Köpa däck

MCpassion

New member
Tyskland eller t.ex. http://www.rodamoto.es/OnLine/default.aspx är som sagt absolut billigast och funkar bra.

Annars tror jag Piffes MC i Staffanstorp ska ha rea nästa veckan.

De kränger även däck billigt då.


Tyvärr kan jag meddela att Rodamoto lovade mej lev på 10 dagar men efter 20 hade däcken fortf inte kommit. Jag stötte på flera ggr men fick vänta 2 dagar på svar varje gång. Efter 20 dagar erbjöd man sig att skicka nya däck men då valde jag att avbeställa eftersom jag bara hade en vecka kvar till min resa till Alperna. En annan trist grej med Roda är att man måste betala i förskott vilket inte känns bra. Fick snabbköpa Maxxis däck. Billigt men mediokra egenskaper. Efter 500 mil har jag 3 mm kvar bak. Kör en Suzuki Vstrom 1000.
Har tidigare beställt från Reifenversand och MCdäckonline. Båda funka helt utan anmärkning.
 

Rasorblade

New member
Tyvärr kan jag meddela att Rodamoto lovade mej lev på 10 dagar men efter 20 hade däcken fortf inte kommit. Jag stötte på flera ggr men fick vänta 2 dagar på svar varje gång. Efter 20 dagar erbjöd man sig att skicka nya däck men då valde jag att avbeställa eftersom jag bara hade en vecka kvar till min resa till Alperna. En annan trist grej med Roda är att man måste betala i förskott vilket inte känns bra. Fick snabbköpa Maxxis däck. Billigt men mediokra egenskaper. Efter 500 mil har jag 3 mm kvar bak. Kör en Suzuki Vstrom 1000.
Har tidigare beställt från Reifenversand och MCdäckonline. Båda funka helt utan anmärkning.
hos mcdäckonline kan man betala i efterskott
 

-ah

New member
hos mcdäckonline kan man betala i efterskott


Tillkommer det inte en postförskottsavgift då? ;)

DäckOnLine sålde, senast jag handlade där, däcken som köpta i Sverige och inte Tyskland, även om däcken skickades direkt från Hannover.
Innebär svenska 25% moms istället för tyska 19%.
Det går inte heller att köpa däck på den tyska hemsidan, utan du slussas till den svenska.

Kan vara värd att ta med i beräkningen. Nu ska vi testa Reifenversand.
 

Kalle Kanon

New member
Många handlar hos Stefan Strand i Lönsboda. Han tar hem vad du vill ha till bra priser. Montering ingår. Risken är att du får sitta o lyssna till en massa dåliga historier på göingska, men å andra sidan finns god chans till en kopp kaffe. Tel 0479-21497. :)
 

GAMMA

New member
www.hojdack.se

Vill bara ge min referens om hojdäck.se vilka har bra service och priser för SMC-medlemmar.
 
Top