Kör-sjuka

Katarina

Helt okej
Jag har nog drabbats av nån kliande sjukdom, tror bestämt jag nu drabbats av kör-sjukan i dag! Jag tänkte först ta hem hojen efter jobbet men jag spräckte dagens schema ganska omgående och smög till garaget.
”Smög”? Nähe nu ljög jag visst, jag sprang dit med hjälmen i högsta hugg, dessutom mycket tidigare än planerat och tog ut hojen och så for jag till macken och pumpade i luft i ringarna.
Noterade raskt att jag passar riktigt bra ihop med däcken, de är svarta liksom mitt skinnställ, min silverfärgade hjälm går bra ihop med allt krom som sitter på. Men vad den röda lacken på hojen ska matcha till har jag ingen aning om men jag antar jag får ta på mig lite läppstift då. :)

…och så tog jag en sväng förbi korvmojjen och köpte lunch åt gubben och mig. Vilken tiiid de tog på sig att fixa maten nu. Tyckte jag i alla fall, det gick säkert åt samma tid som vanligt men jag vill ju köra hoj, stå där och vänta i evigheter va'?

Och så kunde jag inte låta bli att köpa en blomma och ge till trafikskolan så dit var jag också tvungen att åka! Lunchen var nog den kortaste jag upplevt hittills, maten bara for ner i en enda tugga (typ) och så upp på hojen direkt. :D
Även om trafikskolan har öppet till kl 18 så hade jag inte tid att äta i samma vanliga takt på lunchen och har hur många timmar som helst på mig att köra förbi. Hela eftermiddagen faktiskt.

Blomma?? Jag har liksom provkört deras hojar ett tag nu och i går blev det en plötslig skilsmässa eftersom jag fick körkortet. Därför har jag i dag nåt som kallas kör-klåda, en av symtomen är att man springer till garaget med hjälmen, gärna spräcker dagens schema i samma veva så nu får jag jobba ikapp när jag kört färdigt.

När det nu blir. :D
 

Zopilote

New member
Grattis till kortet!!! :)

Hur har du tid att sitta och skriva här på forumet när solen lyser ute???

Ännu blir det nog en hel del fina dagar innan lappmöglet lägger sig som en hal, läskig hinna på den fina asfalten ;)
 

Katarina

Helt okej
Tyvärr är jag nödgad att jobba, som tur är jobbar jag vid datorn så jag hinner raskt slänga in ett och annat inlägg. Och det är tur jag är anställd av mig själv för annars hade jag fått ge mig själv sparken så som jag har skolkat i dag! ;)
Hojen står precis utanför fönstret så jag stillar klådan lite mellan varven med en titt ut genom fönstret. Och så får jag väl jobba lite mer ikväll eller i helgen istället, i alla fall de kommande dagar när det ska regna och jag inte vill smutsa ner Bertil.

Jag har noterat att det är ett evigt kikande på klockan i dag, och en längtan tills arbetsdagen är slut så jag får ut och köra nån gång. Gissa om jag tycker tiden står ganska stilla just i dag. Det är väl också ett av de där symtomen… :cool:
 

Mathias

Active member
Man får ta och gratulera.
Har inte följt din följetong men blev det samma uppkörningsperson? (för det var väll du som kuggade en gång)
 
P

Pingo

Guest
Grattis

Jag känner igen mig. Klådan går liksom inte över utan är bara mer eller mindre besvärlig. MC-körandet är lite mer påfrestande så tänk bara på att inte köra för långa sammanhängande sträckor utan pauser och tänk på att vilda djur kan dyka upp ibland.

//Gunnar
 

Katarina

Helt okej
Man får ta och gratulera.
Har inte följt din följetong men blev det samma uppkörningsperson? (för det var väll du som kuggade en gång)

Ha ha, jovisst är det jag, jag kuggades i juni första uppkörningen. Jag ringde till Vägverket och sa att jag vill absolut inte ha samma gubbe en gång till, vem som helst men inte han. Nu fick jag en heltrevlig yngre kille som fick mig att koppla av, det var kärlek direkt vid första handslaget ungefär. Då är man själv mer avslappnad och genomför proven bättre än när man fått en maktgalen grinig gubbe som ser sur ut direkt vid första anblicken.
 
Top