H
honda cbf 500
Guest
Hej Anders!
Jag äger ingen cb 500 four utan den modern cbf 500 twin men om jag väljer att ta veteranspåret som jag har nämnt i denna tråd så är den mkt intressant hoj.
Anders, jag som person är alltid öppen för folk synpunkter, tips och råd men jag har alltid fattat själv besluet själv. Så jag håller med dig helt och hållet i din rekommendation!
// Amir
Jag äger ingen cb 500 four utan den modern cbf 500 twin men om jag väljer att ta veteranspåret som jag har nämnt i denna tråd så är den mkt intressant hoj.
Anders, jag som person är alltid öppen för folk synpunkter, tips och råd men jag har alltid fattat själv besluet själv. Så jag håller med dig helt och hållet i din rekommendation!
// Amir
Hej Amir!
Din CB 500 är en klassiker. Om du har haft den länge så ta en rejäl funderare innan du eventuellt säljer denna. Många av oss som inte är så ombytliga saknar verkligen vår gamla hoj den dagen den är såld..och då är det oftast omöjligt att köpa tillbaks den.
Angående "nya" hojar med lågt miltal så vågar jag nog påstå att alla lite större hojar oavsett fabrikat och modell håller tillräckligt hög kvalitetsnivå för både långa dagsetapper och flera års problemfri körning.
Lyssna aldrig på dom som dömmer andra hojar än just den dom själva äger...jag känner mäniskor som "alltid" äger den bästa bilen och hojen..spelar ingen roll hur ofta dom byter och till vad dom byter så har dom alltid "det bästa".
Sist men inte minst, det är du som ska sitta på hojen och köra den och då är det du som avgör vad som är bekvämt, snyggt, hur långa dagsetapper du kan köra. Lyssna till dig själv och vad du själv känner och strunta i alla råd från oss andra om vilken hojtyp o fabrikat du bör köpa!
Anders.J