G-pack

roger-h

New member
Hej.
Har en Suzuki DL1000 -03 o är nyfiken på att testa en G-pack eller TRE-mod på den då den är lite tråkig vid stadskörning.Undrar om det finns nån här som testat eller har annan erfarenhet av dom.:confused:
 

hamre

Member
Hej.
Har en Suzuki DL1000 -03 o är nyfiken på att testa en G-pack eller TRE-mod på den då den är lite tråkig vid stadskörning.Undrar om det finns nån här som testat eller har annan erfarenhet av dom.:confused:

Jag kör med GI Pro med TRE-funktion sen 2 år tillbaks. Iofs. har jag 650cc men.
Fungerar utmärkt går jämt och fint vid krypkörning- stadskörning. Jag är mycket nöjd med den. Hojen gick väldigt ojämt före jag satte på GI Pro med TRE-funktion.
Rekomenderas.:D
 

roger-h

New member
Jag kör med GI Pro med TRE-funktion sen 2 år tillbaks. Iofs. har jag 650cc men.
Fungerar utmärkt går jämt och fint vid krypkörning- stadskörning. Jag är mycket nöjd med den. Hojen gick väldigt ojämt före jag satte på GI Pro med TRE-funktion.
Rekomenderas.:D

Låter utmärkt!:DVar är sakerna inhandlade o pris på en höft.
 

Kawasaki

New member
En liten fråga,förstod inte riktigt, kan man montera den på vilken mc som helst
för att få en vxl indikator jag har ingen på min och i bland vet man inte vilken växel man har i om man inte har räknat dom. den är en -06 ingen elektronisk insp.
 

Mr_Hayabusa

Moderator
TRE-mod

Jag har TRE-mod på min Hayabusa 2008.

Fungerar kanon.
Den svarar betydligt snabbare på gaspådrag & känns piggare.
Jag tror det är så att det ligger en tändkurva för varje växel på den.
Alla växlar utom på 5ans växel. där ligger ingen sådan spärr.
Vad då TRE-moden gör på GSX 1300 R är att den lurar tändmodulen att jag har 5an i hela tiden.
Det ligger heller ingen topphastighets spärr på 5ans växel.
Så om man vill & känner för att prova det så bryter ej tändningen vid 299 km/h

Varför sätter de begränsningar på de övriga växlarna ?

Jo det är så att bullernivå & utsläpp minskas genom att använda den.
Så sätter man på en TRE-mod så bullrar den lite mera vid mätning i förbifart
& släpper ut lite mera gifter.

Min teori.

Min GSX 1300 R är lite oroligare på det lägre registret vilket spelar lite roll vid kryp-körning.
Finns många knep för att få den lite piggare.

Men finner det egentligen lite onödigt i förhållande till priset.

Friska stift & rent luftfilter & ny olja kan med göra susen ;-)

Det finns TRE-mod med växelindikator på också... men jag vill gärna ha fokus åt det hållet jag kör & inte på en indikator som visar vilken växel jag har.
Det ska sitta i ryggmärgen vilken växel man har i.
Så finner den onödig.

Har en original på min Suzuki , men sanningen är att jag inte tittat på den ännu .
 
Top