Hälsar Du?

UglyJazz

New member
Morsar på alla. Tydligt. Alltid.

Även mc-poliserna, men dom verkar mest besvärade att bli igenkända på sina tjänstehästar...

Mors...
 

Cyborg

New member
Jag hälsade på alla förut men sedan läste jag den här tråden: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=5556 och fick mig en funderare att det man hälsar på kanske är bankrånare, skattefuskare, hojtjuvar, berusade eller fortkörare, fy tusan sånt vill inte jag hälsa på. Sedan tänker jag att själva vinkningen gör att jag då visar att det är okej att bete sig som mina exempel över i trafiken och det vill jag ju inte. Själva vinkningen kan ju också eventuellt tas som en varning för en poliskontroll och det är ju inte heller bra för då har jag både visat att jag accepterar dom för att sedan tipsat att det kommer en poliskontroll lite längre fram. Därför har jag slutat hälsa och tycker att man inte ska hälsa på någon :rolleyes: ;)
 

Chopperbyggarn

New member
Jag hälsade på alla förut men sedan läste jag den här tråden: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=5556 och fick mig en funderare att det man hälsar på kanske är bankrånare, skattefuskare, hojtjuvar, berusade eller fortkörare, fy tusan sånt vill inte jag hälsa på. Sedan tänker jag att själva vinkningen gör att jag då visar att det är okej att bete sig som mina exempel över i trafiken och det vill jag ju inte. Själva vinkningen kan ju också eventuellt tas som en varning för en poliskontroll och det är ju inte heller bra för då har jag både visat att jag accepterar dom för att sedan tipsat att det kommer en poliskontroll lite längre fram. Därför har jag slutat hälsa och tycker att man inte ska hälsa på någon :rolleyes: ;)

Den var bra!!:D:D:D:D:D

Anders.J
 

eha

New member
Dagens ironi. Ska definitivt sluta hälsa på mina grannar och kollegor som jag inte vet har 100% garanterat rent mjöl i påsen. För att inte tala om frugans släkt och vänner. Det kommer bli enkelt det här när man genomfört det konsekvent. Samt anonymt, ensamt och trist när ingen bryr sig - lite som att vara bilburen igen.. Men ska man vara säker på att inte vara delaktig i att någonannan gör något tvivelaktigt så är det bara att bita i det sura äpplet - och ta sitt förbannade ansvar!. :cool:
 
Last edited:

Bikefia

New member
Jag hälsade på alla förut men sedan läste jag den här tråden: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=5556 och fick mig en funderare att det man hälsar på kanske är bankrånare, skattefuskare, hojtjuvar, berusade eller fortkörare, fy tusan sånt vill inte jag hälsa på. Sedan tänker jag att själva vinkningen gör att jag då visar att det är okej att bete sig som mina exempel över i trafiken och det vill jag ju inte. Själva vinkningen kan ju också eventuellt tas som en varning för en poliskontroll och det är ju inte heller bra för då har jag både visat att jag accepterar dom för att sedan tipsat att det kommer en poliskontroll lite längre fram. Därför har jag slutat hälsa och tycker att man inte ska hälsa på någon :rolleyes: ;)

Haha! Hoppas du inte menar allvar :p

Hälsar på alla, självklart ;)
 

Cyborg

New member
Den var bra!!:D:D

Anders.J

Tackar tackar

Dagens ironi. Ska definitivt sluta hälsa på mina grannar och kollegor som jag inte vet har 100% garanterat rent mjöl i påsen. För att inte tala om frugans släkt och vänner. Det kommer bli enkelt det här när man genomfört det konsekvent. Samt anonymt, ensamt och trist när ingen bryr sig - lite som att vara bilburen igen.. Men ska man vara säker på att inte vara delaktig i att någonannan gör något tvivelaktigt så är det bara att bita i det sura äpplet - och ta sitt förbannade ansvar!. :cool:

:p

Haha! Hoppas du inte menar allvar

Hälsar på alla, självklart

Det var en liten parodi på en del av innehållet i tråden jag länkade till, tycker att jag lyckades bra ;)

Hursomhaver testade jag att hälsa på några skotrar idag, såg ut som dom blev riktigt förvånade när en svart sporthoj vinkar glatt åt dom :cool:

Bästa hälsningsminnet är ifrån förra året eller året därpå så möter jag en riktigt maffig motorcykelkaravan med enbart glidarhojar, kan tippa på att det var 30-40 hojar i ett och samma tåg. Vanligtvis brukar inte glidarhoj hälsa på mig och min japanska raket så hoppet var väl inte direkt på topp fast envis som jag är så hälsar jag ändå, huvudsaken är att jag sträckt ut handen så får dom ta det hur dom vill, hursomhelst så hälsar nästan alla tillbaka, jag blev helt chockad till en början men det var bara att hålla ut handen hela vägen :cool: Haha kändes underbart :D

