Frankrike

Skye

Kör Mycket!
Ja, och sen ska du uttala det oxå.. KORREKT!

800cc: Ha en trevlig resa och jag ser fram emot en rapport om hur det var.
 

800cc

New member
Ja, och sen ska du uttala det oxå.. KORREKT!

800cc: Ha en trevlig resa och jag ser fram emot en rapport om hur det var.

Ja,Allt gick bra och språket var inga problem,det var väldigt få gånger som man inte kunde göra sig förstådd på vanlig skolengelska,är väl ingen författare av reseberättelser,men det vart mestadels Franska alperna och Rivieran med omnejd +Italien och sen Autozug genom Tyskland och sen hem,i stora hela en jäkligt trevlig resa,Franska alperna ska nog utforskas ännu närmare nästa år,kanske att man lär sig lite Franska till nästa år,fast det är ett klurigt språk tycker jag :)
 

lenlu11

New member
Hej allihop!Nån som har koll på hur det är att hoja runt i Frankrike?Tänker då tillgång och kostnad för boende,och om det här med att fransmännen inte vill prata engelska verkligen stämmer? nån franska kan jag inte...egentligen det som känns som lite viktigt,allt annat brukar ju lösa sig.

Jag har varit i Normandie 12 gånger bl.a. som SMC-guide. Efter alla dessa resor hoppas jag kunna ge Dig ett eller annat tips. Kontakta mig för mer info.
LL
 

Herr Fuggle

New member
Ess ky, nå parlee... Sveddo ah :wink:

Fungerar och det finns alltid någon som kan/vill prata engelska.

Frankrike är annorlunda och värt att besöka. Det finns folk som kör brittiska hojar också!:tummenupp
 

lenlu11

New member
Låter lovande. Nästa år är ju 2013, och resan är tänkt att gå av stapeln den 2 juli. Alla (?) kända och okända platser besöks. Supercentralt boende i Bayeux tillsammans med fransktalande guide skall väl vara lockande nog ! ! !
LL
 
Top