roffe_s
Active member
Ptjaa, jag tänker inte förstöra tråden med mer tekniksnack, men det finns videos på Youtube från en dynoinnehavare som visar på mer än 5% skillnad i uteffekt mellan två identiska maskiner där en körts in av honom på bänk, en slaviskt enligt manualen och utrustat med lull-lull som slip-on, filter, PC3. Jag tror vi talar Gixxer K7-K8, gissa vilken maskin som gav högre uteffekt? Edit - länk för den vetgirige: http://m.youtube.com/#/watch?v=_mDYfHV-REU&desktop_uri=/watch?v=_mDYfHV-REU
Men som sagt - detta är överkurs och inget vi behöver tråka ut TS med. Var och en blir salig på sin tro, vi nöjer oss kanske med att konstatera att det KAN ligga lite effekt- samt oljeförbrukningsvinst i att vara lite petig under de första tio milen...?
Passus - min nuvarande bil blev "inkörd" på Kemora en upptorkande eftermiddag för några år sedan. Den går klockrent och uppvisar inga problem alls när det gäller oljeförbrukning eller effekt. Jag skulle däremot inte kalla detta för statistiskt säkerställt underlag...
Men som sagt - detta är överkurs och inget vi behöver tråka ut TS med. Var och en blir salig på sin tro, vi nöjer oss kanske med att konstatera att det KAN ligga lite effekt- samt oljeförbrukningsvinst i att vara lite petig under de första tio milen...?
Passus - min nuvarande bil blev "inkörd" på Kemora en upptorkande eftermiddag för några år sedan. Den går klockrent och uppvisar inga problem alls när det gäller oljeförbrukning eller effekt. Jag skulle däremot inte kalla detta för statistiskt säkerställt underlag...
Hur stor skillnad kan det egentligen göra?...
Last edited: