Frakt Mcdäckonline

Y62.se

Member
Jag tycker företaget har bra produkter, bra priser och skickar snabbt. Tyvärr funkar inte frakten, så fort däcket lämnar deras lager är det bara strul. Tidigare i sommar köpte jag två däck. Det skickades som två leveranser (undrar varför) och ett kom fram utan problem, det andra skullle jag boka leveranstid hos Postnord. Postnords hemsida funkade inte så jag ringde. 42 i kön.... Efter en timme lägger Postnord på luren innan jag kom fram! Försökte fler gånger men samma sak, lägger på efter en timme.
Efter ett antal förtvivlade mail till kundtjänsten fick jag mitt däck, enbart för att dom tröttnade på mig tror jag, rätt väg var omöjligt.

Har nu köpt ett däck till och spårade det via DPD medan det lämnade lagret och anlände till Sverige. Där låg det "in transit" i Järfälla tills status ändrades till "The consignee did not collect the parcel" och nu är det tillbaka i Tyskland. Jag har inte blivit aviserad och jag är inte synsk. Nu ber Mcdäckonline om ursäkt och ska skicka det igen. Det var ju tur att det inte var akut att byta däck.

Hursomhelst tycker jag Mcdäckonline är bra men bör se över sina leveransproblem. Vad är era erfarenheter?
 

Lottafia

Member
Varför i himmelens namn spårade du hela tiden via DPDs hemsida? Jag spårar alltid via Postnords app så snart jag misstänker att en försändelse från DPD eller DHL närmar sig Sverige. Försändelser från dessa båda fraktbolag till privatpersoner brukar övergå till Postnord redan i Hamburg eller senast vid ankomsten till Sverige. Då minskar behovet av att vara synsk...
Jag handlar mycket både bil- och mcdelar från Tyskland och har även många gånger köpt däck, så det kommer paket till mig från Tyskland en till två gånger per månad. Jag har alltså viss vana att ha kontakt med både Postnord och andra fraktföretag.
 

Y62.se

Member
Varför i himmelens namn spårade du hela tiden via DPDs hemsida? Jag spårar alltid via Postnords app så snart jag misstänker att en försändelse från DPD eller DHL närmar sig Sverige. Försändelser från dessa båda fraktbolag till privatpersoner brukar övergå till Postnord redan i Hamburg eller senast vid ankomsten till Sverige. Då minskar behovet av att vara synsk...
Jag handlar mycket både bil- och mcdelar från Tyskland och har även många gånger köpt däck, så det kommer paket till mig från Tyskland en till två gånger per månad. Jag har alltså viss vana att ha kontakt med både Postnord och andra fraktföretag.
Kul för dig att du är så duktig. Jag spårade via länken jag fick från företaget, Postnord har jag inte hört ett pip från, i det senaste fallet alltså. Inte heller framgick någonstans att Postnord skulle hantera den svenska delen. I det första gick det som beskrivet ändå inte göra något.
 

Lottafia

Member
Det står förvisso ingenstans att Postnord hanterar den svenska delen av transporten, men din erfarenhet från det första fallet kunde ju gett dig anledning att misstänka att det är så? Missade aviseringar är för övrigt en paradgren hos Postnord när det gäller importpaket.
Jag försöker inte vara en besserwisser, och är inte särskilt duktig, men jag har mer än femton års erfarenhet av att importera saker från Tyskland (kör Mercedes bil och BMW hoj) och jag försöker bara berätta för dig lite av vad erfarenheten lärt mig. Mitt råd är alltså att du laddar ner Postnords app och använder den nästa gång du väntar på ett paket som skickats med DPD eller DHL.
Var bara glad att mcdackonline inte skickar med UPS, för de är ännu "duktigare" än Postnord, och sköter själva den svenska delen...
 

Y62.se

Member
Men då är vi överens om att leveranserna funkar dåligt, vilket var min poäng. Att Postnord är värdelösa det vet jag sedan länge. Väljer alltid någon annan om det finns alternativ.
 

doolar

New member
Jag handlar numera från GP503.de, betydligt lägre pris än Delticom. Knappt 1000 kr lägre pris på ett set Road 6 tex. Bara tyska på siten, men det går utmärkt att hitta även om man inte kan tyska gissar jag.

Frakt har varit noll problem, tror det var DHL som levererade.
 
Top