väl SMC?

Jag vill byta hoj och få rabatten direkct! Och så vill jag gå BKK för att bli en bättre förare.
Kan du hålla dig till efter helgen? Det är instruktörsmöte på söndag, jag kan ta med mig den här tråden. Det verkar som jag åker ner till Sollentuna sist av alla nämligen....

Vad blir det för hoj? :D

duckie

New member
Kan du hålla dig till efter helgen? Det är instruktörsmöte på söndag, jag kan ta med mig den här tråden. Det verkar som jag åker ner till Sollentuna sist av alla nämligen....

Vad blir det för hoj? :D

Tack det vore snällt! Jag väntar med spänning.

Jag ska köpa retta!!!1

(nej jag ba skoja - om nåt kul dyker upp till rätt pris så kan jag slå till - typ gixxer, R6 el dyl.)

BeBe

New member
Vad har du för hoj då?
Kolla med andra bolag då de har samarbete med olika märken. Honda/Triumph/BMW-IF. Kawa-Bilsport/Mc osv...

BeBe

New member
Jag betalar med SMC's försäkring 8000:- helår/halvförsäkrad (Suzuki GSX-R 1000 -05).

Man får betala ganska mycket mer för hojar mellan 0 och 3 år. Efter det sjunker premierna. :D Konstigt nog är det inte enbart stölden som är dyrare... kör man mer vårdslöst med en nyare hoj :confused:

ezzo

New member
Man får betala ganska mycket mer för hojar mellan 0 och 3 år. Efter det sjunker premierna. :D Konstigt nog är det inte enbart stölden som är dyrare... kör man mer vårdslöst med en nyare hoj :confused:

Nä man kör inte mer vårdslöst.. Men en ny hoj kostar ca 125 000 (+/- beroende på modell mm)
Reparationskostnaden får uppstiga till en viss % av värdet på hojen innan den blir inlöst 125 000 kr att lösa in. Dvs det kan bli en rätt stor utgift.
En hoj som är är 4 år gml kostar ca 70 000 kr . och är därför en mindre utgift. OM det händer något.
Dessutom så är det som så. Byter du hoj ofta så är du en större risk.. Åker du på samma hoj i flera år.. Så är den kalkylerade risken mindre att du klotar den kommande år...

Den förklaringen jag fått från försäkringsbolag..