Jävla Smc-school bokningssida!

Remo

New member
Hur fan tänker ni på SMC när ni gör bokningssidor till era kurser :mad:?

1). Eran medlemsavgift har förfallodag den 31/1

2). Ni lägger ut attraktiva kurser som Kemora före medlemsavgiftens
förfallodag den 31/1, vilket leder till att man får "icke aktivt medlemsskap"
om man försöker boka kurs medans plats finns (men dock
inte "förskottsbetalat" medlemsavgift).

3). Och för att få boka SMC-kurs måste medlemsavgiften vara betald!!!

4). Dessutom läggs den populäraste kursen ut under en julhelg då många är bortresta, men tyvärr inte reser omkring med fakturan i bakfickan (eftersom förfallodag inte infunnit sig), och kan därför inte förskottsbetala medlemsskap

Logistiken rimmar illa...

Dessutom blir det inte bättre av:
--------------------------------
- Kansliet är stängt hela helgen om bokningsproblem uppstår

- Ingen info verkar finns på Smc's sidor om nyttan/kravet av förskottsbetalning av medlemsskap inför kursdagar

- Man kommer inte heller åt fakturan via medlemsinloggning, eller via att registrera medlemsskap

- Man kan inte heller registrera nytt medlemsskap som man direkt Visakorts-betalar (eftersom man redan är medlem, men icke betalande)

- Trycket/bokningarna lär dessutom öka markant på Kemora då Open Quattro verkar vara avvecklad

Ser ngn detta på Smc så maila gärna mig min faktura med OC-nummer, så jag betala och boka kurs på Kemora innan den är fullsatt (speciellt då ni verkar ha avvecklat Open Quattro).

Medlemsnummer: 278585
 

Remo

New member
Tack snälla SMC (eller webansvarig), nu fungerar bokningen och jag är bokad och klar :)
 

lime

Skriver inte
- Trycket/bokningarna lär dessutom öka markant på Kemora då Open Quattro verkar vara avvecklad

Ser ngn detta på Smc så maila gärna mig min faktura med OC-nummer, så jag betala och boka kurs på Kemora innan den är fullsatt (speciellt då ni verkar ha avvecklat Open Quattro).

Medlemsnummer: 278585

Hej Remo,

SMC Rix har på inget sätt avvecklat Open Quattro. Det beslutet har PRELIMINÄR tagits av SMC Stockholms styrelse i samråd med Instruktörs och Utbildningsansvariga i distriktet.

Den 16 januari har vi vårt stora planeringsmöte och EFTER det kommer vi att offentliggöra vilka kurser vi kommer att arrangera och vilket format de kommer att ha.

En bidragande orsak till att vi tvekar att hålla en fyradagarskurs är att det kräver en personaluppsättning som vi för närvarande är tveksam om vi kan få ihop. Då har vi två val. Inte köra kurser alls eller köra mer traditionella endagarskurser.

Å andra sidan så pratar vi om att arrangera den ohyggligt populära tjejkursen under de dagar vi har i juli-augusti. Men ingenting är slutgiltigt fastställt ännu.

Hälsningar

Ove Lindström
informatör SMC Stockholm
 

Remo

New member
Hej Remo,

SMC Rix har på inget sätt avvecklat Open Quattro. Det beslutet har PRELIMINÄR tagits av SMC Stockholms styrelse i samråd med Instruktörs och Utbildningsansvariga i distriktet.

Den 16 januari har vi vårt stora planeringsmöte och EFTER det kommer vi att offentliggöra vilka kurser vi kommer att arrangera och vilket format de kommer att ha.

Hälsningar

Ove Lindström
informatör SMC Stockholm

Hej Ove.

Jag skrev troligtvis avvecklad, eftersom det är så svaren antytt då jag frågat om Open Quattro till i år (i en annan tråd).

Hursomhelst så går det nog inte att invänta en eventuell 4-dagars kurs på närmare håll än Kemora, eller alternativt avvakta med att boka Kemora till beslut tagits om Open Quattro, för då blir man nog helt utan 4-dagars kurs.

Så därför är det viktigt för oss som vill gå längre kurser (som det dessutom är hårt tryck på), att få veta vilka blir av så tidigt som möjligt så vi kan boka medans platser finns.

Dessutom tycker jag det är lite konstigt att det inte redan är bestämt/fastställt att Open Quattro blir av, speciellt eftersom kursen kallades succe av både SMC samt deltagare.

Mvh Erik
 
Top