Honda cbx 600e 83

DearHunter

New member
Ingen aning vad dom kostade nya. Jag tror man måste också se det relativt hur mycket folk tjänade på den tiden och vad det övriga kostnadsläget var. Jag har en känsla av att den disponibla inkomsten var lägre. Bensinen var billigare iofs....

Min CX500 är idag guld värd i mina ögon. Fick den billigt för 2 år sedan. Ingen vill sno den. Försäkringen är på 1644 SEK/år. Enkel att mecka med. Går någonting sönder så fixar jag det själv. Däcken är relativt billiga. Drar bara 0,45 milen.

Ja just det, höll på att glömma, jag betalar ingen biltull och det är billigare än tunnelbanan plus att jag sparar nästan 30 min/dag när jag pendlar till jobbet (jämfört med om jag skulle åka kollektivt).

Jämfört med en ny hoj så är min en sparbössa :D

lilleman

New member
Ingen aning vad dom kostade nya. Jag tror man måste också se det relativt hur mycket folk tjänade på den tiden och vad det övriga kostnadsläget var. Jag har en känsla av att den disponibla inkomsten var lägre. Bensinen var billigare iofs....

Min CX500 är idag guld värd i mina ögon. Fick den billigt för 2 år sedan. Ingen vill sno den. Försäkringen är på 1644 SEK/år. Enkel att mecka med. Går någonting sönder så fixar jag det själv. Däcken är relativt billiga. Drar bara 0,45 milen.

Ja just det, höll på att glömma, jag betalar ingen biltull och det är billigare än tunnelbanan plus att jag sparar nästan 30 min/dag när jag pendlar till jobbet (jämfört med om jag skulle åka kollektivt).

Jämfört med en ny hoj så är min en sparbössa :D

jag håller med dig jag gillar oxå dem gamla hojarna.:D

mvh/Roger

adrian_vg

New member
Hej allihop min fru är sugen på o köpa sig en Honda cbx 600e 83a
är där nån här som ha erfarenhet av dessa hojar?

mvh/Roger

Jag övningskörde och körde upp med en sån hoj 1991! Välte några gånger i garagevändningsövningen. Slitvarg! Köp medan den finns kvar på Blocket edyl!

Schmidt

New member
Hej alla!

Jag är på jakt efter en Honda CBX 600E eller en Honda Nighthawk 650
Dessvärre missade jag en igår på blocket. :(
Är bosatt i Västerbotten också, väldigt knapert med dessa modeller här uppe. Finns flertalet neråt landet, men jag har inte möjlighet att åka från Umeå till Skåne för en hoj i den prisklassen.

Vet du någon som har en, eller kanske du själv?
Tveka inte på att höra av dig!
min mail är [Borttagen]
Chris.

Last edited: