Hur kan detta har hänt? Vad göra?

77mats

New member
Hoppas du får till en bra lösning! Ingen direkt dussinhoj som blivit skändad...
Jag tar i mitt fall detta som läropengar och tänker efter en extra gång vid nästa verkstadsvistelse! (ej nöjd efter vistelse i samma verkstad tråden handlar om)
Köper mig en Haynes-verkstadsbok så kan jag ju bara sparka på mig själv när fel inträffar :rolleyes:
 

Ballhead

New member
Hoppas du får till en bra lösning! Ingen direkt dussinhoj som blivit skändad...
Jag tar i mitt fall detta som läropengar och tänker efter en extra gång vid nästa verkstadsvistelse! (ej nöjd efter vistelse i samma verkstad tråden handlar om)
Köper mig en Haynes-verkstadsbok så kan jag ju bara sparka på mig själv när fel inträffar :rolleyes:

Jag hjälper dig att sparka :p
 

Carl-m

New member
Hoppas du får till en bra lösning! Ingen direkt dussinhoj som blivit skändad...
Jag tar i mitt fall detta som läropengar och tänker efter en extra gång vid nästa verkstadsvistelse! (ej nöjd efter vistelse i samma verkstad tråden handlar om)
Köper mig en Haynes-verkstadsbok så kan jag ju bara sparka på mig själv när fel inträffar :rolleyes:

Ha Ha. Det tråkiga med det är att han aldrig lär sig. Han verkar ha kommit undan för lätt. Tackar för det stöd ni ger mig via mail och här på forumet.
Det roliga är att det dyker upp personer som hör av sig om samma firma/person med liknande problem. Hoppas han lär sig att ordning och reda + ödmjukhet lönar sig i LÄNGDEN. Annars blir firman kortlivad.

Ps! Jag kan komma ner och sparka dej också;)
 

Carl-m

New member
Läget just nu. För 1 1/2 vecka sen kom vi överens om att han/firman skulle skicka en faktura på 4000kr för arbetet och delar(överenskommet pris när jag hämtade hojen). Därefter skulle jag åka dit med motorcykeln och visa alla skador. Och vi skulle skriva ett kontrakt på vad som skulle åtgärdas/bytas till nya delar och en tidsgräns på arbetet. Så långt allt väl. Han ville verkligen åtgärda alla fel på rätt sätt (fackmannamässigt). Fakturan skulle han posta mitten vecka 20. Borde fått den samma vecka. Nu är det vecka 22 och inget faktura har kommit. Har iofs inte kollat lådan idag men tror inte den har kommit.
Skrev till han/firman förra veckan att jag kommer att gå vidare om han inte fullföljer det vi kom överens om.
 

Marko

New member
Mitt förslag är att du inte tar tillbaka cykeln förrän du är nöjd med allt. Han verkar vara en typ som inte går att lita på över huvud taget. Om det blir så att ni inte kommer överens och du måste gå vidare till högre instans, Så blir det lättare för honom att skylla skadorna på dig ju längre tid du har den hemma. Jag har varit utsatt för en liknande sak och jag fick rådet av en advokat att inte vänta för länge på en lösning. Jag lyssnde på honom och annlitade en advokat via min hemförsäkring
(2400 kr). Advokaten tog över all kontakt med motparten och jag behövde inte lyfta finger. om inte annat ring och rådfråga med en i alla fall.

Mitt råd: Vänta inte på en lösning. Firman vill givetvis ge dig en så låg ersättning som möjligt och man blir sällan nöjd med det i slutändan.

Lycka till!
 

Carl-m

New member
Bingo.
Nu kom fakturan. Varken mil eller oljebyte, däckbyte mm fanns ej noterat på fakturan:mad: . Man vill att sådant finns dokumenterat. Fattar inte hur han tänker.:confused::confused::confused:
 

Seth

New member
Herregud vad trist... Hoppas det löser sig.
tror hans kunder kommer minska tiofalt
 

P-O Noren

New member
Bingo.
Nu kom fakturan. Varken mil eller oljebyte, däckbyte mm fanns ej noterat på fakturan:mad: . Man vill att sådant finns dokumenterat. Fattar inte hur han tänker.:confused::confused::confused:

Jag förstår inte det alls. Stämplade han ej i boken eller?

