De höll ett bra pedagogiskt tempo för de övningar som genomfördes.
Bra icke-svar..
Diplomatiskt men inte vad jag frågade. Jag vill veta för att veta vilken grupp jag borde åka i.
Jag kan ta det igen:
Var tempot på deltagarna i klippet representativt för tempot i snabb grupp på en random BKK?
Kanske körde de med ögonbindel och är miniRossis allihop normalt, kanske är tempot MYCKET högre en bit in på säsongen, kanske denna kurs hade ett exceptionellt lågt tempo.. Jag har aldrig varit på BKK så jag vet inte. Men jag vill inte köra snabb grupp om jag inte hör hemma där så var snäll och svara på frågan istället![]()
Och "pedagogiskt" tempo är inte en hastighet, det är en grad av var och ens förmåga.
Det är i alla fall ingen som kan säga hur snabba grupperna kommer att vara den gången du åker dit.
Bra icke-svar..
Diplomatiskt men inte vad jag frågade. Jag vill veta för att veta vilken grupp jag borde åka i.
Jag kan ta det igen:
Var tempot på deltagarna i klippet representativt för tempot i snabb grupp på en random BKK?
Kanske körde de med ögonbindel och är miniRossis allihop normalt, kanske är tempot MYCKET högre en bit in på säsongen, kanske denna kurs hade ett exceptionellt lågt tempo.. Jag har aldrig varit på BKK så jag vet inte. Men jag vill inte köra snabb grupp om jag inte hör hemma där så var snäll och svara på frågan istället![]()
Och "pedagogiskt" tempo är inte en hastighet, det är en grad av var och ens förmåga.
Nej tempot i filmen är inte typiskt för snabb grupp på en BKK kurs utan det är olika från gång till gång å det är lite svårt att svara på frågan.Jag frågade inte om tempot på den dag jag ska köra, jag frågade om det var representativt. För de körningar jag varit på tidigare har följt en viss mall hyfsat bra. Tempot i medelgruppen brukar vara ungefär detsamma, likaså i snabba. Sen finns det givetvis undantag, och jag ber inte om en exakt mall som jag på plats kommer skälla ut arr för om det inte följs, jag ber om ett hum för att veta i vilken grupp jag borde köra.
Men släpp det då. Just nu känns det bara som att "ni" inte vill säga nåt om tempot med risk för att förnärma nån av deltagarna, vilket är en tråkigt o-rak attityd om så är fallet. Filmen är min enda referens för BKK så jag ville ha den som guide, men men...
Jag frågade inte om tempot på den dag jag ska köra, jag frågade om det var representativt. För de körningar jag varit på tidigare har följt en viss mall hyfsat bra. Tempot i medelgruppen brukar vara ungefär detsamma, likaså i snabba. Sen finns det givetvis undantag, och jag ber inte om en exakt mall som jag på plats kommer skälla ut arr för om det inte följs, jag ber om ett hum för att veta i vilken grupp jag borde köra.
Men släpp det då. Just nu känns det bara som att "ni" inte vill säga nåt om tempot med risk för att förnärma nån av deltagarna, vilket är en tråkigt o-rak attityd om så är fallet. Filmen är min enda referens för BKK så jag ville ha den som guide, men men...
Har du aldrig gått en BKK tidigare så måste du ju börja i Steg 1 och då är det långsam eller medelsnabb grupp som gäller. Finns ingen snabb grupp i Steg 1. Om jag fattat allt rätt, alltså...?
Tusen tack själva, för mig som körde på bana för första gången någonsin var detta verkligen en underbar upplevelse!
Tack också till Mariah, Laila och Krax![]()
..........
Sen såg jag att det togs en del bilder under dagen(30:e april), är det någon av er som kommer att lägga upp bilder någonstans?
/Kenny
har du aldrig gått en bkk tidigare så måste du ju börja i steg 1 och då är det långsam eller medelsnabb grupp som gäller. Finns ingen snabb grupp i steg 1. Om jag fattat allt rätt, alltså...?