KInnekulle 30/4 - 2/5

Catman

Just for the fun of it...
TACK till alla som gjorde helgen till vad den var.
Nämligen kanonbra.

Instruktörer
Resurser
Deltagare.

/Tom
 

savvyswede

New member
Tack själv,

Din hjälp med Pigges Benelli räddade verkligen vår helg.

Bra väder, bra instruktörer och ett mycket väl-roddat arrangemang. En strålande helg :D

/Lasse
 

Snowwhite

New member
Tusen tack själva, för mig som körde på bana för första gången någonsin var detta verkligen en underbar upplevelse!
Tack också till Mariah, Laila och Krax :)
 

BearMan

New member
Körde lördag & söndag och båda dagarna var kanon! Som en liten bonus så var ju även vädret strålande under hela söndagen.

Stort tack till er alla(ingen nämnd, ingen glömd)! :)
 

SuperRetard

New member
Har kollat på filmen ovan nu, och undrar lite om deltagarna i snabb grupp höll ett representativt tempo för en BKK?

Frågan gäller i första hand inte "kameramannen", utan de övriga deltagarna som filmas.
 

PeW

New member
De höll ett bra pedagogiskt tempo för de övningar som genomfördes.
 
Last edited:

SuperRetard

New member
De höll ett bra pedagogiskt tempo för de övningar som genomfördes.

Bra icke-svar..

Diplomatiskt men inte vad jag frågade. Jag vill veta för att veta vilken grupp jag borde åka i.

Jag kan ta det igen:

Var tempot på deltagarna i klippet representativt för tempot i snabb grupp på en random BKK?

Kanske körde de med ögonbindel och är miniRossis allihop normalt, kanske är tempot MYCKET högre en bit in på säsongen, kanske denna kurs hade ett exceptionellt lågt tempo.. Jag har aldrig varit på BKK så jag vet inte. Men jag vill inte köra snabb grupp om jag inte hör hemma där så var snäll och svara på frågan istället :mad:

Och "pedagogiskt" tempo är inte en hastighet, det är en grad av var och ens förmåga.
 

Pigge

New member
Trots att helgen började på värsta tänkbara sätt, att hojen klev av släpkärran på fel håll och landade uppochner, så är det bara positiva minnen jag har med mig hem.

Tack snälla ni som engagerade er i att fixatill min hoj så jag slapp köra R6 hela helgen ;-)
Jag är fortfarande imponerad över att det finns så många fantastiska och hjälpsamma människor.
Ett speciellt TACK till dig Tom som la en halv förmiddag och en halv hoj på att få min körbar igen. Du är en Pärla!

Tack Magnus för hjälpen de sista två körpassen i söndags. Nu fattar jag! :)

Tack Tack Tack
 

Spiff

New member
Det är i alla fall ingen som kan säga hur snabba grupperna kommer att vara den gången du åker dit.


Bra icke-svar..

Diplomatiskt men inte vad jag frågade. Jag vill veta för att veta vilken grupp jag borde åka i.

Jag kan ta det igen:

Var tempot på deltagarna i klippet representativt för tempot i snabb grupp på en random BKK?

Kanske körde de med ögonbindel och är miniRossis allihop normalt, kanske är tempot MYCKET högre en bit in på säsongen, kanske denna kurs hade ett exceptionellt lågt tempo.. Jag har aldrig varit på BKK så jag vet inte. Men jag vill inte köra snabb grupp om jag inte hör hemma där så var snäll och svara på frågan istället :mad:

Och "pedagogiskt" tempo är inte en hastighet, det är en grad av var och ens förmåga.
 

SuperRetard

New member
Det är i alla fall ingen som kan säga hur snabba grupperna kommer att vara den gången du åker dit.

Jag frågade inte om tempot på den dag jag ska köra, jag frågade om det var representativt. För de körningar jag varit på tidigare har följt en viss mall hyfsat bra. Tempot i medelgruppen brukar vara ungefär detsamma, likaså i snabba. Sen finns det givetvis undantag, och jag ber inte om en exakt mall som jag på plats kommer skälla ut arr för om det inte följs, jag ber om ett hum för att veta i vilken grupp jag borde köra.

Men släpp det då. Just nu känns det bara som att "ni" inte vill säga nåt om tempot med risk för att förnärma nån av deltagarna, vilket är en tråkigt o-rak attityd om så är fallet. Filmen är min enda referens för BKK så jag ville ha den som guide, men men...
 

Catman

Just for the fun of it...
Bra icke-svar..

Diplomatiskt men inte vad jag frågade. Jag vill veta för att veta vilken grupp jag borde åka i.

Jag kan ta det igen:

Var tempot på deltagarna i klippet representativt för tempot i snabb grupp på en random BKK?


Kanske körde de med ögonbindel och är miniRossis allihop normalt, kanske är tempot MYCKET högre en bit in på säsongen, kanske denna kurs hade ett exceptionellt lågt tempo.. Jag har aldrig varit på BKK så jag vet inte. Men jag vill inte köra snabb grupp om jag inte hör hemma där så var snäll och svara på frågan istället :mad:

Och "pedagogiskt" tempo är inte en hastighet, det är en grad av var och ens förmåga.

