A*****
New member
Jag har en Yamaha XJ 900 -83.
När jag köpte den var det monterat miniblinkers, LED.
Jag köpte "vanliga" blinkers (ej original) Monterade dom och tog då bort motståndet.
Allt fungerade som det skulle fram tills häromdagen.
Blinkar jag vänster så lyser det fram och kontrolllampan, bak är det släckt.
Blinkar jag höger lyser det bak och kontrolllampan, fram är det släckt.
När jag knackar på blink-relät så verkar det fungera en liten stund, Iallafall på ena sidan.
Det började krångla när jag märkte att blinkersen slutar blinka när bromslampan tänds.
Eftersom det är ca en miljard mil kablage och jag är novis så skulle jag vilja ha lite hjälp med vilka/var jordpunkter jag ska kontrollera.
Jag har beställt ett nytt relä hos min bil-reservdelshandlare (Jag misstänker att det kan funka med ett universal? Eller??)
Jag har dock varken fått relät eller monterat det ännu. Det KAN ju hända att allt löser sig med det nya friska relät.
Men om det inte skulle göra det. Var tycker ni att jag ska kolla jord?
Eller hur ska jag gå tillväga.
Tack kära kamrater!
När jag köpte den var det monterat miniblinkers, LED.
Jag köpte "vanliga" blinkers (ej original) Monterade dom och tog då bort motståndet.
Allt fungerade som det skulle fram tills häromdagen.
Blinkar jag vänster så lyser det fram och kontrolllampan, bak är det släckt.
Blinkar jag höger lyser det bak och kontrolllampan, fram är det släckt.
När jag knackar på blink-relät så verkar det fungera en liten stund, Iallafall på ena sidan.
Det började krångla när jag märkte att blinkersen slutar blinka när bromslampan tänds.
Eftersom det är ca en miljard mil kablage och jag är novis så skulle jag vilja ha lite hjälp med vilka/var jordpunkter jag ska kontrollera.
Jag har beställt ett nytt relä hos min bil-reservdelshandlare (Jag misstänker att det kan funka med ett universal? Eller??)
Jag har dock varken fått relät eller monterat det ännu. Det KAN ju hända att allt löser sig med det nya friska relät.
Men om det inte skulle göra det. Var tycker ni att jag ska kolla jord?
Eller hur ska jag gå tillväga.
Tack kära kamrater!