Jag har alltid varit emot polisens sätt att mäta sitt arbete med statistik. Man mäter på fel saker anser jag och det är inte rättssäkert och det drabbar allmänheten. Detta är ett krav från politiker men jag tycker att cheferna är flata som inte vågar stå upp för att man anser att det är fel och säga ifrån, om man nu tycker att det är fel...Men jag har faktiskt hört chefer som uttalat sig om dessa statistik siffror och de ondgör sig över detta och tycker att det är helt fel att man bland högre chefer och politiker enbart stirrar på fel siffror. Så vill man göra polisen glad så ska man gasa satan så att polisen får många fina siffror i sin statistik... För det är det enda som betyder något. Om man genom dialog och förebyggande arbete minskar antalet olyckor med dödade och skadade så få man skit av det av sina chefer :huvet
Här skriver ni saker om mig så att jag nästan blir rörd... :krama
Sedan till frågan om vart jag har tagit vägen och vad jag gör idag :banana
Ja det är helt rätt som Sportbike skriver, att jag är en helskön kille... Moahahaha... :rock Men resten stämmer också
Jag kom ihop mig med ett par chefer och omplacerades för att jag stod för min åsikt när något var fel (det hade inte med trafik att göra utan att de körde över mig vilket jag lät dem veta och sedan var det en chef som vägrade att ge mig rätt betalt för mitt arbete vilket jag heller inte var tyst om). Då ruttnade jag ur och lade av som mc-polis och trafikpolis och har inte jobbat ute på gatan sedan i januari/februari 2012.
Numera så jobbar jag fortfarande inom polisen men inne på ett kontor med personaladministration då det gäller bland annat utbildningar. Jag har bra jobbarkompisar och det är väldigt fritt jag har bra arbetstider, med andra ord så är det fritt under eget ansvar och jag ska självklart göra mitt jobb. Men det är inga utredningar eller förhör eller annan kontakt med allmänheten för mig längre. När jag fick denna tjänst så skrev jag till några på länstrafiken och gratulerade dem till att de nu blev av med mig eftersom jag vet vad de tycker om mig. Vad de tycker om om mig har de spytt ur sig både inom polisen och ute bland sina privata bekanta och vänner vilket sedan har nått mig. Men naturligtvis så är de för fega att säga det till mig för då flinar de upp sig... Med tanke på mitt nuvarande jobb på kontoret så ser jag mig inte längre som "polis" i ordet rätta bemärkelse även fast det krävs en polis på tjänsten som jag har.
Jag satsar numera en del på fotografering på fritiden och har en egen firma som fotograf. Jag har tagit över en fotoverksamhet med hemsida och grejer och fotograferar porträtt, familjebilder, bröllopsbilder, möhippor/svensexor och lite annat. Jag fotograferar även för en bildbyrå då jag fotar olika evenemang, presskonferenser samt även nyhetsbilder. Men i huvudsak så har jag ramlat in på konceptet "Modell för en dag" då kunden (man eller kvinna spelar ingen roll) blir sminkad och fotograferad gratis och sedan betalar man bara för de bilder som man vill ha. Så den största delen av min fotografering gör jag inne i en fotostudio i Stockholm city inte alls långt från donken. Men jag har en del andra fotofunderingar och idéer också..
Så ser ni mig ute på stan eller vid donken med en kamera så är det enbart för min egen skull/firma och jag fotograferar INTE för polisen. Så jag är ofarlig på gator torg :tungan
Kolla gärna min hemsida, den är i och för sig under ombyggnad och kommer förhoppningsvis under september att få ett helt nytt utseende än den gråa och gröna sida som det är nu. Sedan så kommer den att fyllas på undan för undan.
http://geronimoagency.com/