Söndagen var en SHK och vad du menar med representativt vet jag inte..
Du har formulerat dig lite luddigt faktiskt.
Tycker du att det går sakta? eller fort?
Vad baserar du det på?
tidtagning?
Jag vet inte hur snabb du är eller hur mycket du kan och det gör det svårt att svara på frågan.
Det är lite som att svara på frågan "vad är snabbt". Det beror ju på vad man jämför med.

Eftersom var och en tränar i sitt tempo, så är det ganska utspritt även i snabb grupp. Vissa kurser är det mini-Rossis hela bunten och våra instruktörer har ett h-vete att hinna med sina deltagare (4-6 st)
Andra gånger är det lungt tempo även i snabb grupp...
Jag försöker också svara diplomatiskt eftersom frågan är svår.

Det är inga problem att byta hastighetsgrupp under dagen eller ens efter ett pass.
Varför inte börja i snabb grupp och sen byta ner om du vill.

/Tom
 

Maciej

New member
Jag frågade inte om tempot på den dag jag ska köra, jag frågade om det var representativt. För de körningar jag varit på tidigare har följt en viss mall hyfsat bra. Tempot i medelgruppen brukar vara ungefär detsamma, likaså i snabba. Sen finns det givetvis undantag, och jag ber inte om en exakt mall som jag på plats kommer skälla ut arr för om det inte följs, jag ber om ett hum för att veta i vilken grupp jag borde köra.

Men släpp det då. Just nu känns det bara som att "ni" inte vill säga nåt om tempot med risk för att förnärma nån av deltagarna, vilket är en tråkigt o-rak attityd om så är fallet. Filmen är min enda referens för BKK så jag ville ha den som guide, men men...
Nej tempot i filmen är inte typiskt för snabb grupp på en BKK kurs utan det är olika från gång till gång å det är lite svårt att svara på frågan.

Vissa gånger dyker det upp massa förare som är snabba och då trissas tempot upp lite, mot slutet på sässongen går det ofta lite fortare, ofta plockar man även in folk från medelgruppen eftersom många är så "svenska" att de ställer sig i mitten bara för att ;) och då blir det fullt i den gruppen, även det brukar lösas senare på året ner folk har lite mer koll på vilken grupp de passar i.

Filmen är från fredagens sista pass, det var riktigt kallt i asfalten + att det även kom lite regn så tempot hölls ner lite.

Jag filmade lite på lunchpasset på söndagen då jag och en annan instruktör var ute och körde och inte fan ser det speciellt snabbt ut på den filmen heller, vi körde inte galet fort men det kändes i alla fall snabbare än det ser ut på filmen. ( ska försöka lägga ut den om några dagar )

Så tyvärr kan du bara få ett otroligt givande svar som: Nej den farten är inte typisk, kan gå både snabbare och lugnare :D
 

BearMan

New member
Jag frågade inte om tempot på den dag jag ska köra, jag frågade om det var representativt. För de körningar jag varit på tidigare har följt en viss mall hyfsat bra. Tempot i medelgruppen brukar vara ungefär detsamma, likaså i snabba. Sen finns det givetvis undantag, och jag ber inte om en exakt mall som jag på plats kommer skälla ut arr för om det inte följs, jag ber om ett hum för att veta i vilken grupp jag borde köra.

Men släpp det då. Just nu känns det bara som att "ni" inte vill säga nåt om tempot med risk för att förnärma nån av deltagarna, vilket är en tråkigt o-rak attityd om så är fallet. Filmen är min enda referens för BKK så jag ville ha den som guide, men men...

Har du aldrig gått en BKK tidigare så måste du ju börja i Steg 1 och då är det långsam eller medelsnabb grupp som gäller. Finns ingen snabb grupp i Steg 1. Om jag fattat allt rätt, alltså...?
 

Maciej

New member
Har du aldrig gått en BKK tidigare så måste du ju börja i Steg 1 och då är det långsam eller medelsnabb grupp som gäller. Finns ingen snabb grupp i Steg 1. Om jag fattat allt rätt, alltså...?

det stämmer... om man inte har gått BKK eller Sporthojskurs innan och skall gå steg 1 så är det lugn eller medelgrupp som gäller.
 

kenjo

New member
Även jag vill tacka för en givande kurs med bra övningar och bra instruktörer. Första gången på storbana men fler ska det bli!

Sen såg jag att det togs en del bilder under dagen(30:e april), är det någon av er som kommer att lägga upp bilder någonstans?

/Kenny
 

@nderz

New member
..........
Sen såg jag att det togs en del bilder under dagen(30:e april), är det någon av er som kommer att lägga upp bilder någonstans?

/Kenny

Jajamänsan så fort jag hinner.
Har bortåt 1000 bilder från hela helgen så tyvärr kommer det ta lite tid att gå igenom dom men håller på för fullt
 
Top