Jag hälsade på alla förut men sedan läste jag den här tråden: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=5556 och fick mig en funderare att det man hälsar på kanske är bankrånare, skattefuskare, hojtjuvar, berusade eller fortkörare, fy tusan sånt vill inte jag hälsa på. Sedan tänker jag att själva vinkningen gör att jag då visar att det är okej att bete sig som mina exempel över i trafiken och det vill jag ju inte. Själva vinkningen kan ju också eventuellt tas som en varning för en poliskontroll och det är ju inte heller bra för då har jag både visat att jag accepterar dom för att sedan tipsat att det kommer en poliskontroll lite längre fram. Därför har jag slutat hälsa och tycker att man inte ska hälsa på någon
Jag hälsade på alla förut men sedan läste jag den här tråden: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=5556 och fick mig en funderare att det man hälsar på kanske är bankrånare, skattefuskare, hojtjuvar, berusade eller fortkörare, fy tusan sånt vill inte jag hälsa på. Sedan tänker jag att själva vinkningen gör att jag då visar att det är okej att bete sig som mina exempel över i trafiken och det vill jag ju inte. Själva vinkningen kan ju också eventuellt tas som en varning för en poliskontroll och det är ju inte heller bra för då har jag både visat att jag accepterar dom för att sedan tipsat att det kommer en poliskontroll lite längre fram. Därför har jag slutat hälsa och tycker att man inte ska hälsa på någon
Den var bra!!
Anders.J
Dagens ironi. Ska definitivt sluta hälsa på mina grannar och kollegor som jag inte vet har 100% garanterat rent mjöl i påsen. För att inte tala om frugans släkt och vänner. Det kommer bli enkelt det här när man genomfört det konsekvent. Samt anonymt, ensamt och trist när ingen bryr sig - lite som att vara bilburen igen.. Men ska man vara säker på att inte vara delaktig i att någonannan gör något tvivelaktigt så är det bara att bita i det sura äpplet - och ta sitt förbannade ansvar!.
Haha! Hoppas du inte menar allvar
Hälsar på alla, självklart
Jag hälsar på alla hojar. Förra säsongen, när jag körde Innova (skoter) så var jag den som fick ta initiativet, självklart beroende på att Innovan ser ut som en eu-moppe.
Men iom att jag hälsade och gjorde det i tid, så fick jag oftast tillbaka en hälsning.
Nu när jag bytt till en fullvuxen hoj (nåja), så hälsar jag vidare som vanligt och får också nöjet att i större grad få besvara hälsningar.
Jag har också lite successivt börjat morsa på mopeder, när jag hinner uppleva ett seriöst körande dvs rätt placering, rätt framförande och en för ändamålet vettig klädsel. Däremot moppar med en bunt passagerare, hjälmen ovanpå pannan, badbyxor och foppadojorna, känns mer som cyklister som av misstag fått motor.
/putte
hälsar på alla mc åkare .....(även poliser,trehjuliga mc och 125: or..)
har en teori om varför vissa kategorier inte hälsar tillbaka!
"man kan inte köra en skottkärra med bara en hand....."
Började åka 1970, åker idag H-D och hälsar på alla.
Har ca 2 mil till jobbet och har ibland tagit min gamla Kawa AR125 och plötsligt så hälsar inte de som vanligtvis hälsar när jag kommer med Ultran. Hm...
Att dela ett sådant underbar sak som hojåkning med andra gör mig glad och då hälsar jag på de som förmodligen upplever samma glädje och njutning.