Halt som f*n Lärjemotet

namn

New member
Asfalteringarna runt Göteborg kan inte ha undgått någon som vistas i trakterna, men något har gått galet när man asfalterade i Lärjemotet, E45 an, norrgående, i vänsterböjen när man är på väg att gå under gråbovägen så är det halt så in åt helv*te,
Igår hade jag släpp både bak och fram i 70, klarade mig med en stor portion tur från att gå omkull. idag körde jag 50-55 och bakhjulet började vandra ändå.
Taskiga däck ? nepp nya Anakee2.
kört för fort? nepp, det är skyltat 70 där.
ovan väg? nepp jag kör där dagligen i stort sätt.

http://www20.vv.se/arenden/SkapaNyArendeMeny.aspx?VVseId=IGID005056930747oZteRw5yoVOgQgAA

Har försökt att rapportera men får ingen feedback på att min rapport har gått iväg, så jag vet inte om meddelandet gått fram.
 

Hampe

Skriver massor!
Upplevt samma problem när man anmäler på rapportsidan - det blir bara "poff" rakt ut i rymden utan gensvar.

Tror att bästa sättet att sätta uppmärksamhet på problemet är att ringa och vara obekväm och ta upp deras tid:

Akut trafikinformation på väg



För att rapportera hinder eller skada på vägen, ring vår kundtjänst för väg- och färjetrafikfrågor.
Tfn: 0771-24 24 24

Jag har ringt flera gånger och besvärat mig över att internetanmälan inte ger klart besked på om man mottagit ärendet eller inte.
Vid ett tillfälle undslapp det dem att "den nog inte fungerar just nu". Ring och följ upp din anmälan och var noga med att påpeka att detta samtalet inte hade behövts om man fått ett ärendenummer direkt vid internetanmälan.

Mala mala mala...
 

namn

New member
Nu har jag ringt, jag tror att jag fick prata med snurre sprätt, Hon visste knappt vart Göteborg låg, och på hennes karta så är det inte något vägarbete där(det är ju klart, målat och färdigt),
På E45 mellan punkten där väg 190 och E45 delar sig och före E45 går under väg 190. Där är det halt..... Den beskrivningen förstod hon inte, hon bad att få återkomma.... 20 minuter i telefonen till ingen nytta, och enligt samma "hon" så fungerar inte rapportering via hemsidan/länken sedan en tid tillbaka. om det fungerar så ska man få ett mail om att det är mottaget samt att sidan ska uppdateras med en text som "tackar för synpunkterna".

/stefan
 

Hampe

Skriver massor!
Nu har jag ringt, jag tror att jag fick prata med snurre sprätt, Hon visste knappt vart Göteborg låg, och på hennes karta så är det inte något vägarbete där(det är ju klart, målat och färdigt),
På E45 mellan punkten där väg 190 och E45 delar sig och före E45 går under väg 190. Där är det halt..... Den beskrivningen förstod hon inte, hon bad att få återkomma.... 20 minuter i telefonen till ingen nytta, och enligt samma "hon" så fungerar inte rapportering via hemsidan/länken sedan en tid tillbaka. om det fungerar så ska man få ett mail om att det är mottaget samt att sidan ska uppdateras med en text som "tackar för synpunkterna".

/stefan

Låter som du talat med samma typ av människa som brukar svara när jag ringer...
Skall jag vara ärlig tror jag aldrig att den där felanmälningsidan fungerat någon gång överhuvudtaget.
Den är bara ett fejk, ett spel för gallerierna så att Trafikverket skall framstå som om dom bryr sig ett enda skvatt.

Hang 'em high!


H
 

Ove 60+

Active member
Låter som du talat med samma typ av människa som brukar svara när jag ringer...
Skall jag vara ärlig tror jag aldrig att den där felanmälningsidan fungerat någon gång överhuvudtaget.
Den är bara ett fejk, ett spel för gallerierna så att Trafikverket skall framstå som om dom bryr sig ett enda skvatt.

:p Det var längesen jag ringde och påpekade farligheter, kanske tröttnade jag på att jag mötte kompakt dumhet vid ett par tillfällen. Två kommentarer från tjänstemännen jag pratade med glömmer jag inte.

1. på värsta gnällbältesdialekt i Borlänge - "... och folk bare klager..".

2. i göteborg - "...om du är rädd för att vara ute på vägarna så kanske du skulle stanna hemma."

Detta utan att jag varit provocerande, bara påtalat faror. :p
 

CBX 600 E

New member
Då kan jag även meddela att dom har asfalterat om i skändla på småvägarna mellan Tuve och Säve i Göteborg, asfalten ser ut till att vara väldigt hal så sänkte farten en hel del och fick inget släpp som tur var på hojen! Så kör försiktigt ute på vägarna!

Mvh: Andréas
 
Top