Hoj-X 2008!

Yasha

New member
Är det jag som är förvirrad? Är det någon annan som fattar?

Hoj-X står 7 mars 2008 på och ska väl vara en Helsingforskryssning på 36 timmar 7-9/3 med Silja Symphony (båten står i beskrivningen).

Men... det är en annan 36-timmars med Silja Symphony som går 8-10 mars 2008... Melloboat, så hur får de ihop det? :confused:

Jag tänkte först att de kanske samkör eventen på samma båt, men de har olika avgångsdatum, med samma båt, från samma hamn, så... nä, det funkar ju inte det heller. Får ni ihop det?
 
Last edited:

Maria Nordqvist

Super Moderator
Helt rätt Yasha. Eftersom det är skottår nästa år fick vi förra veckan veta att det blir Silja Serenade och inte Silja Symphony. Det är två identiska systerskepp. Datum är inte ändrade, 7-9 mars gäller.
 

Yasha

New member
Vilken tur! Tack Maria! Då behöver jag inte vara orolig för att boka något som inte finns. *haha* :eek:

SheDevils anmäler sig för tjänstgöring som party animals! :D

Helt rätt Yasha. Eftersom det är skottår nästa år fick vi förra veckan veta att det blir Silja Serenade och inte Silja Symphony. Det är två identiska systerskepp. Datum är inte ändrade, 7-9 mars gäller.
 

Lieh

New member
Hoj-X program?!

Inför förra årets Hoj-X fanns det ett preliminärt program med lite hålltider. Kommer det att läggas ut något i år?
Två veckor kvar till en ny trevlig resa med ett förhoppningsvis spegelblankt hav :)
 

klys

New member
hoj-x

Jag kan bara säga att karaokemaskinen är laddad med gamla godingar som bara väntar att besjungas, heter det så? nåja strunt samma. Alla hoj-kryssare förväntas komma till karaokebaren för att vara med i MC-Folkets sångtävling. Och kom ihåg, det är inte att delta som är det viktigaste, det är att vinna. Men då snackar vi inte bara om sången.
 

hakan

New member
den som vinner XBOX MotoGP tävlingen måste ha duktiga tummar kan jag förvarna om :D
 

Mårdis

New member
Hemma & nöjd!

Hej alla!

Vill bara tacka för ännu en rolig Hoj-X :)
Har precis kommit hem efter en härlig 36-timmars kryssning med världens bästa MC-organisation och världens härligaste deltagare. Tyvärr följde en 7-timmars färd i Siljas transferbuss hem till Sundsvall (en resa som faktiskt bara är ca 40 mil).
Nåja, vi gjorde vad vi kunde för att hålla humöret på topp :D

Till nästa år har vi ett par saker vi kan fila vidare på för att få ännu roligare, men en sak är säker: Vi Sundsvalls bor längtar redan till Hoj-X 2009!
We'll be back :cool:
 

Ella

New member
Hej alla!

Vill bara tacka för ännu en rolig Hoj-X :)
Har precis kommit hem efter en härlig 36-timmars kryssning med världens bästa MC-organisation och världens härligaste deltagare. Tyvärr följde en 7-timmars färd i Siljas transferbuss hem till Sundsvall (en resa som faktiskt bara är ca 40 mil).
Nåja, vi gjorde vad vi kunde för att hålla humöret på topp :D

Till nästa år har vi ett par saker vi kan fila vidare på för att få ännu roligare, men en sak är säker: Vi Sundsvalls bor längtar redan till Hoj-X 2009!
We'll be back :cool:

Ja, jag tror faktiskt att det gick fortare för mig att ta mig till Brighton än det tog för er att ta er hem! ;)

Jag tvekar inte ett ögonblick på att ni lyckades hålla humöret uppe! :D
 

Fido

New member
Ännu en hojx tur . Visst kanon kul träffade flera bikers bra stämmning .

