Köpa däck

Lasse N

New member
Tack för hjälpen hörni! Jag provar Riefenversand och håller tummarna.
Vet ni någon bra däckgubbe man kan anlita för däckbytet sen?
 

Marie

Banned
Tack för hjälpen hörni! Jag provar Riefenversand och håller tummarna.
Vet ni någon bra däckgubbe man kan anlita för däckbytet sen?

Finns en grabb som kallar sig "Fahrer" på Sporthoj.com. Han bor i Hasslarp utanför Helsingborg och tar en hundring per hjul.
 

Ztorm

New member
Hej hoj!

Ang era beställningar på reifenversand.com har ni betalat i förskott eller går det att betala på annat sätt.
Fick ni någon bekräftelse på köpet.
Har tänkt beställa därifrån,men vill inte betala med visa,så ett annat allternativ vore bra.
--------------------------------------------------------------------------
Ztorm//kör super tenere. På vägen,i skogen.
 

Jåke

New member
Hej hoj!

Ang era beställningar på reifenversand.com har ni betalat i förskott eller går det att betala på annat sätt.
Fick ni någon bekräftelse på köpet.
Har tänkt beställa därifrån,men vill inte betala med visa,så ett annat allternativ vore bra.
--------------------------------------------------------------------------
Ztorm//kör super tenere. På vägen,i skogen.
Tjena!

Beställer "alltid" därifrån och använder Visa-kortet för att betala. Det kommer bekräftelse på beställningen via epost plus att du får ett fraktbesked när de skickar däcken. Där får du kollinummer på paketet hos DPD så du kan följa däcken.

Vill du inte betala med Visa har du alternativet e-kort om du har Swedbank. Då kan du göra ett tillfälligt kortnummer laddat med bara en viss summa pengar. I annat fall tror jag det är krångligt, de tillåter inte förskottsbetalning till konto om du inte kan komma överens med dem innan köpet. Jag minns iaf bara alternativet "kreditkortsbetalning" som alternativ vid köp.
 

sporTlovER

New member
Hej hoj!

Ang era beställningar på reifenversand.com har ni betalat i förskott eller går det att betala på annat sätt.
Fick ni någon bekräftelse på köpet.
Har tänkt beställa därifrån,men vill inte betala med visa,så ett annat allternativ vore bra.
--------------------------------------------------------------------------
Ztorm//kör super tenere. På vägen,i skogen.

Jag har betalt med Visa kort, samt 3 till jag känner gjort likadant, inga problem alls, däcken har landat hemma INOM 1 vecka från beställningsdag(även om det har varit en söndag man beställt).
Kommer köpa därifrån igen, det tar längre tid och blir ändå dyrare om man hoppar in i bilen och kör 3 mil till en Kille som säljer däck för ungefär samma pengar, men på detta sätt slipper man den biten.
 

Bansaie

New member
MC Däck online?

Nån som har erfarenhet av http://www.mcdackonline.com ?

Priserna verkar helt ok då de är inkl. både moms och frakt.

Är det nån av er som känner till om det finns någon i Borlänge/Falun som lägger om och balanserar till en billig peng ?
Falu däckservice t.ex. tar 300:-/hjul för omläggning och balansering om du inte köper däcket av dom.

Ha det.
 

Marie

Banned
Nån som har erfarenhet av http://www.mcdackonline.com ?

Priserna verkar helt ok då de är inkl. både moms och frakt.

Är det nån av er som känner till om det finns någon i Borlänge/Falun som lägger om och balanserar till en billig peng ?
Falu däckservice t.ex. tar 300:-/hjul för omläggning och balansering om du inte köper däcket av dom.

Ha det.

Har du aldrig övervägt http://www.masqueruedas.com eller Http://www.rodamoto.es ?
Vad gäller Masqueruedas så är priserna på hemsidan en sak, och vad du får i en offert om du gör en offertförfrågan ofta någonting ännu angenämare....

300 per däck för mont o bal tycker jag verkar gränsa till ocker.
Jag har betalat 100 i både Kinna och Hasslarp.....
 
Last edited:

Lucky Luke

Moderator
Nån som har erfarenhet av http://www.mcdackonline.com ?

Priserna verkar helt ok då de är inkl. både moms och frakt.

...............................................................
................................

Ha det.

Jag har just fått hem ett set däck beställt av mcdäckonline.
Det fugerade bra, det tog någon dag längre än reifenversand som jag använt mig av tidigare.
Jag är nöjd med båda leverantörerna, ville bara prova något nytt, därav mcdäckonline.
Mcdäckonline kan man betala på faktura/banköverföring när man fått hem däcken, dock ett pristak på 3000kr.
 

Bansaie

New member
MC-däck online

Jag beställde ett Battlax BT45 rear, till min gamla VFR, den 5/7 från mcdäckonline.com och betalade med kort.
Uppskattad leveransdag blev den 12/7. Jag fick däcket redan igår (9/7) !

Raskt marcherat måste jag säga. Om jag tolkat däckinskriptionerna rätt så är det ett färskt däck också, tillverkat v16 i år. Dessutom gillar jag prissättningen, aldrig nått frågetecken om vad det kommer att kosta med däcket levererat. Kanske lite svårt att jämföra med andra dock, som inte räknar in frakten i priset.

Baserat på denna enda beställningen så är jag helnöjd

Ha det
 

McMamman

New member
Påarp mc-sevice är ett trevligt och inte alltför dyrt ställe. Han har jobbat för Yamaha-center i Hbg, men startat eget.

Hos Däckkrengarn i Gunnarstorp kan man fixa på däcket, även om det inte köps hos honom. Tror jag iaf (han skulle gjort så för mig). Också billigare än de flesta märkesfirmor.
 

steFAN

New member
Nån som har erfarenhet av http://www.mcdackonline.com ?

Priserna verkar helt ok då de är inkl. både moms och frakt.

Är det nån av er som känner till om det finns någon i Borlänge/Falun som lägger om och balanserar till en billig peng ?
Falu däckservice t.ex. tar 300:-/hjul för omläggning och balansering om du inte köper däcket av dom.

Ha det.
2-3 däckjärn å en burk såpa.... Det låter billigare än däckfirmor...

Ett stort skruvstycke att klämma lös däcket fr fälgen elr sök på sh.com där brukar det finnar däck-krängare till salu!!
 

MCpassion

New member
Tack för alla tips om var man kan köpa mc-däck billigt!
Har egen erfarenhet av mcdäckonline o det har funkat bra. Men jag vet inte om de är billigast. Ska kolla upp det nu :)

hälsningar
M
 

d205634

New member
Rodamoto

Beställde Metzeler EXP till min BMW R 1150 GS från Rodamoto den 6/1. Fick hem däcken den 17/1. 156 Euro plus 30 Euro i frakt kostade kalaset (2033 SEK). De var tillverkade runt v.25 2007. dackonline tar 2446 SEK. Så nu skall de bara monteras också, för c:a 300 SEK hos en mc-handlare i sta´n
 

aRWe

Member
Ni har väl kollat in www.hojdäck.se där SMC-medlemmar har 6,7% rabatt på Maxxisdäck samt att man får däcken monterade och balanserade för 150-200 kr/hjul hos Vianor eller någon annan av deras verkstadspartners, gå in på deras hemsida och kolla.
Beställde däck en tisdag fm och kunde hämta dom på tors middag. :)

Har provat såpa, använd inte det, däcket snurrar på fälgen och så har man obalansen som ett brev på posten. Använd YES utblandat med vatten.
 
Last edited:
Top