Frågor rörande Kursanmälan

Swedie

Administrator
Personal
Hejsan allihopa!

Nu när kursanmälan är igång, så kan vi ha en officiell tråd rörande frågor och svar om kursanmälan till CSS, BKK och SHK.

:)
 

morsan

New member
När jag klickade på övriga kurser, gruskurs kommer bl a detta upp

Vilka län som ordnar gruskurser hittar du här. Där framgår också vad kurserna kostar.

Klickandet på här tog mig till
Distriktens hemsidor
Inom SMC finns 21 distrikt. Som SMC-medlem är du medlem i både en central organisation och i en lokal avdelning. Även om du tillhör ett län står givetvis övriga 20 till ditt förfogande. osv

Inte mycket till hjälp....
 
Last edited:

@nderz

New member
Försökte gå in på kursanmälan och när jag skulle logga in så händer det inget, kommerr inte vidare, musmarkören står bara och blinkar. Provat 2 gånger.
2a gången väntade jag nästan 5 minuter utan att jag kom in.

Gör jag någe fel eller funkar inte kursanmälan?
(Jag använder Mozilla Firefox som webläsare)

Har även provat med Explorer 7, när jag väljer mer info om BKK i Linköping 7 juni så får jag svar att sidan inte kan visas
 
Last edited:

morsan

New member
Konstigt Garfield, jag kan logga in med både IE och Firefox. Texten blandar sig iof i Firefox, men inloggad blir jag...
 

målarmajsan

New member
hjälp

HEJ. har försökt anmäla mig till bromskursen i Kinnekulle i juni, men det går inte för längst ner på sidan står det att den är fullsatt. Försökte igår kl 11 och har försökt idag. Kan det verkligen stämma att platserna har gått åt så fort, på bara några timmar. Dom släppte ju kurserna igår. Eller är det nåt annat fel. Nån som vet? :confused:
 

micke.r

New member
SMC Västra Götaland

Kurserna (BKK/Sporthoj) från SMC Väst kommer att presenteras innom kort. Vi avvaktar slutligt besked från en banägare.

Vi planerar för 2 kursdagar på Kinnekulle i Maj samt en dubbeldag på Falkenberg i Augusti.

Förhoppningsvis ytterligare en Kursdag på Falkenberg i Juni.

Tyvärr ingen utbildningsdag i egen regi på Anderstorp under 2008

/ Micke
 

campione

New member
Jag hade oxå problem att boka. Startade då ett nytt ID på forumet, vilket klarade bokningen helt utan problem :)

HEJ. har försökt anmäla mig till bromskursen i Kinnekulle i juni, men det går inte för längst ner på sidan står det att den är fullsatt. Försökte igår kl 11 och har försökt idag. Kan det verkligen stämma att platserna har gått åt så fort, på bara några timmar. Dom släppte ju kurserna igår. Eller är det nåt annat fel. Nån som vet? :confused:
 

roffe_s

Active member
Mittsverigebanan?

Jag hittar inte svaret så jag ställer frågan här i stället:

Jag har förstått att nya regimen för banan lämnar en hel del att önska, men blir det några kurser i SMC:s regi på Mittsverigebanan under 2008? När kan man i s f förvänta sig att dessa annonseras?
 

Leif H..oj

New member
Jag hittar inte svaret så jag ställer frågan här i stället:

Jag har förstått att nya regimen för banan lämnar en hel del att önska, men blir det några kurser i SMC:s regi på Mittsverigebanan under 2008? När kan man i s f förvänta sig att dessa annonseras?

SMC Västernorrland kör 10 maj Fortbildning / Grundkurs på Mittsverigebanan. Det finns publicerat på vår distriktssida. Det är den enda bandag vi bokat så här långt. Gävleborg brukar boka Mittsverigebanan också. De har ännu inte publicerat något kursdatum som jag ser.

Grundkursen är öppen för alla mc-åkare, ingen anmälan behövs, bara kom.

BKK och andra kurser vi ska ha är ännu inte datum- och platsbestämda. Det är vår MCT Tomas Nilsson som haft kontakterna med banan och de har då hjälpt oss med det vi behöver. Vad är det som banregimen gör som inte är bra?
...............................

Leif Hemmingsson
Ordförande
SMC Västernorrland
 
Last edited:

Leif H..oj

New member
Nu var jag in på www.mittsverigebanan.se och tittade i deras öppna bokningskalender.

SMC Riks står det har bokat 31 maj och 1 juni.
Jag hittar heller inte något vilken utbildningsform det är då.

...............................

Leif Hemmingsson
SMC Västernorrland
 

roffe_s

Active member
...BKK och andra kurser vi ska ha är ännu inte datum- och platsbestämda. Det är vår MCT Tomas Nilsson som haft kontakterna med banan och de har då hjälpt oss med det vi behöver. Vad är det som banregimen gör som inte är bra?...

Ptjaa - det finns kanske folk med bättre insyn än jag som ska utveckla det... http://forum.svmc.se/showpost.php?p=10708&postcount=7 ;) . Nej, vad jag förstår är det väl synen på framtida utveckling, fördelning av kostnader och en del annat som diskuterats. Om SMC eller NRS representeras i de diskussionerna ska jag låta vara osagt.

Tummen upp för Era aktiviteter - det är nog bäst att en norrbottning håller lite koll på övriga norrlandsdistrikt också!

Tack för Ditt svar och...

Ha de!
 
Top