Inte bara NTF som raderar oss

Monica

New member
:mad:

Gick in på vägverkets hemsida och hittar där på förstasidan :mad: "På två hjul i trafiken - Allt om mopeder" :mad:

Hur ska man nu tolka detta? Antingen kör vi nu alla mopeder eller så finns vi helt enkelt inte längre.....Javisst ja, jag glömde....vi är ju bortom all kommunikation osv.....
 

OH-

Member
Snälla, snälla, snälla ....................

Försök läsa med lite neutrala glasögon. VV tyckte väl att det var dags för en liten påminnelse om att det finns mopedinnehåll på hemsidan. Då behövde dom en rubrik.

Jag ser inget om att bara mopeder rör sig i trafiken på två hjul. Bara för att man säger att kossor har klövar behöver man inte mena att älgar inte har det, eller hur?

Vi får inte framstå som paranoida konspirationsknäppisar, visserligen är dom alla ute efter oss men vi måste låtsas att vi inget märker ;)
 

Esquire

New member
Försök läsa med lite neutrala glasögon. VV tyckte väl att det var dags för en liten påminnelse om att det finns mopedinnehåll på hemsidan. Då behövde dom en rubrik.

Jag ser inget om att bara mopeder rör sig i trafiken på två hjul. Bara för att man säger att kossor har klövar behöver man inte mena att älgar inte har det, eller hur?
Jepp. Det står ju inget om trampcyklar där heller. Så det är nog inte dags att måla faan på väggen än.

Som EU-mopedsförarbevisutbildare (klass I) så tycker jag att det är bra att den där informationen lyfts fram. Så väl unga mopedister som deras föräldrar skulle nog ha nytta av att gå igenom det där materialet (plus en del annat såklart).
 

Monica

New member
Jag gillar inte neutrala glasögon, det möter jag alldeles för många varje dag i mitt jobb som bär :mad:

Varför skulle man inte med den rubriken kunna ha en "Allt om motorcyklar" som underrubrik också :confused:
 
Jag gillar inte neutrala glasögon, det möter jag alldeles för många varje dag i mitt jobb som bär :mad:

Varför skulle man inte med den rubriken kunna ha en "Allt om motorcyklar" som underrubrik också :confused:

Självklart kan man ha det men jag måste nog hålla med OH om att allt inte nödvändigtvis måste vara ett direkt angrepp på oss som motorcyklister. Allt är inte svart eller vitt, ibland agerar människor helt utan intentionen att ha oss som mål för sitt förakt. Precis som vi gör?
Petrus
 

HonkyTonkMan

New member
Jag får nog hålla med om att VV:s val av rubrik har lite av hastverk över sej. Det är inte bara mopeder som rör sej på två hjul i trafiken, och dessutom har vissa moppar tre eller fyra hjul.

Å andra sidan, skillnaden mellan paranoia och medvetenhet är att det är inte paranoia när folk verkligen ÄR ute efter att sätta dit dej. Det gör att många medvetna personer verkar lätt paranoida, och "paranoid" är den sista image vi vill ha just nu inom hojkollektivet.
 
Top