Hur blev domen mot den kvinnliga advokaten?

lime

Skriver inte
Jo, där sa du det magiska ordet: Rättvis prövning.
Om du hängt med i ärendet hade du vetat att det var just det det inte har varit. För det är inte bara gärningsmannen som ska ha en rättvis prövning, även brottsoffer har samma rätt. Att försöka sopa ärendet under mattan är inte att ge det en rättvis prövning.

(Jag har hängt med...)

Den är rättvis. Svaranden har gjort vad denna har kunnat för att komma undan, inget fel med det. Käranden har också gjort allt som står i deras makt för att driva saken vidare. Att svaranden i det här fallet är lite bättre på det än käranden har egentligen inte med saken att göra...

Men jag förstår hur du tänker och känner och kan till största delen hålla med om att vissa delar inte skötts så himla snyggt/korrekt som vore önskvärt.

F.ö. är det knappast slut ännu.

Salle

New member
25000 kr? De va snålt.
2*25 000 kr. Det är nog praxis. För mord är det 50 000 kr.

Skadestånd är i den nivån i Sverige, och det är nog mest bra faktiskt.
Ingen mening att döma ut orimligt höga skadestånd, får ingen tillbaka i livet ändå. Jmfr. USA där de Eviel Kneivel blev dömd till miljontals dollar i böter för missahandel på 70-talet men höll sig hela tiden undan betalningen. Till nytta för vem frågar man sig?

Last edited:

Ducatista

New member
Exaktamente! Motorcyklister brukar ju hålla varandra om ryggen i vått & torrt! :rolleyes:
Ja, alla motorcyklister går ju till försvar för stunt-nissarnas bakhjulskörningar och uppmuntrar custom-nissarnas snigelkörning i kortegestil. Allt till övriga trafikanters irritation... (ironi):rolleyes:

Hmm...Kan detta innebära att jag inte är en äkta motorcyklist?

Petra

Super Moderator
En liten uppdatering för er som är intresserade:

Den fällande domen har inte vunnit laga kraft. Bilisten har överklagat till högre instans och vill nu att hovrätten ska ta upp ärendet i en ny rättegång.

Last edited:

StefanB

New member
Det där var en korkad fråga. Hade bilföraren bilbälte??

Hur kan man vid 34års ålder svara så på en så enkel fråga. Det enda du behövt göra om du kände till det var att svara ja eller nej. Du borde väl ha lärt dig hur man uppträder utan att såra andra människor.

Titta på profilen hos den som frågade så förstår du kanske att den pesonen inte är så världsvan som du förmodas vara.

/Stefan

Kalle Kanon

New member
Hur kan man vid 34års ålder svara så på en så enkel fråga. Det enda du behövt göra om du kände till det var att svara ja eller nej. Du borde väl ha lärt dig hur man uppträder utan att såra andra människor.

Titta på profilen hos den som frågade så förstår du kanske att den pesonen inte är så världsvan som du förmodas vara.

/Stefan

Håller med! Arrogans är aldrig ok. Och SÅÅÅ onödig...:(

ec2bme

New member
En liten uppdatering för er som är intresserade:

Den fällande domen har inte vunnit laga kraft. Bilisten har överklagat till högre instans och vill nu att hovrätten ska ta upp ärendet i en ny rättegång.

Bara att hoppas att det leder till ett hårdare straff då.

jan-olovj

Active member
Bara att hoppas att det leder till ett hårdare straff då.

Jag är inte säker på det, hade det varit en rörmokare eller sjukvårdsbiträde så tror jag att saken varit klar för länge sedan med ett stängt straff, men inte nu.
Jag litar inte på rättsäkerheten, den som har gott om pengar får nästan alltid rätt.
Med önskan att jag har fel.
Jan-Olov

morsan

New member

/Stefan

Om du menar att det står Junior Member så anger det bara hur många inlägg personen gjort på detta forum, det säger inget om ålder eller erfarenhet!

morsan

New member
Hej, läs inläggen så förstår du...
/Stefan

Tror du att jag skickar ett svar utan att ha läst inläggen? Nu blev JAG sårad av DIN arrogans :(

Jag har ingen aning om hur gammal du är eller vilken erfarenhet du har men hur du kan uppfatta limes kommentar som sårande är mer än jag förstår!

