Karta över mackar, finns det?

BMW R90s

New member
Jag saknar en övergripande mackkarta där alla befintliga mackar finns med.
Är ute efter en sådan.
Idag när många mackar är nedlagda så måste även avstånden mellan
mackar tas med i beräkningen av stopp utmed tänkt färdväg.
 

Bob Sweden

New member
Svårt att lösa det snabbt och smidigt, jag kör själv med en kombination:

1: GPS kartor / MS Autoroute för grovplanering
När du har plockat ut rimliga mackar, gå till nr 2:

2: Bensinbolagens hemsidor.
Där får du den senaste statusen. Lita inte på katalogtjänster på nätet, typ Hitta eller liknande, dom uppdateras inte tillräckligt ofta.
Är det mackar av "kritisk" betydelse, gå till nr 3:

3: Ring till macken!
Dom om några bör ju veta om den finns kvar, eller hur? ;)
Är det en automatstation, ring till bolagets kundtjänst, dom vet.


Hittar du ingen mack där du "vill" ha en, ring till "närområdet" och fråga. Kiosk, pizzeria, bilverkstad etc. i den ort där du vill tanka, där får du lokalkännedom som leder till de numera ganska så vanliga "lokala" bolagen som är omöjliga att hitta på kartor eller på nätet.

Hojja lugnt!
/B
 

Yxan

Member
En mackkarta finns nog inte - dock en per bolag. När vi burnade upp till Treriksröset (2005) kontaktade jag resp bensinbolag och erhöll snyggt o prydligt en mackkarta fr resp bolag. Dock visade sig kartorna vara överflödiga... I de mest avlägsna trakterna finns även de mest avlägsna bensinpumparna ;-) [finns inte på ngn karta] Som backup kan man ju alltid plocka med sig lite extrasoppa om man vill gardera sig.

Hälsar Mange
 

Skye

Kör Mycket!
Har ett projekt att jag håller på att samla in mackar som har 98 oktan i pumparna och har de i GPS. Då blir det inte överflödigt med bensinstationer i POI filen
 

cub

New member
En mackkarta finns nog inte - dock en per bolag. När vi burnade upp till Treriksröset (2005) kontaktade jag resp bensinbolag och erhöll snyggt o prydligt en mackkarta fr resp bolag. Dock visade sig kartorna vara överflödiga... I de mest avlägsna trakterna finns även de mest avlägsna bensinpumparna ;-) [finns inte på ngn karta] Som backup kan man ju alltid plocka med sig lite extrasoppa om man vill gardera sig.

Hälsar Mange
Jaså?? För när jag försökte göra samma sak för två år sedan fick jag beskedet från samtliga mack-kedjor jag var i kontakt med att de inte längre hade papperskartor men att "du kan ladda ner till din GPS från vår hemsida". Jag har ingen GPS....
 

Bob Sweden

New member
Jaså?? För när jag försökte göra samma sak för två år sedan fick jag beskedet från samtliga mack-kedjor jag var i kontakt med att de inte längre hade papperskartor men att "du kan ladda ner till din GPS från vår hemsida". Jag har ingen GPS....

Det kan nog stämma, jag har varit inne på flera mackar och frågat efter "gratiskarta", men det verkar dom ha slutat med.

/B
 

Jari69

New member
Tyvärr har många bensinbolag slutat med papperskartor och hänvisar en till deras hemsidor istället..

Försökte förra året med att få kartor från ett antal bolag men icke...
 
Top