Tengaipetrus
Member
Har länge drömt om denna vackra hoj men den har aldrig varit möjlig att försäkra för mig till en rimlig penning. Häromveckan dök ett exemplar i vitt och rött upp hos den lokale handlaren och då jag gjorde en beräkning visade det sig att det finns fördelar med den stigande åldern. Går nu i valet och kvalet om huruvida jag ska byta in min älskade varadero till förmån för denna skapelse med den silkeslena motorn och det fantastiska bottendraget. Jo, jag har gjort det ödesdigra misstaget att provköra den.
Har emellertid lite funderingar kring hojen som jag vänder mig till forumet för att finna svar på i hopp om att här finns cb1300-ägare.
Hur ser ägandekostnader utöver försäkring ut? Servicekostnader, bränsleförbrukning, däcksförbrukning.
Hur är långfärdsegenskaperna? Sittställningen är inte särskilt ansträngd oc vibrationerna känner man inte på en kortare tur men de syns i speglarna när man kör. Känner man av något efter 60 mil eller är motorn så len so den verkar?
Passagerarplatsen ser ut att ha väldigt skarp benvinkel. Hur är komforten där? Har läst nånstans att man kan sänka pinnarna Några idéer?
Hur är era upplevelser av hojen. Nöjda missnöjda? Alla tankar är välkomna.
Magnus
Har emellertid lite funderingar kring hojen som jag vänder mig till forumet för att finna svar på i hopp om att här finns cb1300-ägare.
Hur ser ägandekostnader utöver försäkring ut? Servicekostnader, bränsleförbrukning, däcksförbrukning.
Hur är långfärdsegenskaperna? Sittställningen är inte särskilt ansträngd oc vibrationerna känner man inte på en kortare tur men de syns i speglarna när man kör. Känner man av något efter 60 mil eller är motorn så len so den verkar?
Passagerarplatsen ser ut att ha väldigt skarp benvinkel. Hur är komforten där? Har läst nånstans att man kan sänka pinnarna Några idéer?
Hur är era upplevelser av hojen. Nöjda missnöjda? Alla tankar är välkomna.
Magnus