Kraschpuckar eller inte?

chedst

New member
Jag frågade en MC-handlare om den reella nyttan av krashpuckar och svaret jag fick baserat på hans erfarenhet var att man oftast kan köra säsongen ut innan man lämnar in den för reparation.
Utan är det alltså enligt utsago större risk för att man är utan hoj en del av säsongen.
Jag har valt fullkit'at :)
 

swischmc

New member
Kraschpuckar som sitter i ramen måste vara att föredra. Själv hade jag puckar som satt i motorn, typ förlängda motorfästen. (Honda original, ditsatt av Hondas mekaniker). Efter några mil på en väg där vägarbete pågick kom jag till härliga kurvor. Lägger ner och... hojen beter sig mycket märkligt! Stannade snabbt och såg att jag tappat båda kraschpuckarna inklusive motorfästena... :eek: Motorn är nästan helt lös!!

Bärgare, verkstad och tjafs med försäkringsbolag. Nu kör jag med kraschbåge. Eftersom jag är mer för touring än bankörning så vet jag inte hur det fungerar på bana. För landsväg fungerar det däremot bra och "tapp"-skador klarar bågen finfint.
 

pikeman59

New member
Kraschpuckar som sitter i ramen måste vara att föredra. Själv hade jag puckar som satt i motorn, typ förlängda motorfästen. (Honda original, ditsatt av Hondas mekaniker). Efter några mil på en väg där vägarbete pågick kom jag till härliga kurvor. Lägger ner och... hojen beter sig mycket märkligt! Stannade snabbt och såg att jag tappat båda kraschpuckarna inklusive motorfästena... :eek: Motorn är nästan helt lös!!

Bärgare, verkstad och tjafs med försäkringsbolag. Nu kör jag med kraschbåge. Eftersom jag är mer för touring än bankörning så vet jag inte hur det fungerar på bana. För landsväg fungerar det däremot bra och "tapp"-skador klarar bågen finfint.

Hade du gått omkull med hojen någon gång innan bultarna lossnade?
 
Top