Frostskadeträffen,???

farfar

New member
Gudag ädla motorcyklister.Det är lite tomt på vägarna nu för tiden,och jag funderade på var är ni någonstans.Det är ju en fantastisk höst ,ned sol och värme (ja lite i allafall)Det har ju varit frostskadeträff,men jag fan inget referat från densamme,ble de inge av et,eller är det tyst av tradition.Jag körde motorcykel över till Skara ,lördag för två veckor sedan,i regn,men varmt.Grabben min bjud på fika.Söndagen hem i solsken ,gick förbi Skövde ,Tiveden (Lilla Isle of man)Askersund,Motala,och åter till Vikingstad.Det blev en trevlig sväng,men trots fint väder ,inga mc åkare på vägen.Med dagens fina åkkläder,så är det inga problem att vara varm o god under en sådan tur.Men det kanske är så att man av hävd "inte"kör motorcykel,bara för att,det ska man inte pyssla med nu,för nu är det vinter,Eller beror det på mcfabrikatet kanske.Men det tror jag inte,då jag har kört året om ett tag.Ja det var väl lite tjat.
I helgen nu (9-10 dec)lyckades jag lura ut "kalle viking" på en mc tur till Tranås.Lite blåsigt med inslag av regn,men ändå en inspererande tur på våra vackra vägar.Solen var framme en stund ,när vi "rastade"(gubbar och dränering)Och det är häftigt vad det är gött me solen.Det blev en fin tur det med.Undrar om jag ska fara till Allinsås på onsdag,och fika hos "Fiskbeck".Det ser ut som vädret ska bli bra då.Jo det var det som jag undrade lite,jag mötte ingen hoj på 65 mil.Är jag ensam på vägen nu eller.
Kör försiktigt ni som är ute på vägarna,hälsningar Farfar
 
Top