Köpa GPS i vinter? Läs detta först.

tstadin

New member
Garmin Zumo550 på den kan ni lägga kartor på SD minne bara att byta minnes kort

Behöver man byta minneskort? Jag har också en Zumo 550 och har sedan tidigare haft Europakartan + Frilutftskartan PRO i den. Vi körde nyligen i USA och då köpte vi till USA/Canada/Mexicokartan. Tankade över den till GPSens minneskort och har nu alla kartorna i GPSen samtidigt.
 

sannybo

Member
Uppdatering av ärendet.

Hade idag kontakt med någon högre upp i organisationen hos Pixmania och förklarade problemet för henne.
Det slutade med att hon höll med mig i allt och fixade direkt returfraksedlar mm så att jag kan skicka tillbaka GPS:en.
Skönt att träffa på människor som förstår värdet av kundvård.:)
Så nu ska jag skicka tillbaka skiten och beställa en Garmin.
Tips på vilken Garmin jag ska ha??

Även Tomtom hade jag kontakt med idag, då en utländsk herre på engelska talade om att han var nordenschef eller något liknande och ville diskutera mina problem.
Det enda svar han fick av mig var att jag gärna diskuterar mina problem med Tomtom's produkter, men eftersom jag bor i Sverige och har pratat med Svenska Tomtom så föredrar jag att diskutera endast på svenska, då jag annars hamnar i ett underläge pga språket.
Efter de har jag inte hört något.
 

Skye

Kör Mycket!
Uppdatering av ärendet.
Hade idag kontakt med någon högre upp i organisationen hos Pixmania och förklarade problemet för henne.
Skönt att träffa på människor som förstår värdet av kundvård.:)

Även Tomtom hade jag kontakt med idag, då en utländsk herre på engelska talade om att han var nordenschef eller något liknande och ville diskutera mina problem.
Skönt att det ordnat sig, även om det tar tid och kraft.

Tycker ändå att det här visar att Tomtom noterat att det är ett problem för långresenärer och förhoppningsvis får de ändra på upplägget i mjukvaran. För sådan här kritik kan stjälpa hela företaget och de lär inte sälja många GPS till motorcyklister.

Själv var jag på väg att slänga iväg min gamla bil gps av märket navigon men efter ha hittat olika hackforum för GPS så har jag lyckats få min gps att göra precis som jag vill med att ändra olika inställningar i själva drivrutinerna.
 

sannybo

Member
Gilllar ju att åka runt i Europa, men trots att jag har en GSA håller jag mig mest på asfaltsvägar, men en och annan grusväg åker man ju ibland.
Har nog fastnat för en Zumo 660.
Funkar den bra för mig tror ni som kan detta bättre än mig?
 

sannybo

Member
Ser ut som att en Zumo 220 räcker alldeles utmärkt till mig.
Ska läsa lite mer om den.
Tack för länken.
 

sannybo

Member
SÅLD SÅLD SÅLD

Är det någon som är intresserad av att köpa en aktiv hållare till en Tomtom?
Var ute och demonterade den idag.
Aldrig använd, endast testad på hojen.
Kan även skicka med ett fäste i aluminium, egen tillverkning. 16 mm hål.
450 kr +frakt

gps1.jpg


gps2.jpg
 
Last edited:
Top