Köpt hoj av Bikeman

Oldbiker

New member
Jag funderar på att köpa en hoj av Bikeman i Helsingborg. Nu är jag nyfiken på om det är någon av forumets läsare som har någon erfarenhet av dem. Både positivt och negativt. Det verkar som de erbjuder väldigt bra villkor vid köp, frågan är bara hur det funkar efter att affären är avslutad.
 

Jörgensen

New member
Om det är en begagnad MC ska du kolla om den är importerad från England. Om så är fallet kolla om MC:n varit inblandad i en olycka. För det är inte helt otänkbart att MC:n är inköpt billigt pga. krockskada och sedan ställs MC:n i ordning och försäljs till vad som kan framstå som ett bra pris.
 

Bighoj

New member
Har hört ryktas att dom som ovan nämnde köper in krockskadade mc och fixar till för att sedan sälja väldigt billigt.Vill påpeka att detta är vad jag fått höra,har ej själv handlat där men ofta är priserna väldigt låga kan jag tycka och detta borde ju bero på något.
Kan rekomendera att du kollar upp mc n så gott det går innan ev affär.
 

gundj

New member
Om så är fallet så föreslår jag att du har appen fordonskoll i telefonen och slår på reg-nummer direkt i butiken.
Då lär du se om det är en importhoj och datum för reg i Sverige.
 

Oldbiker

New member
Kan berätta att det blev inget köp av en hoj från Bikeman. Inte för att de skulle vara oseriösa, de var snarast väldigt tydliga med att de aktuella hojar jag tittade på var importerade från England. De bilder de skickade visade dessutom hojarna med engelska reg-skyltar. de svarade dessutom på ett bra sätt på de frågor jag ställde och jag kan mycket väl tänka mig att jag köper en annan hoj av dem vid senare tillfälle. Min dotter ska snart ha en ny hoj och det kan mycket väl att jag köper den av dem. Jag valde istället att köpa min hoj på ett annat ställe och är övertygad om att jag fick rätt hoj och till rätt pris.
tackar i varje fall för de synpunkter jag fick.
 
Top