Hur gör ni med dom unga beundrarna?

Sad Glad

New member
Se upp med ungar som vill provgasa, håll gärna i gashandtaget när de provar, annars är det lätt hänt att det blir fullgas direkt!

Har hänt mig, jag blev rätt paff. Har aldrig hört hojen varva så jävligt förut :eek:

Tyrannosaurus

New member
Se upp med ungar som vill provgasa, håll gärna i gashandtaget när de provar, annars är det lätt hänt att det blir fullgas direkt!

Har hänt mig, jag blev rätt paff. Har aldrig hört hojen varva så jävligt förut :eek:
Gasa med motorn igång är tabu oavsett om ungar eller lite äldre. Ungar och äldre som kommer fram och vill snacka är kul, dom kan även få provsitta, gasa och koppla, men aldrig med motorn igång.

Har fått hojen övervarvad av en idiot en gång trots att jag sa nej. Jag räddade motorn genom att klippa till på dödaren, sen klippte jag till honom :mad:

Som sagt, någon annan som rör gasen när motorn är igång - inte en chans.

MickeE

New member
Min grabb börajde åka med mig förra året då han var 6år, givetvis med full mundering av godkända skyddskläder och barnanpassad hjälm. Gissa om hans kamrater är avundsjuka när han kommer fullt påklädd och klättrar upp på min V-strom :).

Den andra chippen får vänta ett år till (5år), jag litar inte fullt ut att han klarar av att hålla sig vaken och var så alert man ska va som passagerare.

Givetvis binder jag inte fast grabben med sele utan använder "Love handles".

Ungar som kommer fram och frågar får givetvis provsitta och pilla på reglagen (med nyckeln urtagen) om jag har tid och möjlighet. Ungar som klättrar upp utan lov har jag inte råkat ut för än som tur är, skulle det hända så kan vederbörande vänta sig en rejäl utskällning.

Ballhead

New member
Min grabb börajde åka med mig förra året då han var 6år, givetvis med full mundering av godkända skyddskläder och barnanpassad hjälm. Gissa om hans kamrater är avundsjuka när han kommer fullt påklädd och klättrar upp på min V-strom :).

Den andra chippen får vänta ett år till (5år), jag litar inte fullt ut att han klarar av att hålla sig vaken och var så alert man ska va som passagerare.

Givetvis binder jag inte fast grabben med sele utan använder "Love handles".

Ungar som kommer fram och frågar får givetvis provsitta och pilla på reglagen (med nyckeln urtagen) om jag har tid och möjlighet. Ungar som klättrar upp utan lov har jag inte råkat ut för än som tur är, skulle det hända så kan vederbörande vänta sig en rejäl utskällning.

Lånar tråden lite.

Vart hittade du hjälm till grabben?
Håller på att jaga en till dottern.

P-O Noren

New member
Låter ju jättekul!

Givetvis måste ju barnen få åka med!

Finns ju få saker som slår att åka motorcykel med pappa/mamma!
(värmer i hjärtat att höra att det finns dom som låter dom åka)