Triumph int
New member
En sån mätare vill jag också ha
Jag fyllde alltså däcket med 2,9 kg/cm i söndags kväll. Det är 4 dygn sedan nästan exakt. Efter alla problem bestämde jag mig idag för att köpa en lufttryckmätare, och besökte Dalarnas egen Clark Olofsson (Clas Ohlson ska det visst vara) för att köpa en sådan
Väl hemkommen testade jag mätaren på trampcykelns bakdäck och trycket visade 1,69 kg - oj, väldigt lågt för att vara ett mountainbike-däck (med slang).
Så ut till hojen och provade på bakdäcket. 2,9 kg/cm !!! Fortfarande samma tryck som i söndags kväll...
JAG FATTAR INGENTING AV DET HÄR! Självreparerande luftläckage var det länge sedan (om än någonsin) jag hörde talas om.
Nu ska jag ut och köra en tur så får jag se vad som händer efter det
det läckte så pass så jag kunde se små bubblor när jag hade fälgen länge still under vatten ytan,givetvis stående, är hjulet liggandes i vatten så är det hopplöst att se läckaI´m back.
Nix pix, solutionstestet (natten mot måndag) gav inte ett negativt resultat. Ingen luft som hade trängt ut vid pluggarna.
Har faktiskt inte hunnit kolla trycket ännu, men enbart genom att knacka på däcket med fingrarna hör jag att trycket har minskat från i går.
Fuggle; Så du kör i princip endast på bana alltså - om däcket inte slits på mitten (slitbanan vid vanlig landsvägskörning) Hahaha...
113bom; Jag funderar på hur du hittade läckan i gjutningen i fälgen? Läckte det väldigt långsamt? Och kunde du se det med hjälp av "doppa-hjulet-i-vattnet-provet"?
det läckte så pass så jag kunde se små bubblor när jag hade fälgen länge still under vatten ytan,givetvis stående, är hjulet liggandes i vatten så är det hopplöst att se läcka