För jag har aldrig fått miltalen dokumenterade på mina fakturor. Det skriver du ju dit själv. Dom stämplar serviceboken vid rutan för miltalen. Däckbyten är ju hyfsat ointressanta för näste köpare, däckens skick syns på dom samt tillverkningsår och vecka finns instämplade på däcksidan.
 

Carl-m

New member
Jag förstår inte det alls. Stämplade han ej i boken eller?

För jag har aldrig fått miltalen dokumenterade på mina fakturor. Det skriver du ju dit själv. Dom stämplar serviceboken vid rutan för miltalen. Däckbyten är ju hyfsat ointressanta för näste köpare, däckens skick syns på dom samt tillverkningsår och vecka finns instämplade på däcksidan.

Det borde framgå på fakturan vad jag betalar för. Alltid bra med dokument vad som är gjort och när.
 

Carl-m

New member
Nu har det ju gått ett tag. Vad händer??

Jag jobbar borta på veckorna och har erbjudit mej att åka dit för att visa hojen i helgen men ej fått svar så det lär bli på fredag 26/6. Körde hem hojen + åkt ca 5 mil till för att känna på den lite och nu lyser motorlampan dessutom:mad::mad::mad:.
 

Lynd

New member
Läste just igenom hela tråden och är som alla andra nyfiken på hur det går? Eller ännu hellre, hur det slutade?
 

Carl-m

New member
Hej alla!
Det som hänt senast. Var ner och visade cykeln 26/6 och vi kom överens om att han skulle:
1 Lacka om swingen
2 Lacka om bakramen
3 Köpa ny blinkers vänster bak
4 Köpa nya baklysen
5 Köpa ny plexiruta fram
6 Köpa ny plast där nyckeln sitter
7 Lacka om kåpan under motorn
8 Lacka om framskärm
9 Fixa nytt glas på tempmätaren
10 Kolla om det går att polera bort repor på tanken annars lacka om den
11 Att jag skulle få tillbaka resten av mina delar som han har kvar när allt är åtgärdat + jag betalat dom 4000kr han skulle ha för det han gjort tidigare.
12 Han skall skicka ett mail på det vi kom överens om + coden till Tuneboyen.

Det har nu gått nästan 2v och inget mail har kommit än. Men min fru var med som vittne och det lär hålla vid ev rättsligt tvist framöver. Delarna skulle han beställa direkt sedan bestämmer vi en tid och han skall fixa alla felen på en överenskommen tid.

Ha det bra alla där ute och kör lugnt.

// Carl
 

Jien

New member
Hej alla!
Det som hänt senast. Var ner och visade cykeln 26/6 och vi kom överens om att han skulle:
1 Lacka om swingen
2 Lacka om bakramen
3 Köpa ny blinkers vänster bak
4 Köpa nya baklysen
5 Köpa ny plexiruta fram
6 Köpa ny plast där nyckeln sitter
7 Lacka om kåpan under motorn
8 Lacka om framskärm
9 Fixa nytt glas på tempmätaren
10 Kolla om det går att polera bort repor på tanken annars lacka om den
11 Att jag skulle få tillbaka resten av mina delar som han har kvar när allt är åtgärdat + jag betalat dom 4000kr han skulle ha för det han gjort tidigare.
12 Han skall skicka ett mail på det vi kom överens om + coden till Tuneboyen.

Det har nu gått nästan 2v och inget mail har kommit än. Men min fru var med som vittne och det lär hålla vid ev rättsligt tvist framöver. Delarna skulle han beställa direkt sedan bestämmer vi en tid och han skall fixa alla felen på en överenskommen tid.

Ha det bra alla där ute och kör lugnt.

// Carl

Följde tråden tidigare och är nyfiken har det hänt nått?
 
Top