Sämsta hälsningsminnet var ifrån en chopperhoj där snubben med en spik på hjälmen hälsade med sitt långfinger, första och enda gången detta hänt :confused: Jag sabbade väl hans image med en enkel vinkning :rolleyes:
 

Wegeboss

New member
Hälsar på alla och visst är det några få som inte vågar, orkar eller inte vill hälsa på en mc-broder:eek:)
 

puttepj

New member
Jag hälsar på alla hojar. Förra säsongen, när jag körde Innova (skoter) så var jag den som fick ta initiativet, självklart beroende på att Innovan ser ut som en eu-moppe.
Men iom att jag hälsade och gjorde det i tid, så fick jag oftast tillbaka en hälsning.

Nu när jag bytt till en fullvuxen hoj (nåja), så hälsar jag vidare som vanligt och får också nöjet att i större grad få besvara hälsningar.

Jag har också lite successivt börjat morsa på mopeder, när jag hinner uppleva ett seriöst körande dvs rätt placering, rätt framförande och en för ändamålet vettig klädsel. Däremot moppar med en bunt passagerare, hjälmen ovanpå pannan, badbyxor och foppadojorna, känns mer som cyklister som av misstag fått motor.

/putte
 

GeCe

New member
Jag hälsar på alla hojar. Förra säsongen, när jag körde Innova (skoter) så var jag den som fick ta initiativet, självklart beroende på att Innovan ser ut som en eu-moppe.
Men iom att jag hälsade och gjorde det i tid, så fick jag oftast tillbaka en hälsning.

Nu när jag bytt till en fullvuxen hoj (nåja), så hälsar jag vidare som vanligt och får också nöjet att i större grad få besvara hälsningar.

Jag har också lite successivt börjat morsa på mopeder, när jag hinner uppleva ett seriöst körande dvs rätt placering, rätt framförande och en för ändamålet vettig klädsel. Däremot moppar med en bunt passagerare, hjälmen ovanpå pannan, badbyxor och foppadojorna, känns mer som cyklister som av misstag fått motor.
/putte

Åker själv Innova ibland på landsvägen och då känns det bara skönt att skippa det det eviga vevandet med näven för man vet att det är inte mycken ide då jag upplevt att att de flesta inte hälsar tillbaks. Innovan är liten till växten till och med mindre än en EU-moppe med fotplatta och ser inte mycket ut för världen och det är självklart att än riktig knutte inte kan nedlåta sig att hälsa för den som kör en sådan prestigelös maskin kan väl inta vara riktigt klok kan man förmoda. Men det är djä...ligt mycket motorcykel i den hojen och lika kul som de andra jag har. Väntar bara på att snuten ska stoppa mig när jag kommer i hundra och ta mig för trimmad moppe!
 
Last edited:

suzuki-micke

New member
hälsar på alla mc åkare .....(även poliser,trehjuliga mc och 125: or..)
har en teori om varför vissa kategorier inte hälsar tillbaka!

"man kan inte köra en skottkärra med bara en hand....."

:cool:
 
Last edited:

GeCe

New member
hälsar på alla mc åkare .....(även poliser,trehjuliga mc och 125: or..)
har en teori om varför vissa kategorier inte hälsar tillbaka!

"man kan inte köra en skottkärra med bara en hand....."

:cool:


:D Ja, det verkar finnas gått om dem på vägen. :rolleyes:
 
Last edited:
B

Bellman

Guest
Hälsar på alla

Började åka 1970, åker idag H-D och hälsar på alla.

Har ca 2 mil till jobbet och har ibland tagit min gamla Kawa AR125 och plötsligt så hälsar inte de som vanligtvis hälsar när jag kommer med Ultran. Hm... :confused:

Att dela ett sådant underbar sak som hojåkning med andra gör mig glad och då hälsar jag på de som förmodligen upplever samma glädje och njutning.

:D
 

Fremas

New member
Började åka 1970, åker idag H-D och hälsar på alla.

Har ca 2 mil till jobbet och har ibland tagit min gamla Kawa AR125 och plötsligt så hälsar inte de som vanligtvis hälsar när jag kommer med Ultran. Hm... :confused:

Att dela ett sådant underbar sak som hojåkning med andra gör mig glad och då hälsar jag på de som förmodligen upplever samma glädje och njutning.

:D



125cc eller inte hälsar gör jag ändå...Man börjar ju själv någonstans

Jag började min karriär på en gammal Honda cb 125 -72
 
Top