Hur kolla?

Freddan.O

New member
Hej Alla!
När jag idag klev ut från affärens automatiska dörröppnare ser jag en silvrig Audi backandes mot min mc i p-rutan (mitt i rutan dessutom) bakom deras egen. Tycker han saktar in men ser att han fortsätter backa och ljudet som jag inte ville höra hörs. Han backar på min mc, och jag är dessutom rädd att den ska vicka omkull.

Tydligen blev det inge farligt, för varken märke på bil eller motorcykel kunde skönjas.

Nu till frågan:
Hur ska jag kunna kolla själv om jag behöver lämna in den för åtgärder? Jag bad han trycka ner bak och kände på styrlagret, men inget glapp kändes.
Finns det något mer man behöver kolla? I slutändan tror jag att lätet som uppkom var orsakat av att dragkroken träffade något.
Till saken hörde att bromshandtaget gick i botten när jag testbromsade, men efter några tryck så verkade trycket ok. Har inte åkt så mycket efter detta hände.

Tips, rådgivning... vad ska jag göra i detta fall?
Freddan
 

Pisken

New member
Skadeanmälan .... skadeanmälan ....

Även om inget syns eller märks så om det dyker upp ngt senare som kan ha med skadan att göra så ligger iaf en anmälan hos respektive bolag inne.

Men mest troligt om inget syns samt allt känns och verkar normalt så har inget hänt med varken MC'n eller bilen
 

Kawasaki

New member
Gör som pisken säger, dessutom är det ju du som blev påbackad parkerad så jag skulle kräva att den lämnas in hos mc handlare/verkstad så dom kan besikta den. det kan ha blivit någon skada så att vid högre hastighet kan den uppföra sig konstigt/farligt om något har blivit skevt. och det får hans bolag stå för.
 

bsajanne

New member
Om bromshandtaget botnade så kan någonting ha hänt med bromsen. Skeva bromsskivor eller bromok som börjar läcka. Gaffelben kan krokna och det kanske inte märks förrän du försöker bottna gaffeln ordentligt och vips kan den sitta fast i bottenläget. Klart du kan testa sånt själv eller med hjälp av någon kompis innan du besöker en verkstad.
 
Top