Har min R1:a blivit osynlig?

SuperRetard

New member
Det är efter att ha lärt mig detta jag tillämpar principen:

"Kör man tillräckligt fort hinner de inte fram och komma ivägen innan man är förbi!"

Otäckt är det att folk inte fattar.. Läste nåt om "människans" selektiva riskbedömning. Kommer det en buss, då stannar man även om man har företräde, för skulle HAN missa så gör det ont. Kommer det en bil håller man på sin rätt. Kommer det en hoj väljer man bort att agera för det innebär ingen direkt risk för bilisten (tror dem :mad:).

RonnyB

New member
En bilist frågade mig varför motorcycklar alltid kör om bilar snabbt. Min förklaring var:
1, Man vet aldrig om bilisten vet om att man finns där och sällan gör innan man har kört om.
2, Ligga bakom en bil ger turbulens och inte allt för sällan en illaluktande dusch.
3, Sämsta förarna när det gäller uppmärksamhet och kunskap är oftas i bilar.

Han tvekade på mitt sista påstående. Jag svarade med:
Nämn en person som du känner som har lagt pengar eller tid på att utbilda sig till en bättre förare efter att ha klarat körkortet!
Han la ner ämnet med tystnad.

NoMekk

New member
En bilist frågade mig varför motorcycklar alltid kör om bilar snabbt. Min förklaring var:
1, Man vet aldrig om bilisten vet om att man finns där och sällan gör innan man har kört om.
2, Ligga bakom en bil ger turbulens och inte allt för sällan en illaluktande dusch.

Nämn en person som du känner som har lagt pengar eller tid på att utbilda sig till en bättre förare efter att ha klarat körkortet!

Word!

Kyssen

New member

Bra ordval och en eloge till dig :)

druid

New member
Läskigt

Trafiken i Sthlm är lite speciell. Har märkt att tvekar man det minsta så ser bilisterna
det som att man tänker släppa fram dom även fast dom borde stå kvar. Sedan det
där med att folk ska 'skynda' sig ut framför en i rondeller gäller ju även om man
kommer i bil.

Det nya för i år är dom som byter fil i köerna genom att:
1. Svänga över mot den fil dom vill in i
2. När dom börjar närma sig plåt mot plåt slå på blinkers
3. Bli stående med enbart nosen in i det nya körfältet (eftersom köerna går lika fort) och på så vis framgångsrikt stoppa upp 2 filer (+min lilla smitfil)

Triumph int

New member
Läskigt

Trafiken i Sthlm är lite speciell. Har märkt att tvekar man det minsta så ser bilisterna
det som att man tänker släppa fram dom även fast dom borde stå kvar. Sedan det
där med att folk ska 'skynda' sig ut framför en i rondeller gäller ju även om man
kommer i bil.

Det nya för i år är dom som byter fil i köerna genom att:
1. Svänga över mot den fil dom vill in i
2. När dom börjar närma sig plåt mot plåt slå på blinkers
3. Bli stående med enbart nosen in i det nya körfältet (eftersom köerna går lika fort) och på så vis framgångsrikt stoppa upp 2 filer (+min lilla smitfil)

Jag känner igen "det nya" från 80-talet.

Om du vred på huvudet för att se om det var fritt att byta fil
då täpptes luckan snabbt igen, detta gällde mest bilkörning.

Hansi

Skrivit för mycket
Vad är det för kamera du kör med?

Osynliga Mannen filmerna är tagna med en POV1. Jag använder även en Go Pro Hero HD sedan ett par veckor tillbaka för mer planerade filmningar som t.ex bankörning där jag vill ha lite bättre kvalitet i bilden.

slicer

New member
Osynlig?

Ja, vad kan det vara som gör din fina R1:a osynlig?
Har du själv någon idé om vad det kan vara?

Hansi

Skrivit för mycket
Säljare av reflexväst?

Vissa tar amatörfilmer på internet på för stort allvar :D

Tycker de flesta bilister har koll och ofta blir man aktivt framsläppt i köer m.m.

Men när kameran ändå sitter på hojen så är det lite kul att klippa ihop lite snuttar på "undantagen" så vi kan sitta här och gnälla på andras misstag. Eller racka ner på mitt sätt att framföra mitt fordon :)

Nästa film får bli från när jag kör ut på gräset på Rörken i måndags, det bjuder jag på... :eek:

cub

New member
Mjo just rondeller gäller djungelns lag. Jag kör i rondellen vid Brommaplan varje dag och det är mer regel än undantag att jag måste väja eller tvärnita för någon kör ut mitt framför eller tvärar genom alla filer i rondellen samtidigt för man tänkte fel från början. Jag har inte exakt noterat men oftast är det av en förare som samtidigt pratar i mobiltelefon.

Last edited: