Köpa större Custom 2011

Status
Ej öppen för fler svar.

Yxan

Member
Tänk att det bara var en tidsfråga innan ett sådant här tomhylseinlägg skulle dyka upp:

"Varför inte köpa en riktig motorcykel i stället?"

Och sedan löper den sedvanliga diskussionen (pajkastningen) på om för- och nackdelar inom respektive läger.

Jag säger som Amir/honda cbf 500: "jag skulle vilja ha en custom och en landsvägshoj i min garage."
Me to (+ en Porsche och en Ferrari på vardera fyra hjul).

Lycka till med inköpet - är själv nöjd med min Honda VTX1300. Hade med både käring och packning till Norge i somras, funkade över all förväntan.

Hälsningar Mange
 

Triumph int

New member
Jag skulle rekomendera att även prova en "riktig" mc.

Jag använder en jämförelse:
custom är en ny Amazon
Bandit Hornet är S40 T5
Sporthoj är Ferrari

Jag försökte att ge en bild av skillnaderna mellan olika modeller.

Och jag kan inte tänka mig att det skulle vara svårt/obekvämt
att åka två på en mc av typen Bandit Hornet.

Stressnivån mellan olika punkter har inte med mc att göra,
min Sprint går att köra jättelungt med.

Jag tror fortfarande att fördomarna är större än mc-kunskaperna
hos många som har väldigt bestämda åsikter.
 

Ove 60+

Active member
Tänk att det bara var en tidsfråga innan ett sådant här tomhylseinlägg skulle dyka upp:

"Varför inte köpa en riktig motorcykel i stället?"

Och sedan löper den sedvanliga diskussionen (pajkastningen) på om för- och nackdelar inom respektive läger.

Jag säger som Amir/honda cbf 500: "jag skulle vilja ha en custom och en landsvägshoj i min garage."
Me to (+ en Porsche och en Ferrari på vardera fyra hjul).

Lycka till med inköpet - är själv nöjd med min Honda VTX1300. Hade med både käring och packning till Norge i somras, funkade över all förväntan.

Hälsningar Mange

Håller med och säger också lycka till! Vet man vad man vill ha så är det bara att köpa och frågan gällde en specifik modell med customstuk och jämförbara hojar.
Jag ger gärna rådet till en nybörjare att välja en hoj av standardstuk för att dom är bekväma och lätta att hantera, men det handlar det inte om här, så jag är tyst i frågan.

Det enda jag ser som kan störa mig i andras hojval är om jag tänkt leka guide och det kommer någon med "fel" hoj, men vaddå, då byter man bara ut lite väg mot sån som passar bättre.

Vi har alla olika idéer så, lev och låt leva och se till att ha kul själv. :rolleyes: ;)
 

badpitt

New member
Den här tråden har spårat ur på samma sätt som många trådar på Sporthoj gör.
Samma låga nivå.
 

Lejonell

New member
Kommer starta en ny tråd för detta ämne då idiotiska hoj rasister förstört den med sin propaganda!
Till er som gärna vill hjälpa mig så är ni välkomna till
Köpa ny Custom 2010 #2
Till er som vill sprida era inlägg som inte har med tråden att göra starta egen tråd på sporthoj eller nåt.
Till Marie kan jag bara säga: tråkigt att du är så trångsynt och fördomsfull.
 

Swedie

Administrator
Personal
Skärp er gott folk. Spåra inte ur med sidospår. Svara i ämnet, eller låt bli. Tråd stängd.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Top