Hur många mil har du på mätaren i år?

Bob Sweden

New member
Honda försöker få oss hojåkare att köra lite mera men har tyvärr begränsat sin kampanj till medlemmar i den egna märkesklubben...
Det är ju ett intressant upplägg för att få flera kunder... :confused::(:(

Så vi får väl köra lite egen statistik istället, min fråga till dig är således:
Hur långt har du kört hittills i år?

För egen del:
Februari: 160 mil
April: 270 mil
Maj: 997 mil

Summa till dags dato 29/5: 1427 mil.
Småturer som till och från jobbet inte medräknat, bara långturer.

Hur ser din statistik ut?

/B
 

DuvD

New member
Jag klockar in på ungefär 400mil, med en peak på 320mil i April.....

Jag är den förste att hålla med om att det är för klent. Ska bättra mig...
 

Hampe

Skriver massor!
Välkommen till forumet, DuvD!

Den tredje stollen checkar in, i samma tråd och allt!



Hur långt har du kört hittills i år?

För egen del:
Februari: 160 mil
April: 270 mil
Maj: 997 mil

Ja, det är svårslaget, you lucky bastard!


Januari: ca 15 mil
Februari: ca 170 mil
Mars: ca 25 mil
April: ca 35 mil
Maj: månaden är inte slut riktigt ännu, men eftersom jag åker Honda :D så mörkar jag lite och säger 400-ish



Ja, jag har njutit av varenda mil hittills i år! Nu i efterhand... :p




Hampe
 

Pisken

New member
kollar inte så noga (nollar trippen vid varje tankning) , men runt 350 mil har det blivit sen jag köpte Sukkan (vart ju dax för service :p )
 

Cyborg

New member
Tror att jag hittills kört 40 mil, lite skämmigt då jag brukade rulla minst 100 mil varje månad :(
 

zuzzuki

New member
ca 10 mil,men har bara kört 3ggr i hela mitt liv.........har precis börjat ö-köra.........;) så de så......! ;)
 

Chopperbyggarn

New member
Tror att jag hittills kört 40 mil, lite skämmigt då jag brukade rulla minst 100 mil varje månad :(

Skämmigt:confused: Varför då :confused: Det är väl ingen tävling det här :confused:

Själv har jag haft säsonger med väldigt lite körning pga mycket arbete, hus/verkstad eller inte haft samma lust som andra år...andra säsonger har jag kört extremt mycket plus en massa variationer däremellan.

Med åren har jag allt mer tagit fasta på filosofin att köra motorcykel gör jag för att jag njuter av det och då ska jag inte heller tvinga mig ut och köra för att bevisa att jag är en "riktig" motorcyklist...det ska vara lust och tid som avgör när jag kör.:cool:

Känner en en tjej som har 2 motorcyklar och knappt kört något dom sista 15 åren...hon brukar nästan ursäkta sig för att hon kör så lite. Jag brukar svara henne "se det positivt nu har du flyttat fram framtida renoverings kostnader.:)

Anders.J
 

Hampe

Skriver massor!
Skämmigt:confused: Varför då :confused: Det är väl ingen tävling det här :confused:

Klart det är en tävling! :D
Bob Suede startade tråden för att han är pissed beyond belief eftersom hans mil inte räknas i Hondas nya tävling "Tripmätaren":
http://www.hondamc.com/hrcs/templates/Forum____18709.aspx

"Räknas inte" eftersom han åker på andra märken än Honda... :p

Jag brukar svara henne "se det positivt nu har du flyttat fram framtida renoverings kostnader.:)
Anders.J

Äsch - gummi spricker, tankar rostar, elsystem äts av möss och plasten blir till mjöl när man inte använder grejerna. Aptråkigt att åtgärda. Även jag slipper faktiskt "renoveringskostnader" - genom att köra grejerna i botten och ha kul varenda mil...


Självklart skall man åka så mycket som man själv tycker är roligt - ingen skall tvinga någon att köra mer än man själv vill.
Jag tycker varje mil är kul - och för mig är glädjen linjär: 10 mil är 10 ggr roligare än en mil - ju mer jag kör desto roligare har jag.

Japp - jag tror verkligen man kan åka hoj ända till Nirvana. Att jag inte hittat det i navigatorn ännu är bara bra, det borgar för att det kommer att ta ett tag innan jag är framme...



Hampe
 
Last edited:

Chopperbyggarn

New member
Klart det är en tävling! :D
Bob Suede startade tråden för att han är pissed beyond belief eftersom hans mil inte räknas i Hondas nya tävling "Tripmätaren":
http://www.hondamc.com/hrcs/templates/Forum____18709.aspx

"Räknas inte" eftersom han åker på andra märken än Honda... :p



Äsch - gummi spricker, tankar rostar, elsystem äts av möss och plasten blir till mjöl när man inte använder grejerna. Aptråkigt att åtgärda. Även jag slipper faktiskt "renoveringskostnader" - genom att köra grejerna i botten och ha kul varenda mil...


Hampe

Ber om ursäkt , missade att det var tävling på riktigt.:(

Visst tycker jag att det är synd att tjejen i exemplet inte kör så mycket som hon gjorde i unga år!

Nu är detta hojar utan plast. Förutom däck ,handtag o fotpinnsgummi så finns det bara några lätt bytta o-ringa o packboxar + olje o bensinslangar så om dom bara startas upp och körs någon gång emellanåt så kan hon njuta av 2 underbara hojar ända in i pensions åldern o mer därtill. Tankarna är rostskyddad innuti med Kreem:)

Anders.J
 

Skye

Kör Mycket!
Äh... Betala 99 spänn för att kunna skriva på ett ganska oaktivt forum som Honda rcs är inte min tepåse.
 

Smartswede

New member
Har 2st BMW hojar. Har inte kört någon av dem sedan maj 2009.
Så 0 mil tyvärr.

Jag har tyvärr inte kunnat köra pga sjukdom :( Men men... hoppas blir lite körande denna säsongen iaf. Håller tummarna för det!
 

Hampe

Skriver massor!
Äh... Betala 99 spänn för att kunna skriva på ett ganska oaktivt forum som Honda rcs är inte min tepåse.



Skojar du?
Ett dött forum är ju det bästa som finns - där kan man orera oemotsagd och bli kung i antal poster på nolltid... :p

Häng nu inte läpp över att Honda använder startgas för att få liv i sin satsning Riders Club - visst är detta med Tripmätaren en kul idé för att jaga ut folk på vägarna och verkligen använda sina hojar...?

...och, jag tror det betalar sig för Honda - själv har jag lärt mig förnamnen på varenda snubbe bakom disken på HondaCenter / Ahlquist Göteborg; jag har då aldrig tidigare handlat så mycket originalgrejer till någon hoj...


Åsso får Honda lite gratisreklam på såna härna forum som inte är så oaktiva. ;)


Hampe
 

Skye

Kör Mycket!
Jodå Hampe, du måste ha en himla rabattsats. En kändis är alltid en kändis :D

Vi har tillräckligt gamla hojar så det går fortfarande att handla av davidsilverspares, något som Honda vill förbjuda på senare modeller.

Annars har jag egen blogg och eget forum som jag är kung över men det når inte ut till massorna direkt, så hrcs är lite onödigt ;)

http://varadero.skye.se/forum
 
Top