MEN var fanns utställarna var fanns den där temakänslan HOJ X ???

blev lite besvikna på sakerna runt om i år . anneli rockade som aldrig förr kanon gig ros till henne och bandet . Snubben som skulle spela på fredagen lyste med sin frånvaro hmmm...eller var det vi som missade nåt

Nej inte infann sig en direkt känsla av att kryssningen var för bikers eller motorcyklar.

Men vi har inte gett hoppet för 2009 ÄN ..bra kämpat SMC för jag vet hur mycket jobb det är att få ihop alla trådar till ett sånt här jippo.

mvh Fido
 

Ella

New member
Ännu en hojx tur . Visst kanon kul träffade flera bikers bra stämmning .

MEN var fanns utställarna var fanns den där temakänslan HOJ X ???

blev lite besvikna på sakerna runt om i år . anneli rockade som aldrig förr kanon gig ros till henne och bandet . Snubben som skulle spela på fredagen lyste med sin frånvaro hmmm...eller var det vi som missade nåt

Nej inte infann sig en direkt känsla av att kryssningen var för bikers eller motorcyklar.

Men vi har inte gett hoppet för 2009 ÄN ..bra kämpat SMC för jag vet hur mycket jobb det är att få ihop alla trådar till ett sånt här jippo.

mvh Fido

Tyvärr så blev Mikael Rickfors allvarligt sjuk och kunde inte komma. Att det sedan inte gick ut ordentligt är en stor miss - jag hörde det på omvägar och påpekade att detta behövde basuneras ut i högtalarna...
 

hakan

New member
sitter o undrar nu varför hela världen fortfarande gungar! man gick ju av båten för en bra stund sen....

ska bli skoj o se ifall det kommer ut lite bilder från modeshowen sen nån gång :eek:
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
HOJX 2008 är genomförd, vi på SMC är nöjda med kryssningen. Micke Rickfors blev sjuk i sista minuten, ersättarna kunde inte komma med så kort varsel. Ja, det borde basunerats ut högre, håller fullständigt med. Nasarna hoppade vi över ifjol eftersom det inte funkat bra tidigare.

I veckan ska vi utvärdera HOJX 2008 och börja planera HOJX 2009. Överraskningar och nyheter garanteras liksom att kryssningen inte ska krocka med sportlov. Alla tips mottas tacksamt, skicka mail till mig: maria.nordqvist@svmc.se . Det går bra att ringa också: 0243-669 79.
 

Bo Westermark

New member
Håkan samma här.
Sitter o undrar nu varför hela världen fortfarande gungar! man gick ju av båten för en bra stund sen....



Håller med om att det fortfarande gungar. Hoppas att gugningen sitter i till nästa nästa Hoj X.
Hittade bara ett fel. Det var för mycket Tabasco i Bloody Maryn..
Fick även höra två "roliga historier," båda berättade av dalmasar, varav minst en var polis och minst en chefredaktör.
Kul var det.
 
Last edited:

Ella

New member
sitter o undrar nu varför hela världen fortfarande gungar! man gick ju av båten för en bra stund sen....

ska bli skoj o se ifall det kommer ut lite bilder från modeshowen sen nån gång :eek:

Pappa tog bilder på modeshowen men paradnumret är jättesuddigt! Typiskt! ;)
 

Pia

New member
Hoj-X

Ja,det var en mycket trevlig kryssning,dock var nog inte alla passagerare hojåkare.
Detta utspelar sig i hissen till baren.
Vi kliver in i hissen,där det står en kille och en tjej.
Tjejen säger:Hej,vad kul med en hoj kryssning.Vad åker ni?
-Ducce,så klart.
-Är det en Toyota eller en Yamaha?:confused:
-Ducce,det är ju en Ducati.:D
-Ja,men är det en Toyota eller Yamaha?:confused:

Hoppas dom hade kul ändå.Det hade vi.:)
 
Top