Roberth
New member
Hej igen!
nu har jag varit i kontakt med "firman" och vi försöker hitta en lösning. Återkommer med mer info senare
Ha en bandspelare med. Bra att spela in vad som sägs.
Roberth
Hej igen!
nu har jag varit i kontakt med "firman" och vi försöker hitta en lösning. Återkommer med mer info senare
Hoppas du får till en bra lösning! Ingen direkt dussinhoj som blivit skändad...
Jag tar i mitt fall detta som läropengar och tänker efter en extra gång vid nästa verkstadsvistelse! (ej nöjd efter vistelse i samma verkstad tråden handlar om)
Köper mig en Haynes-verkstadsbok så kan jag ju bara sparka på mig själv när fel inträffar
Hoppas du får till en bra lösning! Ingen direkt dussinhoj som blivit skändad...
Jag tar i mitt fall detta som läropengar och tänker efter en extra gång vid nästa verkstadsvistelse! (ej nöjd efter vistelse i samma verkstad tråden handlar om)
Köper mig en Haynes-verkstadsbok så kan jag ju bara sparka på mig själv när fel inträffar
Bingo.
Nu kom fakturan. Varken mil eller oljebyte, däckbyte mm fanns ej noterat på fakturan . Man vill att sådant finns dokumenterat. Fattar inte hur han tänker.
Jag förstår inte det alls. Stämplade han ej i boken eller?
För jag har aldrig fått miltalen dokumenterade på mina fakturor. Det skriver du ju dit själv. Dom stämplar serviceboken vid rutan för miltalen. Däckbyten är ju hyfsat ointressanta för näste köpare, däckens skick syns på dom samt tillverkningsår och vecka finns instämplade på däcksidan.
Nu har det ju gått ett tag. Vad händer??
Hej alla!
Det som hänt senast. Var ner och visade cykeln 26/6 och vi kom överens om att han skulle:
1 Lacka om swingen
2 Lacka om bakramen
3 Köpa ny blinkers vänster bak
4 Köpa nya baklysen
5 Köpa ny plexiruta fram
6 Köpa ny plast där nyckeln sitter
7 Lacka om kåpan under motorn
8 Lacka om framskärm
9 Fixa nytt glas på tempmätaren
10 Kolla om det går att polera bort repor på tanken annars lacka om den
11 Att jag skulle få tillbaka resten av mina delar som han har kvar när allt är åtgärdat + jag betalat dom 4000kr han skulle ha för det han gjort tidigare.
12 Han skall skicka ett mail på det vi kom överens om + coden till Tuneboyen.
Det har nu gått nästan 2v och inget mail har kommit än. Men min fru var med som vittne och det lär hålla vid ev rättsligt tvist framöver. Delarna skulle han beställa direkt sedan bestämmer vi en tid och han skall fixa alla felen på en överenskommen tid.
Ha det bra alla där ute och kör lugnt.
// Carl