Moje_VS1400
Member
Hej!
Jag har köpt en gammal Kawa 750 LTD. Frambromsen har dubbla skivor men det är uselt klipp i den. Jag kan dra handtaget i botten utan att låsa framhjulet. Bägge oken löper lätt, har bytt bromsvätskan och systemet är luftfritt.
När jag söker på nätet hittar jag inte någon modell som är lika min, detta är en 2-cylindrig motor med kedjedrift. När jag sökt reservdelar hittar jag passande delar företrädesvis till Belt-versionen men den har enkelskiva fram.
jag börjar misstänka at tendera har Kawasaki gjort en kort serie med en "bastard" eller så har någon tidigare ägare konverterat från enkelskiva til ldubbelskiva utan att byta huvudcylinder. Jämför jag min huvudcylinder med den 4-cylindriga 2-skiveversionen (kedja) och den 2-cylindriga belt-versionen verkar det som det är belt-versionens cylinder som sitter på. Bromsslangen går på behållaren nästan mitt på långsidan, alltså en kort-kort huvudcylinder medan på 4-cyl-versionen ansluter bromsslangen i änden på behållaren, alltså en längre huvudcylinder. Har också en Kawa 400 LTD där bromsvätskebehållaren och dess huvudcylinder ser ut som 750 4-cyl.
Vet någon hur det borde vara?
Lutar åt att leta efter en beg. behållare med lång huvudcylinder och prova ...
Jag har köpt en gammal Kawa 750 LTD. Frambromsen har dubbla skivor men det är uselt klipp i den. Jag kan dra handtaget i botten utan att låsa framhjulet. Bägge oken löper lätt, har bytt bromsvätskan och systemet är luftfritt.
När jag söker på nätet hittar jag inte någon modell som är lika min, detta är en 2-cylindrig motor med kedjedrift. När jag sökt reservdelar hittar jag passande delar företrädesvis till Belt-versionen men den har enkelskiva fram.
jag börjar misstänka at tendera har Kawasaki gjort en kort serie med en "bastard" eller så har någon tidigare ägare konverterat från enkelskiva til ldubbelskiva utan att byta huvudcylinder. Jämför jag min huvudcylinder med den 4-cylindriga 2-skiveversionen (kedja) och den 2-cylindriga belt-versionen verkar det som det är belt-versionens cylinder som sitter på. Bromsslangen går på behållaren nästan mitt på långsidan, alltså en kort-kort huvudcylinder medan på 4-cyl-versionen ansluter bromsslangen i änden på behållaren, alltså en längre huvudcylinder. Har också en Kawa 400 LTD där bromsvätskebehållaren och dess huvudcylinder ser ut som 750 4-cyl.
Vet någon hur det borde vara?
Lutar åt att leta efter en beg. behållare med lång huvudcylinder och prova ...