Om frågeställaren själv reagerat hade jag förstått det, men det är DU som påstår att "Titta på profilen hos den som frågade så förstår du kanske att den pesonen inte är så världsvan som du förmodas vara."

Vad har ett svar på ett MC-forum med världsvana att göra? Och hur VET du att det är så, när det inte står ålder eller något annat ledande i profilen?

lime har angett sin ålder, jag likaså, men inte du och inte Kalle Kanon, ni står som Junior Member beroende på antalet inlägg ni gjort så ni är väl inte lika världsvana som vi förmodas vara eller?

Läs inte in annat än det som står i svaren och håll er till ämnet i tråden!

Edit: Ja, jag har också avvikit från ämnet i tråden beroende på att jag har antingen dålig fantasi eller saknar förmågan att läsa mellan raderna.

Om du menade att jag skulle läst Meajers tidigare inlägg kunde du skrivit ut det i klartext!

"Titta på profilen" och "läs inläggen" , ja, jag tittade på profilen och ja, jag läste ALLA inlägg i DEN HÄR tråden.

Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Vi bör nog alla bli bättra på att fylla i vore profiler..

Sen tycker jag att det är underbart att vi har ungdommer, här som gärna vill ha körkort för lätt MC.

Gott nytt år till alla..

StefanB

New member
Tror du att jag skickar ett svar utan att ha läst inläggen? Nu blev JAG sårad av DIN arrogans :(

Jag har ingen aning om hur gammal du är eller vilken erfarenhet du har men hur du kan uppfatta limes kommentar som sårande är mer än jag förstår!

Om frågeställaren själv reagerat hade jag förstått det, men det är DU som påstår att "Titta på profilen hos den som frågade så förstår du kanske att den pesonen inte är så världsvan som du förmodas vara."

Vad har ett svar på ett MC-forum med världsvana att göra? Och hur VET du att det är så, när det inte står ålder eller något annat ledande i profilen?

lime har angett sin ålder, jag likaså, men inte du och inte Kalle Kanon, ni står som Junior Member beroende på antalet inlägg ni gjort så ni är väl inte lika världsvana som vi förmodas vara eller?

Läs inte in annat än det som står i svaren och håll er till ämnet i tråden!

Va??? Arrogans??

Det som står i ett av de inlägg (i profilen)som den här personen tidigare har gjort visar att han/ hon går på fordonsprogrammet detta gör att jag antar att det rör sig om gymnasiet, eller hur? Personen i fråga bör troligen vara så där 17-18 år. Vilket gör att jag samtidigt bedömmer att han /hon är ungefär hälften så gammal som Lime vilket skulle göra att man borde kunna förvänta sig ett mer hövligt bemötande från Lime.

Därför blev jag fundersam över bemötandet som en enkelfråga("korkad fråga") fick. Jag kanske skulle uttryckt mig tydligare i mitt svar till dig. Sorry.

Petra svarade senare väldigt tydligt på frågan, eller hur.

För övrigt var inte åldern det primära utan bemötandet. Jag är 58 år.

Sedan det blev ett nytt forum så har jag försummat att editera min profil. Jag skall göra det så fort som möjligt.

/Stefan

Last edited:

lime

Skriver inte

/Stefan

Håller med! Arrogans är aldrig ok. Och SÅÅÅ onödig...:(

Instämmer och ni klargör ju er poäng på ett väldigt tydligt, moget och ödmjukt sätt. Ta gärna den här typen av feedback direkt till mig via ett PM istället. Det är där det hör hemma, inte i tråden.