Hej,
Har en BMW K100 RS 16V -90. Den har gått cirka 8000 mil och det har inte varit några större fel på den tidigare.
När jag skulle ut idag så efter någon km tappade motorn effekt, det kändes som den inte fick bensin. Efter några hundra meter kom den tillbaka. Sedan körde jag ytterligare några hundra meter och tappade effekt igen. Jag kunde då svänga av motorvägen och ta mig tillbaka hem med orkeslös motor. Väl hemma så kollade jag tändstiften först, och skruvade i de som jag tagit ur ifjol. Provstartade, samma sak. Jag tog ur tändkablarna och mätte dem. De låg runt 6 k ohm. Det var ju visserligen inte med högspänning jag mätte men inget avbrott. Jag hör att bensinpumpen jobbar när jag slår på tändningen. Är det någon som har varit med om något liknande, i så fall är jag tacksam för tips.
Göran Sundén
Karlstad
Har en BMW K100 RS 16V -90. Den har gått cirka 8000 mil och det har inte varit några större fel på den tidigare.
När jag skulle ut idag så efter någon km tappade motorn effekt, det kändes som den inte fick bensin. Efter några hundra meter kom den tillbaka. Sedan körde jag ytterligare några hundra meter och tappade effekt igen. Jag kunde då svänga av motorvägen och ta mig tillbaka hem med orkeslös motor. Väl hemma så kollade jag tändstiften först, och skruvade i de som jag tagit ur ifjol. Provstartade, samma sak. Jag tog ur tändkablarna och mätte dem. De låg runt 6 k ohm. Det var ju visserligen inte med högspänning jag mätte men inget avbrott. Jag hör att bensinpumpen jobbar när jag slår på tändningen. Är det någon som har varit med om något liknande, i så fall är jag tacksam för tips.
Göran Sundén
Karlstad