Kan nån förklara varför man inte får avnända handlovsgas på era knix kurser?? (ev era stora ban kurser med???)
För mig som kört över 2000mil varav över 600 i Stockholms rusningstrafik och är extremt van vid det, då helt plötsligt bli förbjuden att använda detta enkla verktyg som gör mig till en bättre förare verkar helt j* horribelt
Motiveringen
"Det hör inte hemma på bana" är snudd på inkompetens.
SMC ska utbilda förare i att bli så trafiksäkra som möjligt och sker iofs på bana, men iom att SMC betonar trafiksäkerhet först o sen förbjuder ett verktyg som gör att man blir trafiksäkrare för att "det hör inte hemma på bana" .... vafaaan??
Motiveringen
"Man får inte samma kontroll på gasen" ÄR inkompetens.
Det har med träning att göra. ENDAST
Att ev en intruktör inte kan köra på bana med handlovsgas för att det blir bara fel... visst han kanske inte har tränat på det. Men det betyder INTE att det är fel att köra med ett sådant hjälpmedel om man nu skull vilja det.
Sen hade jag tron att SMC vill försöka få fler att utbilda sig o här blir jag nekad utbildning. Jag kör med handlovsgas tillvardags i trafiken och därmed så vill jag ha min handlovsgas även då jag övar på knix/stor bana. Allt annat känns jävligt korkat.
Sen hur gör SMC om det kommer glidare (som de flesta har en "bling bling" handlovsgas) ?
Nekar ni dem med utbildning?
Eller är det bara för att jag har en sporthoj o handlovsgas jag blir nekad?
Jag trodde som sagt att SMC stog för att utbilda motorcyklister att bli så trafiksäka förare som möjligt, så var vänlig & försök ge mig en förklaring till varför SMC då vägrar låta mig som förare använda de få hjälpmedel som finns för MC att bli bättre förare.
För mig som kört över 2000mil varav över 600 i Stockholms rusningstrafik och är extremt van vid det, då helt plötsligt bli förbjuden att använda detta enkla verktyg som gör mig till en bättre förare verkar helt j* horribelt
Motiveringen
"Det hör inte hemma på bana" är snudd på inkompetens.
SMC ska utbilda förare i att bli så trafiksäkra som möjligt och sker iofs på bana, men iom att SMC betonar trafiksäkerhet först o sen förbjuder ett verktyg som gör att man blir trafiksäkrare för att "det hör inte hemma på bana" .... vafaaan??
Motiveringen
"Man får inte samma kontroll på gasen" ÄR inkompetens.
Det har med träning att göra. ENDAST
Att ev en intruktör inte kan köra på bana med handlovsgas för att det blir bara fel... visst han kanske inte har tränat på det. Men det betyder INTE att det är fel att köra med ett sådant hjälpmedel om man nu skull vilja det.
Sen hade jag tron att SMC vill försöka få fler att utbilda sig o här blir jag nekad utbildning. Jag kör med handlovsgas tillvardags i trafiken och därmed så vill jag ha min handlovsgas även då jag övar på knix/stor bana. Allt annat känns jävligt korkat.
Sen hur gör SMC om det kommer glidare (som de flesta har en "bling bling" handlovsgas) ?
Nekar ni dem med utbildning?
Eller är det bara för att jag har en sporthoj o handlovsgas jag blir nekad?
Jag trodde som sagt att SMC stog för att utbilda motorcyklister att bli så trafiksäka förare som möjligt, så var vänlig & försök ge mig en förklaring till varför SMC då vägrar låta mig som förare använda de få hjälpmedel som finns för MC att bli bättre förare.