En bilist frågade mig varför motorcycklar alltid kör om bilar snabbt. Min förklaring var:
1, Man vet aldrig om bilisten vet om att man finns där och sällan gör innan man har kört om.
2, Ligga bakom en bil ger turbulens och inte allt för sällan en illaluktande dusch.
3, Sämsta förarna när det gäller uppmärksamhet och kunskap är oftas i bilar.
Han tvekade på mitt sista påstående. Jag svarade med:
Nämn en person som du känner som har lagt pengar eller tid på att utbilda sig till en bättre förare efter att ha klarat körkortet!
Han la ner ämnet med tystnad.
En bilist frågade mig varför motorcycklar alltid kör om bilar snabbt. Min förklaring var:
1, Man vet aldrig om bilisten vet om att man finns där och sällan gör innan man har kört om.
2, Ligga bakom en bil ger turbulens och inte allt för sällan en illaluktande dusch.
3, Sämsta förarna när det gäller uppmärksamhet och kunskap är oftas i bilar.
Han tvekade på mitt sista påstående. Jag svarade med:
Nämn en person som du känner som har lagt pengar eller tid på att utbilda sig till en bättre förare efter att ha klarat körkortet!
Han la ner ämnet med tystnad.
Läskigt
Trafiken i Sthlm är lite speciell. Har märkt att tvekar man det minsta så ser bilisterna
det som att man tänker släppa fram dom även fast dom borde stå kvar. Sedan det
där med att folk ska 'skynda' sig ut framför en i rondeller gäller ju även om man
kommer i bil.
Det nya för i år är dom som byter fil i köerna genom att:
1. Svänga över mot den fil dom vill in i
2. När dom börjar närma sig plåt mot plåt slå på blinkers
3. Bli stående med enbart nosen in i det nya körfältet (eftersom köerna går lika fort) och på så vis framgångsrikt stoppa upp 2 filer (+min lilla smitfil)
Vad är det för kamera du kör med?
Ja, vad kan det vara som gör din fina R1:a osynlig?
Har du själv någon idé om vad det kan vara?
Säljare av reflexväst?
Känner tyvärr igen det där. En helt vanlig dag på väg till jobbet...